Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Niedługo będę musiał zmienić przednie klocki i zastanawiam się czy od firmy zależy czy będą one piszczeć czy nie (te oryginalne u mnie piszczą).

 

Czy ktoś może jakieś dobre klocki polecić?

 

Ja wyszukałem Ferodo Premier (trochę drogie ale chyba sprawdzone)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam tarcze brembo i klocki ferodo premier w obu moich megankach:

 

w nr 1 przestały piszczeć po 8-9 tyś km

w nr 2 wciąż piszczą (3 tyś od wymiany)

 

może na innych tarczach nie będzie tego efektu? :-|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piszczenie to nie wina klockow ani tarcz tylko innych elementow ukladu hamulcowego np zapieczonego zacisku itp

tym bardziej po wymianie na nowe klocki i tarcze nie moga piszczec bo sa nowe :)

wymienialem juz hamulce w kilku swoich poprzednich samochodach jak i furach kolegi i w zadnym przypadku nic nie piszczalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jest do końca tak jak mówisz, piszczenie może powstawać w przypadku lekkiego hamowania gdy twardy klocek trze o tarcze, właśnie jego twardość jest powodem pisku, zmiana klocków na gorsze (bardziej miękkie) przeważnie likwiduje ten problem

 

podobnie dzieje się w hamulcach ceramicznych gdzie w przypadku lekkiego hamowania pisk jest głośny, natomiast podczas ostrego hamowania tego pisku nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skad masz informacje ze dobre klocki sa twarde

ferrodo ds 2000(czerwone) sa tak miekkie ze po przycisnieciu paznokciem widac na nim wgniecenia a hamuja rewelacyjnie tylko ze zuzywaja sie jakies 4 razy szybciej niz zwykle klocki ( ja je zajechalem po 8000czy 9000 km )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akurat ferodo premier są twardymi klockami i przy zbyt miękkiej tarczy raz dwa ją wykończą bo pojawią się wżery i bicie, miększe klocki lepiej będą współpracować ze zwykłą tarczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wymieniłem cały komplet klocków i tarcz ( przód oczywiście ), i tarcze to DACO ( niemieckie jakieś ), a klocki jakieś zwykłe za 50 PLN z alegro i nic nie piszczy i hamuje elegancko ( narazie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno piszczą bo nie mają azbestu...

Moje , oryginalne , które były w nowym aucie piszczą od nowości ( no może pierwsze 2tyś były ciche) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie wiem skad masz informacje ze dobre klocki sa twarde

ferrodo ds 2000(czerwone) sa tak miekkie ze po przycisnieciu paznokciem widac na nim wgniecenia a hamuja rewelacyjnie tylko ze zuzywaja sie jakies 4 razy szybciej niz zwykle klocki ( ja je zajechalem po 8000czy 9000 km )

 

gdzie Ty kupiłeś ds2000 do megane II??? poluje ale nigdzie nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często powodem pisku hamulców są różnego rodzau śmieci/brudy znajdujące sie na tarczy i klockach (pisze o nowych), z którego należy je dokladnie oczycić przed założeniem (nie da sie tego zrobić szmatką), bo w czasie hamowania wytwarza sie wysoka temperatura powodująca krystalizację drobinek brudu i to one (acz nie tylko - patrz post bronius) piszczą.

Miałem kiedys z tym problemy, zainwestowałem w spray do czyszczenia hamulców przed założeniem i skończyły sie moje problemy z piszczącymi hamulcami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mam tarcze brembo i klocki ferodo premier w obu moich megankach:

w nr 2 wciąż piszczą (3 tyś od wymiany)

 

kumpel ma takie same w r5gtt i niestety piszcza jak cholera. a ze pracuje w sklepie z czesciami, to wybadal po ludziach bioracych ferodo premier (clio, m1, r5gtt itd) czy tez im piszcza - okazalo sie ze u wszystkich. teoria jest taka, ze poprostu trafila sie jakas felerna partia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie w dwóch megankach (10kkm i 5kkm po wymianie tarcz brembo plus klocki ferodo premier) piszczenie wciąż nie ustąpiło, chociaż jest już cichsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszczenie klockow jest spowodowane drganiem kloska o bardzo wysokiej czestotliwosci co powoduje pisk-tego jestem pewny na 100%.

Jesli macie z tym problem rozbierzcie sobie zacisk a nastepnie:

- nalezy zaczac od ogledzin klocka czy "nakladka bitumiczna"(jest to oklejna na klocku od strony cylinderka i zacisku ma ok0.5-1mm) jest OK? jesli jest zniszczona badz odkleila sie od nich czeka nas wymiana klockow

- jesli klocki sa ok to nalezy rozebrac zacisk i dokladnie go wyszorowac z luznej rdzy najlepiej szczotka druciana i obstukac malutkim mloteczkiem

-sprawdzic czy cylinderki sie nie zapiekaja

Tansi producenci klockow stosuja niskiej jakosci nakladki co powoduje szybkie ich zuzycie i piszczenie.

Naprawde po dokladnym wyczyszczeniu nie bedziecie miec problemow, a na pewno z Ferrodo montowalem ich dziesiatki i nikt sie nie skarzy tylko zwroccie uwage na wyczyszczenie zacisku/jazma. Wiekszosc z nas klocki wymiena bardzo szybko stare out nowe in 10 min i po robocie :mrgreen: a potem sa takie efekty

PS klocki Ferrodo DS2000 nie maja tych nakladek poniewaz te klocki nie maja byc komfortowe(ciche), a poza tym w samochodzie WRC czesto tarcze rozgrzewaja sie do czerwonosci (a zarazem klocek) czego tradycyjny klocek by nie wytrzymal

Ps warto zwrocic uwage na prces docierania tzn delikatnie przez pierwszy km, troszke mocniej przez 2gi i tak starac sie delikatnie hamowac przez pierwsze 40-60 km. W tym czasie podczas gwaltownego hamowania (nowe klocki nie pasuja powierzchnia do tarcz musza sie "dopasowac/dotrzec") dochodzi do nieodwracalnych przypalen klocka poniewz powierzchnia styku z tarcza to tylko ok 1/3

Pozdrawiam

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na to, że u żony piszczy tylko z prawej strony przód, a lewa nie ? Klocki TRW od nowości było ok i po 5tys wkur... hałas. Podjechałem do mojego mechanika od brudnej roboty:-D rozebrał, wypiaskowane, położył masę przeciw drganią klocka i nadal to samo. Twierdzi, zwe TRW to dziadostwo i muszę zmienić ale nie wiem jakie są miękkie. 

 

Na cenę nie patrzę i nie o to pytam lecz znalazłem na alledrogo Meyle, Delphi, (Brembo raczej są twarde) auto pokonuję 4tys rocznie co byście doradzili ?

 

Tarcze i klocki były razem zakładane wcześniej nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...