Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie mieliście auto przed Megii :) ?


ecolog

Rekomendowane odpowiedzi

Meganka jest moim pierwszym autem. Jeżdżę nią już kilka miesięcy i jeszcze mnie nie zawiodła. Wcześniej to był peugeot 405 SRI 1,8 starszego. Trochę mułowaty samochód ale elektrykę ma no i ta kierownica (stary model) :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moja historia wygląda tak

 

FSO 1500 - Megane `98 I phase I (tatusia) - Nexia `97 (cała moja) - Opel Corsa B `94(obecnej drugiej połowy) - Megi II `03 phase I

a służbowo Daewoo Polonez Kombi `00

a podrodze różności VW Polo, Dacia z 1974, Samarka, Opel Omega z 2.5 V6 w benzynie, Asterka I , Zafirka I, różniste Maluszki sztuk 4-ry i inne.

 

Sporo tego ale prawko mam od 16 lat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem aż tyle aut ale cóż wszystko przede mną. Wpierw pożyczany Ford Ka 1.3 z 1997 roku. Potem Maluszek wój rówieśnik czyli z 1988 roku. No i teraz Meg 1.6 16V 2004 rok. Wiadomo mam jak każdy sentyment do bolca :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatusiowe pożyczane: Polonez 1.6 GLE (przed plusem), Fiat Tipo 1.4, Ford Escort 1.6 GHIA, Ford Focus II 1.6 (ostatnio tylko chwilami-bardzo go nie lubię).

Mamusine pożyczane (więcej od ojcowych): Polski Fiat 126p z 1989r (tym nauczyłem się jeździć), Fiat Uno 1.4, Ford Fiesta 1.3.

 

Swoje własne: Tarpan Honker 2.5D (silnik z Iveco Daily) wersja jak wojskowa sanitarka, Polonez 1.5 SLE z 1989r "Żółta Łódź Podwodna" (miałem go pół roku, w tym czasie przejechałem 17 tys. km praktycznie tylko po Warszawie, nic się nie psuło tylko słychać było chrupanie), Volvo 440 GLE 2.0+LPG, Opel Astra I kombi 1.6i (gumowy samochód nie do zdarcia, przeprowadził mi całą firmę razem z meblami i maszynami, z żalem 2 tygodnie temu sprzedałem).

 

Żony sprzęt w okresie jak nie miałem swojego (jej panieński jeszcze :-D ) Opel Corsa B 1.0 wersja na 100 lecie Opla. Fajny wózek, tylko dodawało mu się gazu a on i tak stał w miejscu :)

 

Od stycznia Scenic II 1.6 EXPRESSION (zakochałem się i innego juz nie chcę, ale częściej jeździ nim małżowina), od dwóch tygodni Scenic I phII 1.6 (do pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz moja kolej:

nr 1 do tej pory: VW Garbus 1302 - 34 kM z roku 1969.

nr 2 - Ford Escort XR3i 1,8 16 V (1992r.) - 130 kM (ford gówno wort :-D )

nr 3 - Opel Corsa B 1,8 16 V (1994r.) - 109 kM (jeszcze jest w garażu)

nr 4 - Renault Megane 1,4 - 75 kM. Od 1996 r. w "rodzinie", teraz moja kolej, bo brat przygarnie Corsę :)

nr 5 - ... to chyba miejsce na marzenie. powrót do korzeni. reggae roots - auto nr 4 + nr 1.

amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

1. Polonez Atu Plus

2. Fiat Brava 1,4 12V

3.Fiat Brava 1,4 12V

4. Fiat Stilo 1,8 Dynamic

5. Hyundai Accent 1,5

6. Skoda Fabia 1,4

Generalnie - misz masz.

 

Najfajniejsze było Stlio. Wrazenia z jazdy nieziemskie. Ale w serwisie mowili mi w koncu po imieniu. Pod względem bezawaryjnosci, kultury technicznej i ekonomiki jazdy - zdecydowanie Skodzianka. I guzik obchodzą mnie opinie tych co twierdzą, że auto dla emeryta. Po ponad milionie kilometrów w plecach (i niżej...) przestało mi sie spieszyć. Teraz Meg Grandtour 2,0 135km - i też mi się nie śpieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Maluszek

2. Renault 19(czarny metalik full wypasik) miałem je dokładnie pól roku po czym babka zajechała mi droge i nieopłacało sie naprawiać :cry:

3. Meganka :)

 

Niewspomne o autach matki też renault najpiew 19 potem thalia a teraz twingo

Kolejne moje autko to pewnie tez bedzie renault. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

1. Królowa polskich szos czyli SYRENA 105

2. Skoda 105

3. Polonez 1500

4. Fiat UNO

5. Renault Twingo zwany Twingolotem czyla Żaba

6. Renault Megane 1,4 e

7. Renault Scenic RXi 2,0 16V

To były moje, a jeździłem tyloma, że listy by brakło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!