Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja sprzęgła wiskotycznego (wiskozy, visco) - Scenic RX4


mih00

Rekomendowane odpowiedzi

Demontaż wiskozy z auta

  1. Odkręcamy wał napędowy
  2. Wiskoza przytwierdzona jest do mostu na klucz 27, odkręcamy i delikatnie ostukując od tyłu przez deseczkę demontujemy.

Rozbiórka wiskozy

  1. Od góry widoczny jest pierścień rozprężny, który trzyma górny dekiel, podważamy i demontujemy (polecam dobrze to wszystko oczyścić przed demontażem)
  2. W kolejnym kroku łapiemy całe wisko i ostukujemy rantem o np. deseczkę wkręconą w imadło aż górna pokrywka się zsunie. Jest osadzona na oringu. Można też sobie pomóc łapiąc za środek przez szmatę w imadło (do tego celu należy zdjąć plastikowy pierścień - bez problemu można go zdjąć ręką)  i próbować obracać ciągnąc jednocześnie do góry. Po jakiś 15-20 minutach walki pokrywka powinna odpuścić.
  3. Pod pokrywą znajduje się pierścień segera trzymający tarcze. Po rozpięciu można rozebrać całe wisko. Należy zwrócić uwagę na kolejność podkładek, przekładek oraz tarcz. Przekładki mają oznaczenie "+" na jednej stronie i bezwzględnie należy pilnować ich ułożenia przy składaniu.

Regeneracja

  1. Sprawdzić stan uszczelnień (2x Xring 50x40x5) 1 w pokrywie, drugi pod wałkiem na dole
  2. Simmering w pokrywie
  3. Stan obu łożysk wałka
  4. Wszystko dokładnie wymyć z oleju visko i osuszyć.
  5. Wiskozę napełniamy olejem viso o lepkości 100 000 cst. Potrzeba ok. 270g czyli jakieś 6 opakowań po 50ml
  6. Napełniamy po trochu i wkładamy po kilka pakietów tarcz i dolewamy
  7. Dobrze jest po zalaniu i złożeniu odstawić na kilka godzin, żeby olej dobrze spłynał
  8. Poziom oleju powinien być równo z poziomem tarcz
  9. Zakładanie pokrywy: fabrycznie w pokrywie wbita jest kulka do odpowietrzenia, ponieważ nie chciałem ryzykować jej wybijania nawierciłem po drugiej stronie otworek w pokrywie 3mm, który potem nagwintowałem. Podczas zakładania pokrywy wydobywa się tamtędy powietrze oraz nadmiar oleju. Następnie otwór można zaślepić. Ja użyłem śrubki 3mm plus podkładki do płyt głównych, posmarowanych pastą uszczelniającą dirko. Można też wkręcić na poxipol ale dirko u mnie jak na razie się sprawdziło.

 

Po regeneracji napęd działa idealnie. Po przeprowadzonych obserwacjach, jeżeli ktoś chce, żeby wiskoza trochę mniej spinała spokojnie można użyć oleju o lepkości 80 000cst zamiast 100 000.

visco1.jpg

visco2.jpg

visco3.jpg

Edytowane przez mih00
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Regeneracja sprzęgła wiskotycznego (wiskozy, visco) - Scenic RX4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!