Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie LED


YeloNek

Rekomendowane odpowiedzi

byłem wczoraj na giełdzie elektronicznej, za gotowe moduły wołają sobie 40 zł. a tam jest tylko 10 szt. diodek flux, fakt, ładnie to wygląda, świecą lepiej niż diody zwykłe, ale to przesada, za drogo wychodzi oświetlenie auta.

Jeżeli komuś zależy, żeby było tanio ale w miarę ciekawie, to polecam NorAuto. Można tam kupić za 17 zł panel z diodami - różne kolory do wyboru - a panel długi na 30 cm. myślę, że do wnętrza auta pasuje w sam raz, a jeżeli ktoś ma ochotę, to może dopłacić kilka zł i kupić w tym samym sklepie panel diodowy z czujnikami, wtedy takie lampki migają gdy np. masz włączone radio i lecą bity :mrgreen: Tylko jak ktoś się skusi już na te z NorAuto, to polecam przykręcić te panele, bo taśmy montażowe, które tam są to prawie tak jakby ich nie było ;) następnego dnia może odkleić się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do środka jako oświetlenie wewnętrzne jestem obiema rękami za LEDami. Na zewnątrz wszelkie oświetlenie powinno być homologowane. Jestem pod tym względem ortodoksem bo doświadczyłem na własnej skórze już zarówno wieyskich xenonów jak i kiepskich LEDów.

 

To że pojazd przeszedł badanie techniczne nie świadczy o tym że jest wszystko w porządku (owszem tak powinno być). Znam przypadek że przerobione światła HELLA do jazdy dziennej (żarówki na PowerLEDy) przy kontroli zainteresowały policjantów do tego stopnia że sprawdzali homologację lamp (dobrze że nie tego co jest w środku). Nie wiem co by było gdyby miał kupione lampy bez homologacji - przypuszczam że pozbyłby się dowodu rejestracyjnego. Zwróćcie uwagę że ktoś już napisał w wątku o tym że gliniarze interesowali się wiejskimi xenonami (a nie jak kiedyś). Kładziony jest coraz większy nacisk na niedozwolone przeróbki oświetlenia zewnętrznego samochodu. Najlepsze jest że właściciele wiejskich xenonów bronią ich zaciekle - proponuję pojeździć troche po europie zachodniej. Pierwszy gliniarz zakwestionuje to (nawet czech a może zwłaszcza czech i zwłaszcza wobec polaka). Na pewno bym nie ryzykował takiej jazdy bo mnie na nią po prostu nie stać.

 

PS.

Co do samych stacji diagnostycznych to wszyscy wiemy że są takie co lepiej/bardziej kontrolują oraz takie co nawet wjeżdzać nie trzeba a pieczątkę wbiją. U mnie na zakładzie jest stacja diagnostyczna i zdarza się okresowo że policjanci ustawiają się za bramą (oczywiście w miejscu neiwidocznym) i sprawdzają stan techniczny każdego samochodu który wyjechał ze stacji diagnostycznej.

Normalnie w razie kontroli policji nikt się nie obroni/zasłoni przed mandatem czy odebraniem dowodu rejestracyjnego bo stacja kontroli widziała i nie zakwestionowała. Nawet w razie konfrontacji obsługa stacji powie że jak pojazd był kontrolowany to światła miał OK i nikt tego nie podważy. Często chłopaki opowiadają jak przyjeżdzają kolesie maluchami z niebieskimi światłami - od razu odrzucają samochód więc wieyski chłopak wyjeżdza 5 metrów przed stację wymienia na żarówki robi badanie - wyjeżdża zaś 5 m za brame i z powrotem zakłada niebieskie żarówki wieyskiego tuningu. Jaki stąd wniosek ? Dopóki w polsce nie będzie poszanowania prawa a rządzić będą próby obejścia tego czy tamtego to nie będzie wcale lepiej. Czasy PRLu już minęły - jesteśmy w EU, chcemy być traktowani jak obywatele zachodnich państw - przestrzegajmy prawa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W porządku, zrobie manuala; ale dopiero za kilka dni, ok.

Wyśle to może koledze "Prezes" -owi ? by zrobił z tego manuala, jeśli wyraziłby zgodę?

 

I jak powstał jakiś manual? Mam zamiar się pobawić podświetlaniem, z takim manualem byłoby mi łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do wykonania podświetlenia nóg w samochodzie potrzeba:

Listwy flux-ów, lutownicy, cyny do lutowania, pasty do lutowania, płaskiego śrubokręta, glue gun (pistolet na klej doskonały do przyczepienia listwy po uprzednim odtłuszczeniu miejsca klejenia) i wszystkiego innego o czym zapomniałem.

Listwa flux-ów w zależności od koloru, żądanej długości oraz intensywności światła.

Montaż:

[center:fd835ce81f]

Wpierw zdejmujemy plastikową zaślepkę/osłonkę która jest z lewej górnej strony w miejscu na nogi kierowcy.

0014n.jpg

Odłączamy białą złączkę, i do kabelka czerwonego lutujemy plus ( + ) z listwy flux, a do przewodu szarego minus ( - ) z listwy flux.

Układamy przewody tak by złączka się zamknęła i dała wsadzić na miejsce.

0022hdd.jpg

Następnie przeciągamy przewodzik do drugiej listwy flux -ów, najlepiej nad miejscem centralnego wlotu powietrza do kabiny. Lutujemy przewody ze sobą, przyklejamy i pięknie świeci.

0023nrq.jpg

0025i.jpg

0075u.jpg

0078fsw.jpg

0081u.jpg

0084m.jpg[/center:fd835ce81f]

Listwy będą świecić:

1 tylko po otworzeniu byle których drzwi w samochodzie

2 bądź ciągle - po włączeniu lewego górnego podświetlenia kierowcy w podsufitce

Dla bezpieczeństwa nie wiedzących co robią, proponuje odłączyć akumulator by nie zrobić przypadkowego zwarcia, spalenia bezpiecznika etc.

Nie biorę odpowiedzialności za wszelkie uszkodzenia i tym podobne ekscesy.

Przedstawiłem jak samemu to zrobiłem.

Pozdrawiam <ok>

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pomocą YeloNka, udało mi się zrobić takie podświetlanie :) Dzięki za pomoc. Jak zrobię foty to wrzucę do tematu o swoim autku.

 

Poniżej zamieszczam mały manual dla Megane I ph II bo wygląda to tam troszkę inaczej niż ph I:

 

Najpierw musimy wydostać skrzynkę bezpiecznikową, w tym celu odkręcamy 2 torxy nad skrzynką a potem jeden widoczny na zdjęciu:

c42324cc47326b56815e1c69a6542be9.jpg

Po odkręceniu torxa wypychamy całość w stronę silnika aż puszczą zaczepy:

92638e852d5ca56f0cb4981a84f0d846.jpg

Gdy skrzynka będzie się tylko trzymała na przewodach wyciągamy ją dołem i ściągamy gumę zasłaniającą wtyczki.

Następnie lokalizujemy wtyczkę wyglądającą tak:

Zdjęcie001.jpg

i podpinamy się + do czerwonego przewodu, - do białego. I składamy całość w odrotnej kolejności :)

Po podpięciu, listwy będą świecić jak u YeloNka czyli tylko po otwarciu drzwi lub zapaleniu lampki w podsufitce.

 

Podziękowania dla YeloNka za cenne wskazówki i dla gojgiena za użyczenie zdjęć z demontażu skrzynki bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przepraszam za odgrzewanie kotleta (jeszcze nie jest tak źle) :mrgreen: ale od jakiegoś czasu zbieram się do założenia tego podświetlenia tylko zastanawiam się jaki kolor najlepiej by wyglądał, czy bursztynowy czy pomarańczowy. Bo zegary w standardzie podświetlane są na pomarańczowo prawda? sprawdzał ktoś pomarańczowy?

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Możesz kolego podac jakis link do allegro gdzie można kupic gotowe te flux'y? Chodzi mi o same listwy te białe i bursztynowe,bo z założeniem nie będę miał problemu gdyż mój brat jest elektronikiem:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam pytanie odnośnie podświetlenia. Czy da się pociągnąć kable pod siedzenia (fotele przednie) żeby zrobić to samo dla pasażerów z tyłu? Jeśli tak to którędy je pociągnąć i czy podłączenie się zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!