Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy - benzyna w dieslu.


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie kolega zatankował do scenica 1,9 dci /przez roztargnienie/ 2,5 litra benzyny 98, miał w zbiorniku ok.15 l ON , po stwierdzeniu pomyłki dotankował do pełna ON ok.40 litrów ON. Boi się że rozwali silnik i nie wie co robić jeździć czy spuścić to paliwo? :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris73, już taki temat był poruszany, coś około rok temu. Porady były takie same. Odszukaj sobie ten temat, a zobaczysz, że nie było w nim posta o jakichś problemach z tak "podkarmionym" dieslem. Zastosować to co pisze kol. makog

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech powoli jeździ

to chyba ze względu na warunki drogowe. :oops: Jeździć może normalnie, tylko dotankowywać często w małych ilościach do pełnego, tak by poprawiać stosunek ON do benzyny w baku. Na korzyść ON oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien spuścić paliwo z baku. Następie zatankować do pełna. To co spuścił w ilościach ok 5l dolewać do 50l oleju. Czynność powtórzyć po wyjeżdżeniu do rezerwy. DCI jest czułe na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DCI jest czułe na paliwo.
Owszem, na zanieczyszczenia. 2,5l PB w pełnym baku ON nie zrobi różnicy.

 

Dolej do swojego diesla 2,5l benzyny do baku i zobaczysz czy nie zrobi różnicy.

Drastycznie spada temperatura zapłonu ON. Maleje lepkość, lepkość. Skład frakcyjny idzie się walić. Zmienia się liczba cetanowa. (2,5l/60l=4,2%)

Jeździsz na paliwie nie spełniającym normy!!

Dowolna awaria układu paliwowego spowoduje utratę gwarancji i poniesienie kosztów naprawy z własnej kieszeni.

Po to jest filtr paliwa żeby wyłapywać zanieczyszczenia stałe i wodę.

 

Wymagania normy dla paliw

http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/jakos...html?artid=5_03

 

Miłej lektury.Na co dzień zajmuje się analiza jakościową paliw. Więc wiem o czym mówię bo jestem specjalista w tej dziedzinie i zawsze służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lektury, przyznaję nie przeczytałem. Wypada mi tylko życzyć tankowania paliwa zgodnego z normami, odpowiednią lepkością, składem frakcyjnym i liczbą cetanową. A, i oczywiście życzę braku dodatków nie przewidzianych normą :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drastycznie spada temperatura zapłonu ON. Maleje lepkość, lepkość. Skład frakcyjny idzie się walić. Zmienia się liczba cetanowa. (2,5l/60l=4,2%)

Książkowo się zgadza tylko zastanawiam się gdzie Ty dexter tankujesz. Nie twierdzę że nie masz racji tylko jak wygląda jakość paliwa w naszym kraju wszyscy wiemy ;-)

Nie wiem na ile jest w tym prawdy ale czasami zalecane jest do diesla wlanie pewnej ilości benzyny by ON nie zamarzał, ale to chyba bajki,nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część mojej pracy to kontrola jakości paliw na stacjach. Pobieram próbkę i analizuje ja w laboratorium. Wiem na jakich stacjach są jakie produkty. Wiem gdzie tankować w swojej okolicy żeby nie lać "zupy" do baku.

Podkreślę raz jeszcze bo pisałem już o tym na forum nie jeden raz.

Nie tankować na stacjach prywatnych,patronackich, przy supermarketach.

W przypadku problemu z paliwem i dziwnych objawów proszę pisać. Zawsze chętnie doradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris73, dolewka BB do ON zalecana może i była ale z 20 lat temu tak jak denaturatu do BB żeby wodę wyciągnąć (obecnie BB95 zawiera 5%dodatek etanolu, a BB98 ok 10% eterów).

Parametr blokady zimnego filtra (filtru) CFPP w okresie zimowym powinien być max. -20C.

Analizy pokazują że CFPP najczęściej waha się w okolicach -25 -30C.

Żeby jeszcze bardziej obniżyć temperaturę blokady zimnego filtra i ułatwić rozruch w zimie można stosować tzw depresatory (np castrol tda, DFA) pytanie po co? Czy w Polsce temperatura spada poniżej -25C i utrzymuje się przez całą zimę?

 

Osobiście tankuję na BP, wcześniej na Shellu.

 

[ Dodano: 2009-02-24, 21:03 ]

To powiedz mi, czy 2,5l PB w 60l ON jest gorsze od wspomnianej "zupy"?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.

Jedynym poprawnym kryterium oceny 2próbek było by poddanie ich analizie i porównanie wyników tych analiz.

Zestawiając zebrane dane można wyciągnąć pewnie wnioski.

Nie odpowiem na którym paliwie lepiej by sie jechało ponieważ sam nie zalał bym tym swojego samochodu. I prawdopodobnie nikt na forum świadomie nie zalał by złego paliwa do swojej megi. Za droga zabawa.

 

[ Dodano: 2009-02-24, 21:12 ]

http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wy..._jakosci_paliw/

na tej stronce znajdziecie wykaz kontrolowanych stacji przez PIH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!