Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy kupić scenica


szawello

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki ze tak wtrącę zamierzam kupić scenika I i znalazłem fajnego z silnikiem benzyna 2,0 Mam pytanie ile realnie będzie palił Z góru dzieli i pozdrawiam mam nadzieje ze zostane posiadaczem scenika :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jeżdżę spokojnie ale wiadomo czasem trzeba przycisnąć do pracy 30 km ale trochę jeżdżę tez po centrum w korkach. Wiec jak to mniej więcej będzie wyglądało. ile w trasie przy 90-120 i w mieście w korkach? Czy duża różnica między 1600 a 2000 wolałbym 1,6 ale nie znalazłem nic ciekawego w okolicy, jeden był ale walnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej pisałem w innym temacie 2literki to frajda niesamowita przy wadze 1300kg 140 KM robi swoje natomiast spalanie jak u mnie to miasto 10-do 12,5 petrolu a trasa potrafi nawet zejść na piątce 4 osoby w tym 2 dorosłe 6,8 -7,5 .Tak więc jak najbardziej polecam 2.0 :mrgreen:

 

Oczywiście piszę o 2.0 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amierzam kupić scenika I i znalazłem fajnego z silnikiem benzyna 2,0 Mam pytanie ile realnie będzie palił

 

Miasto - 10-12 l

Trasa - 7,5-8,5

Przy silniku 1,6 nie spali Ci zbyt wiele mniej (albo tyle samo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Znów się podłączam pod temat.

1.6 16V <ok> hmmm ale wożenie złomu w bagażniku by trochę oszczędzić na paliwie - eeeee...

Jednocześnie różnica ceny E95 i ON jest na tyle duża, że skłaniam się ku 1.9 dCi.

I mam prośbę do użytkowników takowych pojazdów - pomijając silentbloki, klocki, tarcze, paski, filtry, płyny...

Czy jakieś poważniejsze problemy z 1.9 dCi?

Jak z rozruchem w mrozy, przy przykładowo -15 st.C?

Kiedy spodziewać się, że puści "bąka"?

Już przy rozruchu? Gdy mocniej da się "ognia"?

Co ile wymieniać rozrząd (kilometry/lata)?

No i jak wygląda eksploatacja turbiny?

Jakie paliwo lejecie i czy jakieś "kuku" przy 1.9 dCi kogoś spotkało z powodu paliwa?

No i ważne dla mnie - czy mocno klekocze na zimno, na ciepło i czy DO 120 km/h jest znośnie w kabinie?

Konkrety... ale lubię wiedzieć zanim coś kupię. Fiaty znam prawie na wylot, więc wiedziałem czego się spodziewać i na co patrzeć przy zakupie. Tutaj - tabula rasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudolf strasznei ogólnie pisząc to jeśli sprowadzony to zawiecha powinna być OK ale autko raczej będzie miało drobne wgniotki, otarcia, środek troszkę poniszczony może być. Jeśli krajowy to raczej powinien być zadbany (poza niechlubnymi wyjątkami polacy raczej dbają o autka a klasy Vanów chyba lepiej niż seicento) ale zawiecha może być zajechana.

Co do tego co pytasz to DCi wymaga aby lać do niego naprawdę dobre paliwo (zapomnij o auchan, czy tesco). Ja leje na Statoil lub BP (to droższe). Dodatkowo musisz dbać o wymianę oleju (raz do roku), filterki (łącznie z filtrem paliwa).

Po jakimś czasie (przebiegu) lubi zapchać się EGR wtedy czyszczenie albo wymiana na nowy (700zl).

Z rozruchem nie ma problemów nawet w największe mrozy - nawet gdzieś na forum czytałem że ktoś miał chyba 3 świece spalone i palił od kopa.

Używać delikatnie jak każdego diesla z turbiną - najpierw rozgrzać a później butować, a po butowaniu schłodzić przed wyłączeniem.

Rozrząd wymienia się co 5 lat albo 120 kkm.

Nic nie klekocze - osoby które są uprzedzone do klekotu diesla mile są zaskoczone to pewne.

Do 120 km/h jest spokojnie w kabinie, nawet nie wiesz ile jedziesz, przy 150km/h pojawia się większy szum.

Generalnie jest OK ale każda oszczędność raczej się zemści późniejszymi kosztami serwisowania autka w myśl zasady: jak dbasz tak masz.

 

Przy zakupie dobrze sprawdzić czy nie bite oraz stan silnika (przebieg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK kipi - dzięki za dość wyczerpującą odpowiedź.

Jeszcze sprawa ew. puszczania "bąka" czy się zdarza..?

A co do paliwa, to że teraz jeżdżę Fiatem, nie znaczy, że oszczędzam. Unikam części 4MAX, CTX <ok> Minimum Delphi, TRW i RTS, leję paliwo nie gorsze niż V-Power... itd itd...

A może jest ktoś z mojego regiony, kto myśli o upgrade pojazdu i Szczeniaka chciałby sprzedać..? (mile widziany dCi, mały przebieg, nie bity itd itd <ok> )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem użytkownikiem Scenica II ph I z motorem 1.6 16V i mogę napisac co nieco na temat zużycia paliwa. Otóż w mieście kształtuje się ono w granicach 8,5 litra i niżej raczej nie chce zejśc (jazda z kompletem pasażerów czyli dwójka dorosłych + trójka dzieci, duże miasto powyżej 500 tys. mieszkańców), natomiast w trasie spokojnie można zejśc poniżej 7 l/100 km...

 

Mój osobisty eko-rekord w tym aucie to 6,2 l/100 km przy celowo możliwie płynnej jeździe poza miastem... średnio wychodzi mi 7,40 l/100 km <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!