Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku chciałbym się przywitać, ponieważ jestem tu nowy.

 

Otóż mam problem ze swoją Megi (1.4 eco), samochód ma ~89tys przebiegu (oryginalny) , przy ok 85tys km był wstawiony gaz i w sumie od tego czasu zaczeły się problemy. Na początku gdy rano odpalałem Megi wszystko było ok ale jazda nie przypominała jazdy, strasznie szarpała na niskich obrotach, nie wiem dokładnie na jakich bo nie mam obrotomierza. Po wizycie u mechanika w Gdańsku okazało się iż padł silniczek krokowy, oczywiście został wymieniony. Przy okazji zostały wyregulowane zawory. Megi chodziła jak nowa. I wszystko było by dobrze gdyby nie kolejna "przygoda" padły 3 kable wysokiego napięcia, wymieniłem je lecz problem szarpania powrócił. Było to w trasie Gdańsk- Suwałki. Udało mi się dojechać do Suwałk, a tam udałem się do mechanika (pracuje w renault) Przejrzał wszystko, opinia: palec do wymiany, został wymieniony. Podłączył pod komputer: uszkodzona sonda lambda. Mechanik od razu ja sprawdził, okazało się że jest sprawna. I wyszło na to że wszystko działa bez zarzutu. Problem czasem się powtarzał. Teraz jestem w Gdańsku i po obfitych opadach śniegu nie udało mi się nawet odpalić Megi. Akumulator padł, zaczełem odpalenie od innego samochodu kablami, za 4 razem dopiero odpaliła. Problem szarpania powrócił już na stałe. Chociaż na stałe to może żle powiedziane. Dziś po wielu próbach udało mi się odpalić i pojechać na uczelnie. Gdy wróciłem do Megi po 2h szarpanie jakby odeszło. Ogólnie szarpie po pierwszym odpaleniu po długim postoju i do momętu rozgrzania silnika aż sie go wyłączy i poczeka trochę.

 

Może mieć ktoś jakiś pomysł co się dzieje?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj problemu w układzie zapłonowym bo jak rozumiem na benzynie dzieje się to samo?

w kopułce może się skraplać para wodna powodując zwarcia.

Na przyszłość rada: jak wymieniasz jakieś elementy układu zapłonowego to jak jest 5 kabli to wymieniasz 5 anie tylko 3 proponowałbym zmniejszyć przerwę na świecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to eco to: wymienic KOMPLET przewodów WN(spróbuj dostać bougicord), świece(Euquem) i ewentualnie kopułkę z palcem. Problem niejeden raz przeze mnie przerabiany i opisywany tu na forum. Mam swoją teorię co do nad wyraz szybko zużywających się przewodów WN w tym modelu. Świece a więc i przewody umieszczone są zaraz nad kolektorem wydechowym, co oznacza de facto dużo wyższą temperaturę w tym miejscu i właśnie dlatego przewody w eco trzeba wymieniać częściej niż w innych modelach. Ale to jest tylko moja teoria. Ja wymieniam przewody i świece co 15-20 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jakie wstawić świece? Teraz mam NGK 0,9 odstępu od elektrod, czyli takie jak zaleca Renault. Świece są stosunkowo nowe (przejechałem na nich ok 5tys km). Zaraz lece do sklepu po kable WN. Kopułka była wymieniana lecz problem się powtarzał dlatego wstawiłem stara. Palec jest wymieniony.

pavlik, Te świece które polecasz maja mieć 0,9 odstępu czy mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sorry za to :oops:

Dziś wstawiłem świece Euquem, do tego nowe kable NGI (mieli jeszcze Boscha ale wolałem NGI) wszystko powkładałem, zadowolony chciałem odpalić Megi i tu małe zdziwko kręci ale nie pali, w żaden sposób nie odpala (nawet kablami z innego auta). Delikatnie mówiąc wkurzony wykręciłem świece i włożyłem te które miałem NGI. Kolejna próba = to samo.

Stare kable = znów tak samo. Skończyło się na tym że wogole nie odpaliłem. Mimo to iż dziś rano po kilku próbach odpaliła (szarpała ale dało się jechać). Potem postała 3h pod uczelnią, odpaliła od razu i nic nie szarpało. Potem postała pod domem 2h, i po zmianie kabli i świec już nie odpaliła. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać? I jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRM, Masz racje, mój błąd :oops:

jaka powinna być kolejność zakładania kabli na kopułce? Może to pomyliłem ...

 

[ Dodano: 2009-02-26, 18:06 ]

Szukałem na forum i google jedyne co znalazłem to układ 1-3-4-2, ale:

-od której strony patrząc?

-czy do mojej 1,4 eco też będzie taki układ pasował?

 

[ Dodano: 2009-02-27, 18:21 ]

Dziś Megi była u mechanika, wszystko zostało przeczyszczone i nagle o dziwo wszystko zaczeło działać :oops: Podjechałem pod dom i z ciekawości zajrzałem pod maskę przy odpalonym silniku i po chwili małe zaskoczenie: obroty falują. Falują do tego stopnia że wszystko na desce rozdzielczej zaczeło przygasać. Ma ktoś pomysł co znów się stało? Jutro zdam relacje jak chodzi na zimnym i ciepłym silniku i czy szarpie na zimnym tak jak wcześniej?

 

[ Dodano: 2009-03-01, 17:59 ]

Niestety obroty falują nadal ale nie od razu po odpaleniu silnika tylko po przejechaniu ok 1,5km (na gaz przeszedł bardzo szybko) i tak do momentu aż strzałka od temp silnika się nie podniesie do połowy pierwszej kreski. Potem przechodzi i działa jak należy. Wie ktoś jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!