Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem Laguna I ph II - Zdechła


wnovak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem że co prawda jest to forum Megane, ale jest to chyba najlepsze polskie forum do Renault, a ja swojego Scenica jeszcze nie sprzedałem :oops: Ale dziś potrzebuje porady w sprawie Laguny I ph II 1,9 dTi rocznik 2000. Otóż samochód nie chcę mi zapalić, i stało się to w dość dziwnych okolicznościach, nie jest to wina akumulatora ponieważ wczoraj kręcił mi aż 30 min zanim się wyładował, potem próbowałem ją jeszcze odpalić podłączając pod drugi samochód, kręciła i nic. Sprawdziłem:

-filtr paliwa OK

-odpowietrzyłem

-paliwa dochodzi do filtra

-filtr powietrza OK

-bezpieczniki OK

Kontrolki się palą prawidłowo, znaczy nie jestem pewien tylko czy kontrolka "STOP" nie powinna gasnąc tak jak i "SERVICE", nie pamięta jak to było wcześniej. Nie mam pomysłu co to może być, wiadomo jest weekend nie będę latał po mechanikach jest czas żeby samemu pogrzebać, ale nie mam pomysłu co to jest. Wiem że na odległość pełnej diagnozy nie przeprowadzicie, ale liczę na jakieś sugestie, co sprawdzić gdzie szukać problemu. Być jest to jakaś klasyczna przypadłość tego modelu, tak jak miałem ze Scenic i przepływomierzem;)

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś nic o świecach a bywa, że jak jedna padnie to nie pali.

Sprawdź je. Koło prawego kielicha nad zbiornikiem wyrównawczym masz włącznik stukowy. Wciśnij, bo może wyskoczył. Kontrolka STOP powinna gasnąć z chwilą uruchomienia silnika.

W__cznik.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czujnik uderzeniowy nie wyskoczył

- napięcie na tym styku jest (myślę że dobry mierzyłem)

- paliwo mam, filtr czysty

- uklad paliwowy odpowietrzony

- immo, kontrolka najpierw zapala się swiatełkiem ciagłym, a po chwili gaśnie, więc myśle że działa

- pasek cały, wymieniany tydzien temu, sprzegiełko od alternatora rozwaliło się na dwie części :oops:

 

Teraz będę się zabierał za sprawdzanie świec, oraz tego czy z ompy wychodzi paliwo, znajomy mechanik powiedział żebym odkręcił delikatnie śrubkę przy przewodach idących do wtryskiwaczy i zobaczyć czy leci paliwo. Zobaczymy co to da i szukam dalej wink.gif Ja osobiście mam cały czs przeczucie że to coś z paliwem bo w sobotę raz już mi prawie zakręcił, ale to był jeden krótki raz i potem mimo dalszego probowania przez ponad 10 min nic nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pomysły.

- świece żarowe - czy się włączają, kontrolka może świecić i gasnąć, ale może nie być podawane napięcie na świece, zwykle problem leży po stronie przekaźnika - sprawdził bym czy jest podawane napięcie na świece, Nie znam się na dislach, ale wydaje mi się, że po 30 min kręcenia silnik powinien zaskoczyć

- czujnik położenia wału - wyjąć i wyczyścić, również wtyczkę.

Nie wiem czy pomysły są dobre ale chyba warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!