Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1,9dCi - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

OPcja "szukaj" nie bardzo mi pomogła...

Jakbym coś znalazł to bym nie zawracał głowy....

Znajdź i podeślij mi link z forum to przyznam że nie potrafię używać opcji "szukaj" i wtedy uznam twą rację ...... a jak narazie oczekuje konkretnej pomocy od ludzi którzy mają pojęcie o temacie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego to nie czujnik położenia wałka rozrządu.

W dieslu są dwa czujniki wymienione powyżej.

Mnie interesuje czujnik wałka rozrządu.... no dobra może od początku.

 

W moim Scenicu mam raz na jakis czas problem z odpaleniem.... pojechałem do ASO na komputer i diagnosta stwierdził błędy czujnika wałka. Wytłumaczył mi że w silnikach 1.9 dCi sa dwa czujniki i przy tym błędzie któryś z nich jest uszkodzony bądź zabrudzony... Wyczyścili mi oba (170 zł) i przez tydzień faktycznie był spokój. Jak problem się powtórzył to postanowiłem wymienić czujnik położenia wału rozrządu... poszło sprawnie: 30 minut i 65 zł (270zł w ASO). Niestety po 3 dniach problem się powtórzył. Chcę dobrać się do drugiego czujnika ale nie wiem gdzie go szukać a nie chcę celować w ciemno.... Dlatego pytam na Forum czy ktoś już wymienał ten czujnik bo nie mogę wiele znaleźć na te temat..... Chyba że ten diagnosta wprowadził mnie w błąd....

Po odpaleniu samochód dobrze przyspiesza, obroty w porządku i przyspieszenie OK.

 

POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o silnik 1,9 dCi oraz konkretne porady osób, którym ten czujnik zaszedł za skórę.

Wszystkie w.w. linki już przejrzałem ale nadal nie ma w nich żadnych konkretnych odpowiedzi na temat który mnie nurtuje.

(Dziękuje za poświęcony czas)

[ Dodano: 2009-03-20, 12:58 ]

Znalazłem ten czujnik na stronie Helli

Nie jestem do końca pewien czy to ten...

post-7668-1237549729_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem w 100% pewien, nie mam pełnych danych samochodu, ale czujniki nr czujnika to 8200038472. Ale powtarzam nie mam pełnych danych.

W takim przypadku powinny mu odpowiadać następujące nr innych producentów(zamienniki)

CSS1530 BBT

550020 ERA

79159 FAE

6PU 009 121-391 HELLA

70630012 HERTH+BUSS ELPARTS

82 00 038 472 RENAULT

82 00 370 572 RENAULT

46-72-0019 VEMO

Żeby być w 100% pewnym trzeba dostać się do czujnika i odczytać jego nr

Tyle na temat czujników.

Żeby stwierdzić, czy czujnik jest sprawny jedynym jego rozsądnym testem jest sprawdzenie oporności. Co do czujnika wału, dla benzyny, powinna zawierać sie w przedziale 200-240 Ohm, Z tego co podje Intercars dla disla są dwie oporności 840 i 930 Ohm. Co do czujnika wałka rozrządu nie mam pojęcia. Pozostaje albo prosić innych z takim silnikiem o sprawdzenie oporności, albo udanie się do sklepu i tam sprawdzenie jaką ma.

Ale ja podejrzewam, że Twój problem może leżeć w przewodach. Sprawdź je. może tam coś jest nie tak. Znajdź schemat elektryczny i przedzwoń przewody. Może to coś da.

Renufki tak czasami mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do numeru 6PU 009 121-391 HELLA to się w pełni zgadzam cena ok. 160 zł.

Dobry pomysł to sprawdzenie oporności tego czujnika w sklepie i porównanie z tym co jest na samochodzie... powinno wyjaśnić wątpliwości.

Dziś znalazłem ten czujnik na silniku i stwierdziłem jedną podejrzaną rzecz a mianowicie to że ten czujnik rusza się a chyba nie powinien... jutro się do niego dobiorę i popatrzę ...trochę z tym roboty bo muszę ściągnąć parę elementów z silnika ... oby mrozu nie było bo mi ręce zdrętwieją :mrgreen:

Jak coś wynajdę ciekawego to napiszę .....

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

I problem zniknął.

Wymieniłem czujnik wałka rozrządu (120zł + 20 min roboty). Starego czujnika nie byłem w stanie zamocować tak aby się nie ruszał. Nowy siedzi twardo i pewnie. Po zmierzeniu oporności starego czujnika wartości zmieniały się od 0 do nieskończoności. Nowy ma idealnie 900 omów.

Temat uważam za zamknięty. W razie szczegółowych pytań zapraszam do pisania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!