Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozruch silnika 1,9dci


Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio kilka razy zdarzyło sie zarówno na zimnym jak i goracym silniku ,ze po nacisnieciu przycisku start słychać najpierw 3 do 5 kliknięć w komorze silnika i dopiero potem silnik odpala. Wyglada na to, że to włacznik elektromagnetyczny rozrusznika. Czy w obwodzie rozrusznika oprocz przycisku start , mikrowyłącznika na pedale sprzegła jest jeszcze przekaźnik /jeżeli tak to gdzie go szukać czy też włącznik sterowany jest bezpośrednio z komputera.? Na razie w efekcie końcowym silnik odpala ale boje sie co bedzie jeżeli nie. Niedługo wybieram sie w dłuzsza podróz i chciałbym to naprawić. Byłem w ASO ale przy nich wszysko było OK , po podłączeniu komputera nic nie znalezli.

 

[ Dodano: 2009-04-07, 13:55 ]

Tak jak sie obawiałem problem pojawił sie w dłuzszej podrózy. Po przejechaniu 900km w czasie których stawałem 2-3 razy i odpalałem bez problemu po nacisnieciu przycisku start nastapiła seria kilku klikniec /chyba włacznika elektromagnetycznego rozrusznika i zgasł wyświetlacz. Rozrusznik nie zakrecił. Po ponownym nacisnieciu przycisku start wyswietlacz wrócił do normy. Próbowałem startu 3 razy za kazdym razem bez efektu. Wydaje mi sie ,że akumulator sie rozładował. Poprosiłem rodaka na parkingu żeby podał napiecie ze swojego samochodu /akumulatora za pomoca jego przewodów. Rozrusznik w efekcie nawet zakrecił moze z pół obrotu ale silnik nie odpałił. Dziękuje za to ta droga koledze z Toyoty Avensis diesel. Wydaje mi sie, że przyczyna mogło byc słabe podłaczenie przewodów /słaby dostep do klem akumulatora i cienkie przewody. Zadzwoniłem juz po car assistance :shock: Mineło ok pól godziny ,spróbowałem ostatniej szansy.Na stacji za 21EUR kupiłem przewody wygladajace solidniej /przekrój i krokodylki i poprosiłem o pomoc rodaków z białego Peugota 406 diesel. Po kilkunastu próbach odpalenia bez zadnej reakcji po naciskaniu przycisku start-stop nagle zapalił bez problemu. Dzieki ta droga młodziezy z Warszawy z Peugota.Dojechałem ostatnie 300km bez wyłaczania silnika. Po przyjezdzie na miejsce po wyłaczeniu odpalił bez problemu. Co dwa dni odpalałem go na ok. 20 minut przygotowujac sie do ostatecznego odpalenia w podróz powrotna. w dniu finałowym odpalił be z problemu. W drodze powrotnej nie wyłaczyłem go az nie dojechałem do domu/przez ok. 1200km. Nie wiem co o tym sadzić. Zaczne chyba od wymiany akumulatora. Nastepnie rozrusznik i jego włacznik elektromagnetyczny/ zaczał bym od nich ale dostep makabryczny :-x .Co o tym sadzicie ?

 

[ Dodano: 2009-04-13, 17:08 ]

Po wymianie akumulatora 3-4 dni rozruch bez problemów. Potem pojawił sie z powrotem problem. Po nacisnieciu przycisku start najpierw klikanie w komorze silnika potem rozruch.

Aktualnie Scenic stoi unieruchomoiony po nacisnięciu na start nic sie nie dzieje , komunikat " Mettre au point mort" Czy ktoś wie co to znaczy? Można cos z tym zrobic samemu czy pozostaje holowanie jutro do ASO?

 

[ Dodano: 2009-04-19, 23:09 ]

Problem został wreszcie rozwiazany. Sprawa była banalna. Zła masa silnika. Prawdopodobnie w ASO podczas naprawy siłownika sprzegła co pociągnęło za soba koniecznośc demontażu sprzegła niechlujnie dokręcono masę silnika-przewód od plusa akumulatora do obudowy sprzęgła. Zrobiłem dodatkowa mase silnika od góry a potem wymogłem na ASO poprawe oryginalnego połączenia. Dostep do oryginalnego połączenia od góry silnika, trzeba sięgnać reka po przewodzie i dosłownie wymacać połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!