Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic 2006 + box dachowy


stokrotek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie czy w Grand Scenic można założyć w box dachowy ?? Pytam bo podoba mi się ten model ale on posiada opadający do tyłu dach a nigdzie nie widziałam Granda Scenica z reglingami.

W związku z tym proszę napisać czy można w tym samochodzie zamontować relingi dachowe i czy box nie będzie podwiewany do góry jak samolot ??

Proszę również przy okazji napisać co to jest za wersja Granda MER DU NORD i czym on się różni od innych modeli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej da się założyć box dachowy. Ja używam tyle że nie w Grandzie a w zwykłym, punkty mocowania belek do monatażu boxa są w tych samych miejscach. Uzywam poprzeczek Automaxi aluminiowych o przekroju owalnym i pudło InterPack model Carver (wąski i długi). Nie zauważyłem żadnych niedogodności oprócz zwiększonego hałasu (niewiele), spalania (o ok. 1l/100km). Stateczność samochodu podczas jazdy jest w moim odczuciu taka sama jak przy jeździe bez bagaznika. Porównując do jazdy innymi samochodami nie zauważam innych niedogodności (przy długim boxie otwieranie bagaznika jest bezproblemowe trzeba tylko zwrócić uwagę przy montazu żeby nie kolidował z otwartą pokrywą bagażnika). Prędkość z jaką jechałem najszybciej to ok. 150-160km/h na krótkim odcinku. Spokojnie na autostradzie utrzymuję 130-140km/h. Problemem największym jest konieczność stawania na progu przy zakładaniu/pakowaniu (mimo wzrostu 195cm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tyle że nie w Grandzie a w zwykłym, punkty mocowania belek do monatażu boxa są w tych samych miejscach. Uzywam poprzeczek Automaxi aluminiowych o przekroju owalnym i pudło InterPack

To znaczy że nie kupuje się relingów tylko poprzeczne belki tak ?? i montuje się je w te standardowe otwory, pytam bo jam mam już boxa i zwykły bagażnik w Hyundai Atosie.

 

Coś ci nie wyszło z tym cytowaniem. Poprawiłem.

Jak chcesz kogoś cytować selektywnie to jet to do zrobienia po przez zaznaczenie odpowiedniego miejsca w tekście i naciśnięcie odpowiedniego "guziczka" w prawym górnym rogu posta poprzednika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem Scenic II nie miał relingów (wzdłużnych) poza wersją krótką zwaną Conquest (późna phII w 2007 lub 2008r-dokładnie nie pamiętam). Poprzeczki kotwiczysz w punkty mocowania pod klapkami (prosty i szybki montaż). Z doświadczenia Automaxi ma dobrze dopracowane łapy i osłony z zamkami (te drugie trochę mniej, ale nie narzekam). Dogodną rzeczą jest regulacja mocowań w boxie na wzdłużnych szynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, planuje zakup bagażnika do Grand Scenica II, i moje pytanie czy lepiej kupić bagażnik oryginalny Renault czy jakiś np.Thule.? Na co zwrócić uwagę przy doborze bagażnika? Na początku planuję kupić bagażnik i uchwyty rowerowe, a z czasem i przypływem gotówki chcę dokupić jakiś box. Z tego co czytałem na forum oryginalny podobno nie zawsze pasuje do mocowań boxów i trzeba przerabiać uchwyty. Proszę o rady posiadaczy bagażników.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj wczesniejsze posty w temacie. Poza tym moja wiedza poszeryla sie o Granda i spokojnie moge potwierdzić wszelkie doświadczenia z krótkiego Scenika II. Podstawowa różnica to brak kolizji między pokrywą bagażnika a boxem. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze cenę Automaxi SilverLine, jeżeli chodzi o Thule to czasami patrząc na ceny miałem dojmujace wrażenie że płaci się za pewien napis na bagażniku.

 

A tak wygląda mój samochód z boxem jeszcze przed trasą (czysty jest):

zdjcie0270i.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!