Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia biegow czy moze półosie


siwy881

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem w "skrzyni biegów" a może gdzie indziej otóż każdy mechanik mówi inaczej.

1 mechanik podniósł samochód odkręcił kola wykluczył łożyska w kolach i stwierdził ze to łożyska na skrzyni wyją.

2 mechanik nie zaglądał pod spod samochodu tylko jechał jako pasażer nie wykluczył skrzyni ale stwierdzi ze równo dobrze mogą to być półosie

3 mechanik po moich podpowiedziach co usłyszałem od innych dorzucił jeszcze swoje ze może to być mechanizm różnicowy ten ani nie zaglądał ani nie jechał.

Teraz opowiem wam to co dzieje się z e skrzynia czy tam półosiami czy mechanizmem. Może wy mi podpowiecie do którego iść mechanika i co to według Was.

A wiec wszystkie biegi wchodzą idealnie bez żadnego zgrzytu sprzęgło tez sprawuje się bardzo dobrze skrzynia ma przejechane 170tys km. Do prędkości 60 km jest słychać buczenie ale nie tak strasznie najgorzej jest od 60-75 wtedy wyje jak głupia kolo 80 i dalej trochę ucisza się. Wycie nasila się na zakrętach i przy przyspieszaniu, nie ma znaczenia czy jest wciśnięte sprzęgło czy nie i tak wyje. Dzisiaj niestety musiałem odchorować ja do elektryka (czujnik zalało ale już wszystko gra) podczas holowania słyszałem tez wycie i takie chrząkanie w skrzyni albo w ośkach dużo cichsze niż przy 60 ale dość słyszalne. Moje pytanie czy tak by było słychać skrzynie na luzie??.

Proszę o wasze wypowiedzi na co byście stawiali.

Samochód to Megane 1.9d rok 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy, obstawiałem również skrzynię biegów. Po podniesieniu kół przednich włączyłem ślinik rozpędzałem do pewnej prędkości np. 80 km i obok stał kolega który słuchał czy faktycznie skrzynia biegów, natomiast usterka była po stronie tylnego lewego koła cała piasta z łożyskiem ( wersja kombi) przy jeździe generowało to tak silne buczenie przy prędkości około 80 km i wydawało mi się właśnie ze to skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też obstawiam łożyska kół. siwy881 a jak mechanik sprawdził te łożyska po zdjęciu kół ? Powinien podnieść przód samochodu, uruchomić silnik, wrzucić 5-tkę i rozpędzić samochód np. do 120, wrzucić na luz, wyłączyć silnik i słuchać co wyję. Dodatkowo możesz wcisnąć pedał sprzęgła to wykluczysz wtedy skrzynię i jak nadal będzie wyło to albo łożyska (na co stawiam) lub półośosie, a jak nie będzie wyło to skrzynia lub ... <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam no to teraz już sam nie wiem idę to teraz sprawdzić przejechać się, czyli co jak nie przestanie wyć gdy wcisnę sprzęgło podczas jady to skrzynia jest dobra??? i będzie to znaczyć ze albo łożyska kol albo półosie. ( przez takie sprawdzenie mogę calkowicie wykluczyć ze to łożyska w skrzyni wyją?)

Właśnie to sprawdziłem jadąc ok 60-70 na 4 biegu bo wtedy najbardziej wyje podczas wciśnięcia sprzęgła praktycznie nic się nie dzieje dalej wyje tak samo. Możliwe minimalne mniejsze wycie spowodowane brakiem przyspieszenia bo jak przyspieszam wycie sie na początku nasila kolo 100 spada.

Czyli co skrzynia jest dobra ( podczas wciśnięcia sprzęgła nic tam się nie kreci żeby wyło ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwy881 przejechanie się, nie za bardzo może pomóc, najlepiej jakbyś miał kanał, bo wtedy będziesz mógł posłuchać, jednego i drugiego koła, jak również łożysk w skrzyni również po obu stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik ktory stwiedzil ze to nie lozyska kol tylko skrzynia podniusl samochod sciagnal kola hamulce i krecil reka i sluchal i to zebotanie tak jak by wychodzilo ze skrzyni ale moze to nie lozyska tylko polosie od strony skrzyni?

Niestety nie mam kanalu auto stoi pod blokiem moze jak wroce do domu to cos popatzre u znajomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to się nie tak robi, oczywiście podnoszenie samochodu jest jak najbardziej wskazane, choć nie zawsze wskazane. Ponieważ w takim przypadku na układ napędowy działają inne siły, a to czasami może wprowadzać w błąd.

Znajdź równy prosty odcinek drogi, następnie rozpędzaj samochód podnosząc obroty i zmieniając prędkość, słuchaj kiedy zaczyna wyć, możesz nawet wtedy spróbować wysprzęglić (nacisnąć sprzęgło) Słuchaj kiedy zaczyna wyć. Powtarzaj to na różnych biegach. Następnie rozpędź się do jakiejś prędkości, wrzuć na luz i słuchaj.

Jeśli wycie będzie tylko przy przyspieszaniu to na bank coś ze skrzynią, natomiast jeśli wycia będą "zachodzić" na siebie w swobodnej jeździe wskazywać to będzie na mechanizm różnicowy lub półosie. Wersja hard core to w ogóle wyłączenie silnika, ale pamiętaj nie masz wspomagania kierownicy, hamulców i ABS-u, kulczyk musi być włożony w stacyjce, w pozycji nie pozwalającej na zablokowanie kierownicy.

Piszesz że wymieniłeś olej, ale na zalecany przez Renault? I mimo wszystko sprawdź. poziom oleju. Różnie to bywa, może korek był źle dokręcony i wykapało ? Pooglądaj skrzynię, mechanizm różnicowy, czy nie ma tam jakiś wycieków? Pooglądaj szczególnie okolice wybieraka drążka zmiany biegów.

Opcja sprawdzenia tylnych kół jest jak najbardziej prawdopodobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dzięki za podpowiedzi na pewno z nich skorzystam podczas testowania. odnośnie oleju o ile się nie mylę to był lany elf( ale nie jestem pewien) przeważnie jak wyjeżdżam z parkingu to zwracam uwagę czy nie ma jakieś plamy wiec chyba alej nie wyciekł ale sprawdzę . tzw. wersje hard core mam już za sobą podczas holowania i było słychać nie tak jak przy zapalonym silniku i na biegu wycie tylko bardziej jakieś chrobotanie.

Jeszce po testuje i dam znać jak już wyjdzie co to.

 

[ Dodano: 2009-02-22, 12:44 ]

No i w końcu się dowiedziałem co jest z ta skrzynia to mechanizm różnicowy wyje. Teraz mam pytanie co będzie lepsze i tańsze naprawa tej skrzyni czy kupno innej używanej ???

I jeśli ktoś mógłby mi orientacyjnie powiedzieć jaka mam skrzynie bo niestety na tej skrzyni co mam nie ma tej blaszki co jest na niej numer skrzyni. Albo w jaki sposób mogę się dowiedzieć jaki to jest numer skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!