Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renalut Megane 1.6 1996r Nie można odpalić sa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z autem nie chce odpalić.

Jest to Meganka 1.6 z 1996r. z LPG Lovato i alarmem Anakonda.

 

Problem z odpaleniem wystapił nagle nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło. Zajechałem do znajomych na chwile jakies pol godzinki silnik byl cieply i miałem wracać do domu. Samochód za pierwszym razem odpalił na moment ale zaczął się dławić, nie mógł wejść na obroty po czym zgasł po jakiś 2s pracy. Od tej pory nie chce wogóle odpalić. Lampka immo gaśnie prawidłowo, iskra na świecach jest, rozrusznik kręci, bezpieczniki są wszystkie ok, jest pol baku paliwa. Probowalem zapalic rowniez przy wyłączonym alarmie lecz nadal jest to samo. Doszedłem ze pompka nie ma napięcia i nie pracuje tak wiec samochód dlatego nie odpala ale dlaczego tego napiecia nie ma to nie mam pojecia.

 

Proszę o pomoc gdzie może być problem ze nie ma własnie tego napięcia na pompie co mogło wysiąść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Mam problem z moją megi, a dokladnie chodzi o to ze bylem dziś u dziewczyny i gdy chciałem wracać do domu to samochód nie chciał wogóle zapalić, niebyło żadnej reakcji silnika po przekręceniu stacyjki, co dziwne wszystkie kontrolki które mają sie zaświecic to sie zaświeciły a potem normalnie po 3 sekundach zgasły, wtedy przekręcam kluczyk a megi milczy, i tak próbowałem ją odpalić przez 15 min, aż wkoncu za któryms razem zapaliła, zgasiłem ją i ponownie próbowałem zapalić i juz zapaliła bez problemu. Jak dojechałem do domu, tj. po 40 km zgasiłem i też próbowałem ja odpalić no i tez bez problemu zapaliła. Dodam że jest to trzeci raz w ostatnich tygodniach który się to dzieje Ale za każdym razem jak się uda ją odpalić to potem przez pewien okres czasu, pali na dotyk.

Macie może jakieś pomysły co to może powodować takie objawy?? Bo ja szczerze powiem nie mam zielonego pojęcia :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekhip, dodam ci tylko że powodem twoich zmartwień jeśli nie kręcił ci rozrusznik jest zbyt duży opór złącza masowego połączenie silnika z nadwoziem, nawet opór 30 ohmów może spowodować brak możliwości uruchomienia silnika, w moim przypadku po przekręceniu kluczyka pobór był tak duży że stycznik rozłączał napięcie na komputer i immo powodując całkowity reset pojazdu objawy były podobne do przepalenia uzwojeń wirnika rozrusznika, totalne zwarcie rezystancja przewodu łączącego silnik z nadwoziem wynosiła w moim przypadku 86 ohmów po przeczyszczeniu niecały 1 ohm naprawa jest prosta i banalna.

 

w przypadku gdy rozrusznik kręci a autko nie odpala proponuje sprawdzić stan listwy bezpieczników przy akumulatorze potrafią zaśniedzieć i przez to na ECU podawane są napięcia zbyt niskie aby wzbudzić cewkę silnika (również przerabiałem taki przypadek) napięcia na ECU wynosiły +4,87 V; -6,24V jak to określił mój współposiadacz programu diagnozującego to niemożliwe że ten samochód jeździł, nie ukrywam że miałem problemy z brakiem iskry na cewkach, falowaniem obrotów spowodowane bardzo dużymi wahaniami regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu (sięgające nawet 27 stopni) itp. po wymianie (naprawie) listwy ponownym przelutowaniu kabli zasilających praktycznie wszystkie objawy zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekhip, Na początek sprawdź miejsce połączenia przewodu masowego idącego od minusa akumulatora do karoserii. Odkręć, przeczyść, dokręć i zabezpiecz jakimś smarowidłem. Przeczyść też i dokręć dobrze klemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie był podobny problem i przeczyszczenie styku masy nic nie dało. Okazało sie że zawleczka trzymająca wtyczke na automacie do rozrusznika jest obluzowana i nie bylo za kazdym razem styku. Po poprawieniu jej problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem tzn Autko nie odpala.Rozrusznik kręci a nie załapuje.Wymieniony czyjnik temp.płynu,przeczyszczony czujnik położenia wału,przepustnica wyczyszczona,silniczek krokowy wymieniony,założony drugi ECU z dopasowanym Imo,sprawdzone masy,cewki,paliwo dochodzi.Zaczeło się od tego że megi szalała mi na obrotach i gasła podczas jazdy,czy to na benzynie czy na gazie bez różnicy.Wtej chwili jest tak że jak Megi nie odpala to odłanczam akmulator na 10 min i po podłączeniu megi odpala za 1 razem i przez kolejne razy jakies 10 chodzi ok do czasu aż dłużej postoi wtedy procedura od początku.Na jednym i drugim komputerze to samo a żadnych błędów nie ma zapisanych.Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w Megane 1.6 98r podobny problem raz auto odpalało raz nie i przy zimnym silniku i przy ciepłym. Pompa paliwa przy przekręceniu kluczyka było słychać. Wymieniłem przekaźnik od pompy paliwa i problem ustąpił. W sklepie z częściami do Renault przekaźnika nie mieli szukali po numerze ale nic nie znaleźli. Ale w sklepie elektronicznym pierwszy lepszy 5 bolcowy przekaźnik 12V samochodowy idealnie się nadał. Teraz Meganka zawsze pali za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!