Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie odnośnie LPG w 1,4 16v


BartoszzG

Rekomendowane odpowiedzi

  • 11 miesięcy temu...

Witam, podpinam się pod temat. Auto to samo (1,4 16V) - problem ten sam:) Jaka i czy silnik to zniesie. Zakład o najlepszej w regionie opinii proponuje instalację Stella - niestety nie mam żadnych informacji o tym typie instalacji. Wiem, że to sekwencja, czytam Wasze odpowiedzi i generalnie wychodzi na to, że silnik daje radę - koszt w moim przypadku ma wynieść 2700zł. Instalacja BRC w konkurencyjnym zakładzie, w warsztacie, który dziuplę przypomina to 3200 :/ moim zdaniem ta opcja mija się z celem. Miesięczny dystans to ok 1700-2000km. Powinno zwrócić się całkiem szybko. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja właśnie zamontowałem dziś instalacje gazową SEQUENT 24 BRC w Megance Kombi z silnikiem 1,4 16V przy przebiegu 191 tyś km muszę przyznać ,że po małym testowaniu (przejechałem 100 km tylko ) jestem zadowolony choć czas pokarze jak ta instalacja się sprawdza w praktyce i jakie spalanie ma samochód z obciążeniem i bez a przetestuję ja porządnie.

No i przetestowałem instalacje gazową założona 2 tygodnie temu BRC w Megance Combi z silnikiem 1,4-ale po kolei instalacja firmy BRC z komponentami i elektroniką zbiornik w kole zapasowym 42 litry wiec nie za duży ale spokojnie wystarcza

.teraz spalanie trasa dystans 1200 km z tego 200 km po autostradzie 5 osób ze mną na pokładzie plus cały bagażnik toreb ze sprzętem i tak średnia prędkość to 110 km /h autostrada i 80 pozostałe drogi ,co do spalania całość trasy przejechałem na 102 litrach gazu wiec średnie spalanie wyszło jakieś 8,5 l na 100km

wiec przejechanie 100 km to kwota średnio 18.30 gr całość trasy przejechanie kosztowało przy średniej cenie gazu 2.20 =224 zł

teraz co do mocy i ogólnych wrażeń instalacji firmy BRC w combiaku z silnikiem 1,4 spokojnie dawał sobie rade i bez problemu wyprzedzałem inne samochody na autostradzie choć trzeba było troszkę kręcić silnik na obroty tak koło 4 tys dwa razy podparł się benzyną ale już przy minimalnym ciśnieniu gazu ,wiec czy warto założyć gaz do silnika 1,4 w combi moim zdaniem tak ale to moje zdanie ,przeanalizujcie t co napisałem i podejmijcie decyzję sami czy warto zakładać gaz czy nie -mam zdjęcia jak to zamontowali omeg przesłać komuś na e maila jak jest zainteresowany założeniem gazu.

 

No i następna weryfikacja zasadności założenia instalacji gazowej w Megance Combi ,tym razem test po górach Polski i Słowacji trasa podobna 1200 km i znowu 5 osób na pokładzie plus cały bagażnik sprzętu toreb .Do Krakowa spokojnie bez problemu jak wyżej dawał rade jechać gaz zatankowałem na stacji Lotos wiec dobrej jakości, ale już za Krakowem w kierunku na Chyżne do-tankowanie na stacji Łukoil i już czuć sporą różnicę w mocy silnika, czasami trzeba było redukować bieg do 4 lub 3 na większych podjazdowych aby nie wlec się żółwim tempem .Po stronie Słowackiej to samo choć tam większe długość i stromość podjazdów , ale generalnie dawał radę jechać bez większych problemów z tym,że w moim odczuciu gaz tankować na dobrych stacjach typu Orlen Lotos i można spokojnie jeździć na instalacji gazowej z tym silnikiem.W tydzień zrobione prawie 2500 km beż większych problemów na instalacji i samochodzie ( no jeden usterka przestała świecić prawa lampa światło mijania ,bezpiecznik dobry żarówka też nie dochodzi (+) na przewodzie do żarówki - spotkał się ktoś z tym nie wiem przekaźnik ,wypalony styk lub coś podobnego).

A jeszcze co do pracy na biegu jałowym na gazie niema falowania obrotów u mnie trzyma cały czas 750 obr/min, a na benzynie falują czyli wtryski się kończą lub trzeba oddać do regeneracji albo wymiana na nowe ,z reszta przy tym przebiegu 195 tys nie sprawdzane i nie regenerowane od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i zweryfikowałem sobie pełnym miesiącem koszty. Robię ok 2500km miesięcznie, w tym jakieś 2000 do pracy. Pełen zbiornik paliwa wystarcza mi na jakieś 10-11dni (komputer pokazuje mi spalanie 6,3-6,5). Miesięczne koszty paliwa to dla mnie jakieś 650zł. Wlałem 144litry w tym miesiącu i powinno starczyć do poniedziałku. Jestem ciekaw jak wygląda u Ciebie instalacja i jak sprawuje się auto. W moim bez instalacji czuję delikatne drżenie silnika, obrotomierz na wolnych wskazuje kreskę między 500 - 1000 więc jakieś 750 obr/min nie wiem czy nie za mało. Słyszałem, że 16V charakteryzują się dość niską kulturą pracy na jałowym, ale sam nie wiem czy to normalne. Auto dopiero kupiłem, więc może powinienem zajrzeć na świece, przewody WN... Gdybyś mógł, proszę o foty instalacji...na forum (bo pewnie większość jest ciekawa) albo na mail: [email protected]... z góry dzięki. Oczywiście wszelkie informacje odnośnie eksploatacji - bardzo mile widziane :) pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że 16V charakteryzują się dość niską kulturą pracy na jałowym, ale sam nie wiem czy to normalne.

Nie potwierdzam, silnik w mojej megance (1.4 16V przebieg ogólny 153 kkm, na gazie 93 kkm) chodzi dokładnie tak samo na gazie jak i na benzynie w całym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moje poprzednie samochody, od początku były zagazowane. Fakt że były to instalacje I I II generacji. Teraz mam Megankę 1.4 16v I ph II i jutro wędruje do gaziarza. Wkładam sekwencje BRC Sequent 56 , cena 2900zł. Pozniej opisze co i jak <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mogę powiedzieć coś więcej. Zagazowane auto odebrałem w czwartek po południu. Od tego momentu zrobiłem 200km. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Moje uwagi :

Nie czuję kiedy auto przełącza mi się na gaz ( robi się to po około 2 km ). Najbardziej obawiałem się nierównych obrotów na biegu jałowym. Jednak jak czas pokazał - całkiem niepotrzebnie. Auto trzyma stałą wartość obrotów na tym właśnie biegu. Co do kopa w aucie, powiem szczerze, że nie czuję żadnej różnicy.

Aha w sumie za sekwencję zapłaciłem 2850 zł, a nie jak wcześniej napisałem 2,9 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po jakimś czasie, po zweryfikowaniu miesięcznych przebiegów jestem już zdecydowany na instalację. Szczególnie bolało mnie tankowanie przez wyjazd do Szklarskiej - fakt faktem zrobiłem na baku prawie 900km i rezerwy nie miałem jeszcze, ale jak pomyślę, że na LPG byłoby prawie 50% taniej... szkoda, że nie zdecydowałem się wcześniej. Myślę, że w przeciągu tygodnia sprawę załatwię. Dam znać co mi założą - w mojej okolicy dużego wyboru nie mam - jeden, dwóch cenionych gazmajstrów. Pozdrawiam

 

---

 

No i odstawiłem auto do gazownika - wybrałem najbardziej polecany warsztat i człowieka, który jako jedyny podczas rozmowy telefonicznej zapytał mnie czy mam zastrzeżenia do pracy auta na Pb. Potem opowiedział mi jak ma wyglądać instalacja, gdzie chciałbym wlew, przełącznik itd... Sam warsztat czysty i sprawiający bardzo pozytywne wrażenie. Zobaczymy czy także w moim przypadku wszystko przebiegnie bez problemów - odbiór auta w środę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam ;) Wiesz w zasadzie trudno oceniać instalację po kilku dniach. Mam wersję Stella Power - nie znam się na typach modelach, zdałem się na instalatora polecanego w całej okolicy. Wlew zrobił mi pod tradycyjną klapką więc nie mam śladów w zderzaku, zbiornik w koło 45 litrów. Pierwsze spostrzeżenia - wskaźnik paliwa się nie rusza ;) bosko;) A tak poważnie, nie czuć momentu przełączania na gaz - nawet nie słychać. Auto nie straciło na dynamice, a komputer wyświetla wskazania zbliżone do spalania gazu ( na pb przy 90 na ładnej nawierzchni wskazywał 5,2-5,6 - teraz na LPG wskazuje 6,2-6,8 - na tej samej trasie). Obroty nie falują więc jestem 100% zadowolony. Oby tak dalej. Za 1tyś km jadę na pierwszy darmowy przegląd kontrolny, gazmajster oceni czy nie trzeba go przekręcić jakoś. Póki co jestem w pełni usatysfakcjonowany jego pracą. Auto stało u niego dwa dni - jak sam twierdzi, presja czasowa nie jest wskazana przy tego typu instalacji. Podoba mi się takie podejście. Przemyślane rozwiązania od map po wlew paliwa. Koszt instalacji 2400 przy moich przebiegach powinien zwrócić się po 8 miesiącach - uwzględniając koszty serwisu, przeglądy i paliwo potrzebne na rozruch. Bez uwzględniania tych czynników - max 6 m-cy. Jutro postaram się wkleić foty instalacji. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem posiadaczem Renault Megane 1.4 16V z 2000r. z przebiegiem 120000. Chciał bym założyc do niej gaz. Wysłałem mejla do kilku instalatorów z mojej okolicy (Myszków, Zawiercie, Czestochowa) z pytaniem co by polecili do mojego auta i jakie mają ceny. Jak narazie jeden odpisał: "stefanelli 2400, brc wtryskiwacze zawolii 2400,

brc sequent24 2800, lecho sequel na omvl-u 2400", czy ktoś z Was ma założoną którąś z tych instalacji? którą polecacie? a co myślicie o tych cenach? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, szczerze mówiąc (no i idąc za słowami mojego gazownika), jeśli silnik jest sprawny, dobrze zainstalowany system będzie pracował bez zarzutu. Oczywiście są części trwalsze i mniej trwałe, ale podstawą jest rozsądna instalacja i brak pośpiechu. Zrobiłem 2000km od instalacji - i mogę tylko chwalić (odpukać). Tak czy inaczej masz gwarancję na instalkę (najczęściej 2 lata) więc ja śmiało bym wchodził w ten interes. Wybierz tylko najlepszy w okolicy zakład i kontaktuj się osobiście ew. telefonicznie - już po rozmowie ocenisz prawdopodobieństwo powodzenia projektu ;) Z bucem zawsze będą problemy. W mailu tego nie ocenisz.

 

 

p.s. fotki już mam, ale ciągle brakuje czasu na edycję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!