Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wersja wyposażenia, blokowanie drzwi, ile pp


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od tygodnia mam autko i kilka pytań:

- jak sprawdzić którą mam wersję wg wyposażenia 2003 rok

[ ubezpieczyciel sugeruje - Megane Scenic II 1.9 dCi 120 LUXE PRIVILEGE ]

- znalazłem 6 poduszek [2 przód, 2 boczne w fotelach i 2 z tyłu w podsufitce] czy to wszystkie?

- po otwarciu centralnego zamka mam zablokowane tylne lewe drzwi - muszę je otwierać od środka - jak je odblokować aby działały jak pozostałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po otwarciu centralnego zamka mam zablokowane tylne lewe drzwi
Też to mnie niestety dopadło. Na razie nic z tym nie robię, ale żeby Ci się wszystkie otworzyły, przyłóż kartę do drzwi tej klamki i otwórz samochód. Działa ten sposób.

1- luxe privelage to jest najwyższa wersja, skóra itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokujące się drzwi częściowo rozpracowałem - po odblokowaniu centralnego muszę lekko je docisnąć [klamkę] i dopiero się otwierają. Znajdę chwilę to przesmaruję zamki - może pomoże.

Co do wyposażenia to nie mam pół-skóry, tempomatu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję podstawową (Alize czy jakoś tak) i też mam 6 poduszek, więc to chyba standard w Sceniku niezależnie od wersji wyposażenia.

Dokladnie tak. 6 poduszek jest standardem w Sceniku.

 

Poduszek może być 8 [ i tak miało być w moim ... ale brakuje mi jeszcze 2 <ok> ]

A tak moze sie zdarzyc. Sa wersje ktore posiadaly jeszcze poduszki w fotelach przednich mniej wiecej pod udami po to zeby nie nurkowac pod kokpit przy czolowym zderzeniu. Oznaczenia znajduja sie na plastikowych panelach na zewnetrznych czesciach foteli.

 

A może pod kokpitem - chroniące nogi pasażera ?

Takich poduszek nigdy nie bylo i nie ma w zadnym Renault !!! To nie Toyota ktora nie radzac sobie z pelna ochrona nog kierowcy musiala wprowadzic poduszki kolanowe aby dostac 5 gwiazdek w EuroNCAP :mrgreen: A my w Renault bez tego radzimy sobie fantastycznie :P

 

Aby otworzyc tylne drzwi, nacisnij 2 razy guzik od otwierania auta na karcie,

Bardzo prosze o podanie mi zrodla takich informacji - strasznie mnie to intryguje. Selektywne otwieranie drzwi ma miejsce jako oopcja w modelach Trafic i Master ale nigdy w samochodach osobowych !!! Totalna bzdura !!! Jesli posiadach Hands Free (a jest to norma w wersjach Privilege) to po wlozeniu dloni za klamke cale auto powinno sie otworzyc. Ewentualnie naciskajac przycisk otwarcia na karcie rowniez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak możliwości otwarcia od zewnątrz lewych tylnych drzwi to raczej sprawa ich rzadkiego używania i swego rodzaju "zastania się" mechanizmu.

 

Ja przynajmniej nie zetknąłem się z selektywnym otwieraniem drzwi w Sceniku. Istnieje coś takiego jak podwójne ryglowanie czyli zamykając samochód przyciskiem na karcie dwukrotne jego szybkie po sobie przyciśnięcie powoduje zaryglowanie drzwi uniemozliwiające ich otwarcie klamką od środka (w razie wybicia szyby) oraz domknięcie szyb jeżeli masz w wyposażeniu otwieranie wszystkich szyb pojedynczym krótkim przyciśnięciem (pełne otwarcie) tzw. impulsowe. W moim egzemplarzu po takiej operacji uzbraja się jeszcze alarm.

 

Exotic: zalinkowany filmik moim zdaniem przedstawia wersję Authentique lub Alize (nie byłem w stanie zobaczyć włącznika klimatyzacji więc dlatego tak twierdzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie zakładać nowego tematu, potrafi ktoś stwierdzić wersję wyposażenia?

http://www.youtube.com/wa...ec-HM-fresh+div

Samochod pochodzi z innego kraju wiec nazwa wersji oraz jej wyposazenie moze byc zupelnie inne i nie da sie go jednoznacznie okreslic ogladajac samochod. Na bank jest to jedna z podstawowych wersji: materialowa zwykla tapicera, klima manual, brak schowka pomiedzy fotelami... Daj mi nr VIN na PW a w poniedzialek powiem Ci jak sie nazywa ta wersja.

 

Jeśli chodzi o poduszki to jeszcze masz dwie kurtyny z przodu - czyli w sumie osiem - te tylne to tez kurtyny boczne...

No prosze Cie... wybacz moje podejscie ale wlasnie takie liczenie najbardziej mnie rozwesela <ok> Dlaczego dzielisz kurtyne na pol ?? Idac ta technika mozna i z 10 naliczy a moze i 12 !! Podzielimy jeszcze czolowe airbagi na lewa i prawa czesc twarzy to da nam dodatkowe 2 jaski :mrgreen:

 

A co to znaczy "kurtyny boczne" ?? To w koncu kurtyny czy boczne ?? W modelu ktory posiadasz byly dostepne w opcji poduszki tylne boczne czyli mozna ich bylo faktycznie miec az 8 (nie mowie o kurtynach bo to standard). Zeby to sprawdzic to jak sobie usiadziesz na tylnym siedzeniu to na wysokosci klatki piersiowej znajduja sie plastikowe oslony laczone z 2 czesci (w miejscu gdzie dobijaja drzwi po zamknieciu) Jesli tam jest namis AIRBAG to oznacza ze sa poduchy tylne boczne.

 

Kurtyna idzie przez cala dlugosc auta ale jest to jeden balon i nie wypala osobno dla pasazera z przodu a osobno dla tego z tylu.

 

Tak ze liczac poduchy na poziome dziecka z przedszkola czyli do 10-ciu:

2 czolowe

2 boczne

2 kurtyny

2+2+2 = 6 - i tyle ma Scenic w standardzie.

Tak jak juz wczesniej pisalem zdarzaly sie tez w przednich fotelach zabezpieczajace przed 'nurkowaniem' przy czolowce (dokladnie takie same jak ma kazde Clio 3-drzwiowe).

 

No chyba ze masz jakies inne informacje na ten temat to prosze o podanie zrodla z checia sie zapoznam.

 

 

P.S. Dodam jeszcze ze jak sie nie myle jakos z 1,5 roku temu zostala wprowadzona najtansza wersja Meganki o nazwie INITIO. Te wersje mialy nie 6 a 4 poduszki !!! Pozbawione byly wlasnie kurtyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. czyli co wg. ciebie oznaczaja znaczki airbag nad zglowkami z tylu??? kurtyny czy co ?? bo sam nie wiem...?

Oczywiście oznaczają kurtyny. Ale nie można liczyć ilości poduszek według ilości znalezionych oznaczeń. Kurtyna może mieć oznaczenia na słupkach ABC (na jednym z nich a i może być że na wszystkich - wtedy wypadałoby podzielić kurtynę na 3).

Idąc taką drogą mogę powiedzieć że moja kupejka ma 2 silniki 1.6 16V bo po obu stronach mam takie oznaczenia <ok>:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!