Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie silnika i wyciek oleju z filtra


krzychukt

Rekomendowane odpowiedzi

Ale z tego co mówił ten pracownik uczelka napewno i możliwe że głowica.

 

Ale ja Ci to OD SAMEGO POCZĄTKU powtarzam!!!

Pojechałem do innego mechanika

wreszcie...

 

zobaczyłem że widać świeże ślady oleju który gdzieś tam ucieka

to znaczy sie gdzie? Bo to bardzo wazna informacja jest

 

w okolicach filtra ( jak podasz maila wyśle foto to zobaczysz jak to wygląda )

 

do właściwego pomiaru kompresji potrzeba właściwego sprzętu

Gość używał jakiegoś ręcznego sprzętu czy jest on prawidłowy czy nie ...nie mam pojęcia.

 

pomiar się robi TYLKO na ciepłym silniku

i tak było robione pierwszym razem na ciepłym silniku ... dzisiaj zrobią to na zimnym i ponownie na ciepłym.

 

Oleju w skrzyni biegów jak i we wspomaganiu się raczej nie wymienia' date='[/b']

 

co do oleju w skrzyni to jeszcze nic pewnego ale wspomniałem mechanikowi o tym że czasami coś skrzynia dziwnie się zachowuje.

co do płynu od wspomagania to ( wspomaganie mi już cięzko chodzi ) a mechanior sprawdzał i mówi że strasznie śmierdzi spalenizną i jest zasyfiony więc może już pora na jego wymiane ( te dwie wymiany już sami zasugerowaliśmy )

 

Co do dokładnych kosztów to możliwe że będe je znał dzisiaj.

Ale około 1000 zł w zależności co dokładnie będzie robione.

bo napewno uszczelka i splanotowanie głowicy , dodatkowo olej i filtry ( no i te dodatkowe naprawy czyli płyn do wspomagania , może od skrzyni i ręczny bo nie mam w jednym kole ) z robocizną ... ale dokładny koszt podam poźniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość używał jakiegoś ręcznego sprzętu czy jest on prawidłowy czy nie ...nie mam pojęcia

 

do mierzenia kompresji uzywa sie tylko "ręcznego" sprzętu przynajmniej ja inych metod nie znam być może to się da jakoś zrobić elektronicznie... nie wiem. A różnica i związany z tym błąd pomiaru wynika z jakosci tego sprzętu i umiejętności właściwego go zastosowania. Mówię na podstawie własnych doświadczeń bo mam dwa przyrządy - jeden taki najtańszy a drugi porządny i różnica jest widoczna.

 

dzisiaj zrobią to na zimnym i ponownie na ciepłym

to jest bez sensu nic Ci to porównanie nie da

 

co do oleju w skrzyni to jeszcze nic pewnego ale wspomniałem mechanikowi o tym że czasami coś skrzynia dziwnie się zachowuje.

Możesz szerzej to opisać: co się dzieje ze skrzynią? Bo muszę Cię uczulić na jedną rzecz - skrzynie w meganie są bardzo delikatne, wogóle uwarzam że to najsłabszy punkt w tym samochodzie. Ja swoja wymieniałam 3 razy a jedną z nich naprawiałam dwukrotnie, w końcu doszłam do wniosku że to nie ma sensu i kupiłam nową. Szczególnie jeden punk w tych skrzyniach jest słaby - seger zabezpieczający jedno koło koronowe w róznicówce i zabezpieczenie przy nim. Po prostu jest zbyt cienki i się wyciera, w końcu, po prostu wypada. Jedynym sposobem na to jest oddanie różnicówki do obróbki, zakup grubszego segera i zrobienie tego "od nowa" zreszta to mi doradzili na warsztacie który sie tylko naprawą skrzyń zajmuje, sama bym nie wiedziała. I u mnie się to sprawdziło, za to posypało sie co innego :] Ale juz sama musiałam wymyśleć jak zrobić to zabezpieczenie bo to ma kształt okrągu z takim dzyndzlem, żeby się nie kręciło, dokupić się tego nie da, wytoczyc tez nie. Ja to pospawałam srebrem, potem doczyściłam papierem i wytrzymało.

A stan oleju w skrzyni musisz kontrolować często bo jego brak to jest morderstwo tak samo jak brakc oleju dla silnika. Tylko że od skrzyni nie masz żadnej kontrolki, musisz o tym wiedzieć sam że to trzeba sprawdzać...

 

co do płynu od wspomagania to ( wspomaganie mi już cięzko chodzi ) a mechanior sprawdzał i mówi że strasznie śmierdzi spalenizną i jest zasyfiony więc może już pora na jego

 

W takim wypadku to się zgadzam. A zdarzało się że słyszysz taki dziwny dźwięk ,za bardzo nie wiem do czego mogłabym go porównać, przy skręcaniu kierownicą na odpalonym silniku na postoju?

 

Co do dokładnych kosztów to możliwe że będe je znał dzisiaj.

Ale około 1000 zł w zależności co dokładnie będzie robione.

bo napewno uszczelka i splanotowanie głowicy , dodatkowo olej i filtry ( no i te dodatkowe naprawy czyli płyn do wspomagania , może od skrzyni i ręczny bo nie mam w jednym kole ) z robocizną ... ale dokładny koszt podam poźniej

Powiem tak, jeśli to jest kompletna robota razem z częściami to cena nie jest taka wysoka, nie, nawet niska. Ale to i tak dużo pieniędzy. Ja tyle płacę teraz za V6-ke 2,5 DURATEC'a kompletnego i na chodzie z przebiegiem 160 tys od mondeo nie mogłam się nie odnieść do takiego porównania. Ale po tym co piszesz widzę że warsztat jest dobry, więc może i warto.

 

Ale poproś ich żeby skontrolowali rozrząd - bo to jest chyba najważniejsza rzecz w samochodzie. I w razie potrzeby go wymień. Kiedy ostatnio był wymieniany? Wymienia się go co 90 tys km. Jak to zaniedbasz to bardzo dużo ryzykujesz, znacznie więcej niż przez nieterminową wymianę oleju. Pasek najtańszy, który ja kupuję to koszt 40 zł a napinacz 60. Wymiana nie wiem bo to sama robię ale raczej sporo - dowiedz się. Napinacz jest mniej ważny jeśli już napraaawdę nie masz kasy - czasem wystarczy go przesmarować. Ale pasek naprawdę sobie wymień, jeśli powinneś

 

... tak to przeliczyłam teraz wszystko - naprawdę za taką robotę powiedzieli Ci 1000 zł? Łącznie z częściami i robotą przy głowicy? To jest bardzo tanio. Ale to nie zmienia faktu że za te pieniądze miałbyś fajny "nowy" silnik tylko trzeba by dobrze poszukać. Przemysl to. zawsze drugi silnik zostaje Ci jako "zestawa naprawczy" Ja tak właśnie robię przy moim drugim samochodzie - mondeo. Ale w sumie dojdzie Ci jeszcze koszt wymiany - ok 500 zł tak sobie liczą (najtaniej). Co moim zdaniem to jest zwykłe zdzierstwo, bo to nie jest trudna sprawa i nie zabiera aż tak dużo czasu. Ja od znajomych biorę 200 zł za to może trochę za mało ale to jest jako przysługa robione na razie bo prawdziwego warsztatu jeszcze nie mam. I to też od silnika zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość używał jakiegoś ręcznego sprzętu czy jest on prawidłowy czy nie ...nie mam pojęcia

 

do mierzenia kompresji uzywa sie tylko "ręcznego" sprzętu przynajmniej ja inych metod nie znam być może to się da jakoś zrobić elektronicznie... nie wiem. A różnica i związany z tym błąd pomiaru wynika z jakosci tego sprzętu i umiejętności właściwego go zastosowania. Mówię na podstawie własnych doświadczeń bo mam dwa przyrządy - jeden taki najtańszy a drugi porządny i różnica jest widoczna.

 

dzisiaj zrobią to na zimnym i ponownie na ciepłym

to jest bez sensu nic Ci to porównanie nie da

 

nie wiem nie znam się tak powiedzieli i to pisze na forum. widocznie może do czegoś jest im to potrzebne.

 

przy wczorajszym kręceniu silnikiem akumulator sie musiał rozładować bo dzisiaj auto nie chciało odpalić więc musieli ładować akumulator.

 

Możesz szerzej to opisać: co się dzieje ze skrzynią?

np. ostatnio gdy chciałem zostawić auto na biegu ( 1 ) wcisnełem sprzegło i bieg nie chciał wskoczyć dałem znowu na luz i kolejne podejście i też nie dało rady aż za 3 razem się udało...przy tym jak nie chciał wejść bieg zaznaczam że nie siłowałem się z ni tylko odrazu dałem na luz...albo jest tak ze np. stoje na światłach zapala się pomarańczowe w wbijam bieg i ja odczuwam że jak by ciężko bieg wchodził nie wiem jak to określić ale wcześniej tak nie było jak jeździłem renia.

olej w skrzyni nie był wcześniej wymieniany...oni mają sprawdzić jaki jest jego stan i wtedy będzie decyzja co z nim zrobić.

 

co do płynu od wspomagania to ( wspomaganie mi już cięzko chodzi ) a mechanior sprawdzał i mówi że strasznie śmierdzi spalenizną i jest zasyfiony więc może już pora na jego

 

W takim wypadku to się zgadzam. A zdarzało się że słyszysz taki dziwny dźwięk ' date='za bardzo nie wiem do czego mogłabym go porównać, przy skręcaniu kierownicą na odpalonym silniku na postoju?[/quote']

 

nic nie słyszałem poprostu cięzko chodzi...mój tato jeździ nową corsą tam wspomaganie jest zupełnie inne i auto jest mowe ale różnica jest bardzo duża.

 

okazuje się że usterka nie jest tak poważna jak to wyglądało na początku...dzisiaj dostali się do uszczeli i w jednym miejscu już zaczynało się coś dziać dlatego pojawiała się woda i rdza na bagnecie.

 

Rozrząd był wymieniany rok temu 5.04.08 przy 170 tys km i dzisiaj mechanik mówił że jest z nim wszystko ok

 

co do nowego silnika ja nie mam czasu bawić się w szukanie silnika jeźdzenie po niego i trzymanie go w garażu...i w przekładanie części...nie znam się na tym i zabawa w przekładanie częsci to poprostu nie dla mnie. bo moge namieszać coś i bedzie problem większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc musieli ładować akumulator.

ale pytanie brzmi -czy po każdym kręceniu rozrusznikiem przy mierzeniu kompresjii na poszczególnych cylindrach' date=' akumulator był doładowany do tego samego stopnia, albo czy używali urządzenia rozruchowego? Bo jeśli tak nie było a na to wygląda to wynik pomiaru jest błędny, jeśli będziesz chciał to Ci wytłumaczę dlaczego.

 

ostatnio gdy chciałem zostawić auto na biegu ( 1 okazuje się że usterka nie jest tak poważna jak to wyglądało na początku...dzisiaj dostali się do uszczeli i w jednym miejscu już zaczynało się coś dziać dlatego pojawiała się woda i rdza na bagnecie.

:P)) mam przez to rozumiec że głowica nie jest pęknięta? Niech ci będzie dobrze że pojechałeś nas ten warsztat i chociaż w tej kwestii mnie posłuchałeś. Mówiłam Ci że to uszelka

 

)

mają sprawdzić jaki jest jego stan
sprzegło i bieg nie chciał wskoczyć dałem znowu na luz i kolejne podejście

tylko zaznaczam' date=' że przy wyłączonym silniku to czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie nie ma ŻADNEGO znaczenia

 

 

olej w skrzyni nie był wcześniej wymieniany...oni mają sprawdzić jaki jest jego stan i wtedy będzie decyzja co z nim zrobić.

oleju w sktrzyni się nie wymienia pisałam o tym wcześniej, tak samo jak oleju we wspomaganiu

 

nic nie słyszałem poprostu cięzko chodzi...mój tato jeździ nową corsą tam wspomaganie jest zupełnie inne i auto jest mowe ale różnica jest bardzo duża

w kazdym samo

co do nowego silnika ja nie mam czasu bawić się w szukanie silnika jeźdzenie po niego i trzymanie go w garażu...i w przekładanie części...nie znam się na tym i zabawa w przekładanie częsci to poprostu nie dla mnie. bo moge namieszać coś i bedzie problem większy.
chodzie siła wspamogania jest inna.

 

wielokrotnie Ci powtarzałam że mogę to zrobić ' date='bo ja to po prostu lubię Meganę, wogóle robotę przy niej. A na dodatek znam Ją od podszewki, co do najmniejszej śróbki a jeszcze zrobię Ci z nia porządek w takiej cenie, że na pewno przynajmniej zwróci Ci się koszt dojazdu, ale skoro nie chcesz, to się nie narzucam

 

[ Dodano: 2009-04-04, 07:42 ]

a jednak muszę jeszcze cos dodać. Ten temat mnie zszokował a to dlatego że jestem na końcowym etapie otwierania własnego warsztatu, właściwie mam juz wszystko oprócz NIP'u i REGON'U. Więc ten temat jest mi bliski. I nie rozumiem jak można AŻ TAK tą robotę partaczyć i zauważam że to sie dzieje nagminnie , w co drugiem ( jak nie częściej) warsztacie. Ale ja sie domyślam czemu tak jest. Bo w większości przypadków klienci takich warsztatów to osoby które kompletnie się na tym nie znają a do tego nie chcą się wcale znać, a im można wmówić wszystko. Jeszcze do tego przy mechanice jest przy tym naprawdę duże pole do popisu. Jestem pewna że właśnie dlatego taka jest. Niechaj mnie tylko Bóg chroni przed takim podejściem do sprawy kiedyś....

 

ZBYT MAŁO PO PROSTU JEAST MECHANIKÓW Z PASJĄ. WIĘKSZOŚĆ TO ZWYKLI PARTACZE KTÓRYM SIĘ WYDAJE ŻE TAKI ZAWÓD JEST NAJPROSTSZY. PRZYKRO MI ŻE TEK JEST ALE PO ANALIZIE TEGO TEMATU I Z MOICH WCZEŚNIEJSZYCH DOŚWIADCZEŃ TAK WŁAŚNIE WYNIKA <piwko>

 

 

(oj coś ten ostatni post się popier... i zrobił trochę nieczytelnmy; poprawię to później ale ja w tym nie grzebałam i nie wiem czemu tak się stało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak głowica jest cała...tylko uszczelka była uszkodzona i zaczynała przepuszczać.

co do biegów to nawet podczas stania na światłach czasami biegi cięzko wchodziły.

co do oleju w skrzyni to jeszcze nic pewnego , ale płyn od wspomagania jest stary i śmierdzi spalenizną i jest zasyfiony więc może trzeba go wymienić. nie znam się więc pisze to co mi powiedział ten mechanik.

ręczny też podobno zrobili ale będe musiał to sprawdzić dla swojej pewności i wiarygodności warsztatu...pojade na stacje diagnostyczną i zobacze czy coś robili z ecznym bo wcześniej w jednym kole go nie było.

dzisiaj możliwe że megane będzie gotowe i je zabiore z warsztatu.

wieć podam dokładny koszt tej naprawy i dodatkowo pogadam tam w warsztacie żeby mi wystawili jakiś papier co dokładnie było robione w reni.

Poźniej się odezwe co i jak.

 

Zapraszam do lektury REGULAMINU forum. Zobacz jak należy pisać posty :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do lektury REGULAMINU forum. Zobacz jak należy pisać posty

 

sory ale nie wiem o co w tym momencie Ci chodzi, w czym popełniłam błąd? I nie denerwuj się na mnie bo ja wcale nie chcę źle dla Ciebie a to że jestem taka uparta to już po prostu cecha mojego charakteru, zresztą Ty też jesteś bardzo uparty.

Co do resztytego co napisałeś to widzę że wreszcie zrozumiałeś o co mi chodziło i nie mam juz nic więcej do dodania.

Tylko napisz jeszcze jak się potoczy historia tego silnika...

 

Także zapraszam do ponownej lektury Regulaminu forum. Dowie się tam koleżanka, kto pisze na forum w czerwonym kolorze. Tekst przytoczony w cytacie nie jest autorstwa kol. krzychukt , lecz kol. Moderatora- Prezesa co zresztą jest widoczne w dopisku o edycji posta. Dotyczyło posta, w którym uwaga została zamieszczona. - gojgien

 

przepraszam, głupi błąd....

a też bym się wkurzyła. A co do reszty jest ok?

 

[ Dodano: 2009-04-12, 16:12 ]

"głowica niby nie...nawet mowił ten gosc ze silnik jest w dobrym stanie sam sie zdziwilem ze jak na auto 10 letnie jest silnik ok....

to co on mowil to jakies blaszki przy glowicy ktore gdzies tam cos trzymaja ( obie częsci głowicy czy cos) nie wiem dokładnie ale sie dowiem."

 

"Renie dzisiaj odebrałem z warsztatu.

i wszystko jest prawie ok tylko że

sprzegło mi skrzypiało jak je wciskałem a wcześniej tego nie było ale nasmarował gość smarem i jest ok.

podobnie jest z gazem tym zajmie się jutro

ale na pasku od rozrządu jest odgłos jak by cos gdzies tarło to też ma jutro zrobić bo naciągał ten pasek bo wcześniej był luzny

mam na kartce spisane co gosc wymieniał tak więc poźniej to wszystko wypisze." z wiadomości na PW ale uznałam że innym też się przydadza mam nadzieję że Kolega sie nie obrazi...

 

"Pasek był za bardzo naciągnięty on był wymieniany więc narazie z nim wszystko jest ok.

Gość go delikatnie poprawił i już jest wszystko z nim ok

jak odebrałem Renie to dodatkowo skrzypiało mi sprzęgło i gaz jak je wciskałem same linki taki odgłos wydawały ale dał smaru i gra wszystko.

W Reni było robione:

- Uszczelka głowicy

- Śruby głowicy

- uszczelniacze zaworów

- planowanie głowicy

- Zimeringi

- uszczelka kolektora wyd.

- pasek klinowy

- filtr oleju

- olej 10W40

- płyn chłodzący

- uszczelka pokrywy zaworów

- dodatkowo sprawdzone hamulce tył"

 

RE:

bardzo dobrze gość zrobił a wiesz czemu może skrzypioeć pasek? Bo to nie będzie

pasek tylko napinacz. Wymień jedno i drugie

 

WRESZCIE ZNALAZŁ DOBRY WARSZTAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!