Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku chciałbym się przywitać, ponieważ jestem tu nowy.

 

Otóż mam problem ze swoją Megi (1.4 eco), samochód ma ~89tys przebiegu (oryginalny) , przy ok 85tys km był wstawiony gaz i w sumie od tego czasu zaczeły się problemy. Na początku gdy rano odpalałem Megi wszystko było ok ale jazda nie przypominała jazdy, strasznie szarpała na niskich obrotach, nie wiem dokładnie na jakich bo nie mam obrotomierza. Po wizycie u mechanika w Gdańsku okazało się iż padł silniczek krokowy, oczywiście został wymieniony. Przy okazji zostały wyregulowane zawory. Megi chodziła jak nowa. I wszystko było by dobrze gdyby nie kolejna "przygoda" padły 3 kable wysokiego napięcia, wymieniłem je lecz problem szarpania powrócił. Było to w trasie Gdańsk- Suwałki. Udało mi się dojechać do Suwałk, a tam udałem się do mechanika (pracuje w renault) Przejrzał wszystko, opinia: palec do wymiany, został wymieniony. Podłączył pod komputer: uszkodzona sonda lambda. Mechanik od razu ja sprawdził, okazało się że jest sprawna. I wyszło na to że wszystko działa bez zarzutu. Problem czasem się powtarzał. Teraz jestem w Gdańsku i po obfitych opadach śniegu nie udało mi się nawet odpalić Megi. Akumulator padł, zaczełem odpalenie od innego samochodu kablami, za 4 razem dopiero odpaliła. Problem szarpania powrócił już na stałe. Chociaż na stałe to może żle powiedziane. Dziś po wielu próbach udało mi się odpalić i pojechać na uczelnie. Gdy wróciłem do Megi po 2h szarpanie jakby odeszło. Ogólnie szarpie po pierwszym odpaleniu po długim postoju i do momętu rozgrzania silnika aż sie go wyłączy i poczeka trochę.

 

Może mieć ktoś jakiś pomysł co się dzieje?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj problemu w układzie zapłonowym bo jak rozumiem na benzynie dzieje się to samo?

w kopułce może się skraplać para wodna powodując zwarcia.

Na przyszłość rada: jak wymieniasz jakieś elementy układu zapłonowego to jak jest 5 kabli to wymieniasz 5 anie tylko 3 proponowałbym zmniejszyć przerwę na świecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to eco to: wymienic KOMPLET przewodów WN(spróbuj dostać bougicord), świece(Euquem) i ewentualnie kopułkę z palcem. Problem niejeden raz przeze mnie przerabiany i opisywany tu na forum. Mam swoją teorię co do nad wyraz szybko zużywających się przewodów WN w tym modelu. Świece a więc i przewody umieszczone są zaraz nad kolektorem wydechowym, co oznacza de facto dużo wyższą temperaturę w tym miejscu i właśnie dlatego przewody w eco trzeba wymieniać częściej niż w innych modelach. Ale to jest tylko moja teoria. Ja wymieniam przewody i świece co 15-20 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jakie wstawić świece? Teraz mam NGK 0,9 odstępu od elektrod, czyli takie jak zaleca Renault. Świece są stosunkowo nowe (przejechałem na nich ok 5tys km). Zaraz lece do sklepu po kable WN. Kopułka była wymieniana lecz problem się powtarzał dlatego wstawiłem stara. Palec jest wymieniony.

pavlik, Te świece które polecasz maja mieć 0,9 odstępu czy mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sorry za to :oops:

Dziś wstawiłem świece Euquem, do tego nowe kable NGI (mieli jeszcze Boscha ale wolałem NGI) wszystko powkładałem, zadowolony chciałem odpalić Megi i tu małe zdziwko kręci ale nie pali, w żaden sposób nie odpala (nawet kablami z innego auta). Delikatnie mówiąc wkurzony wykręciłem świece i włożyłem te które miałem NGI. Kolejna próba = to samo.

Stare kable = znów tak samo. Skończyło się na tym że wogole nie odpaliłem. Mimo to iż dziś rano po kilku próbach odpaliła (szarpała ale dało się jechać). Potem postała 3h pod uczelnią, odpaliła od razu i nic nie szarpało. Potem postała pod domem 2h, i po zmianie kabli i świec już nie odpaliła. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać? I jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRM, Masz racje, mój błąd :oops:

jaka powinna być kolejność zakładania kabli na kopułce? Może to pomyliłem ...

 

[ Dodano: 2009-02-26, 18:06 ]

Szukałem na forum i google jedyne co znalazłem to układ 1-3-4-2, ale:

-od której strony patrząc?

-czy do mojej 1,4 eco też będzie taki układ pasował?

 

[ Dodano: 2009-02-27, 18:21 ]

Dziś Megi była u mechanika, wszystko zostało przeczyszczone i nagle o dziwo wszystko zaczeło działać :oops: Podjechałem pod dom i z ciekawości zajrzałem pod maskę przy odpalonym silniku i po chwili małe zaskoczenie: obroty falują. Falują do tego stopnia że wszystko na desce rozdzielczej zaczeło przygasać. Ma ktoś pomysł co znów się stało? Jutro zdam relacje jak chodzi na zimnym i ciepłym silniku i czy szarpie na zimnym tak jak wcześniej?

 

[ Dodano: 2009-03-01, 17:59 ]

Niestety obroty falują nadal ale nie od razu po odpaleniu silnika tylko po przejechaniu ok 1,5km (na gaz przeszedł bardzo szybko) i tak do momentu aż strzałka od temp silnika się nie podniesie do połowy pierwszej kreski. Potem przechodzi i działa jak należy. Wie ktoś jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!