Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renalut Megane 1.6 1996r Nie można odpalić sa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z autem nie chce odpalić.

Jest to Meganka 1.6 z 1996r. z LPG Lovato i alarmem Anakonda.

 

Problem z odpaleniem wystapił nagle nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło. Zajechałem do znajomych na chwile jakies pol godzinki silnik byl cieply i miałem wracać do domu. Samochód za pierwszym razem odpalił na moment ale zaczął się dławić, nie mógł wejść na obroty po czym zgasł po jakiś 2s pracy. Od tej pory nie chce wogóle odpalić. Lampka immo gaśnie prawidłowo, iskra na świecach jest, rozrusznik kręci, bezpieczniki są wszystkie ok, jest pol baku paliwa. Probowalem zapalic rowniez przy wyłączonym alarmie lecz nadal jest to samo. Doszedłem ze pompka nie ma napięcia i nie pracuje tak wiec samochód dlatego nie odpala ale dlaczego tego napiecia nie ma to nie mam pojecia.

 

Proszę o pomoc gdzie może być problem ze nie ma własnie tego napięcia na pompie co mogło wysiąść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Mam problem z moją megi, a dokladnie chodzi o to ze bylem dziś u dziewczyny i gdy chciałem wracać do domu to samochód nie chciał wogóle zapalić, niebyło żadnej reakcji silnika po przekręceniu stacyjki, co dziwne wszystkie kontrolki które mają sie zaświecic to sie zaświeciły a potem normalnie po 3 sekundach zgasły, wtedy przekręcam kluczyk a megi milczy, i tak próbowałem ją odpalić przez 15 min, aż wkoncu za któryms razem zapaliła, zgasiłem ją i ponownie próbowałem zapalić i juz zapaliła bez problemu. Jak dojechałem do domu, tj. po 40 km zgasiłem i też próbowałem ja odpalić no i tez bez problemu zapaliła. Dodam że jest to trzeci raz w ostatnich tygodniach który się to dzieje Ale za każdym razem jak się uda ją odpalić to potem przez pewien okres czasu, pali na dotyk.

Macie może jakieś pomysły co to może powodować takie objawy?? Bo ja szczerze powiem nie mam zielonego pojęcia :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekhip, dodam ci tylko że powodem twoich zmartwień jeśli nie kręcił ci rozrusznik jest zbyt duży opór złącza masowego połączenie silnika z nadwoziem, nawet opór 30 ohmów może spowodować brak możliwości uruchomienia silnika, w moim przypadku po przekręceniu kluczyka pobór był tak duży że stycznik rozłączał napięcie na komputer i immo powodując całkowity reset pojazdu objawy były podobne do przepalenia uzwojeń wirnika rozrusznika, totalne zwarcie rezystancja przewodu łączącego silnik z nadwoziem wynosiła w moim przypadku 86 ohmów po przeczyszczeniu niecały 1 ohm naprawa jest prosta i banalna.

 

w przypadku gdy rozrusznik kręci a autko nie odpala proponuje sprawdzić stan listwy bezpieczników przy akumulatorze potrafią zaśniedzieć i przez to na ECU podawane są napięcia zbyt niskie aby wzbudzić cewkę silnika (również przerabiałem taki przypadek) napięcia na ECU wynosiły +4,87 V; -6,24V jak to określił mój współposiadacz programu diagnozującego to niemożliwe że ten samochód jeździł, nie ukrywam że miałem problemy z brakiem iskry na cewkach, falowaniem obrotów spowodowane bardzo dużymi wahaniami regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu (sięgające nawet 27 stopni) itp. po wymianie (naprawie) listwy ponownym przelutowaniu kabli zasilających praktycznie wszystkie objawy zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekhip, Na początek sprawdź miejsce połączenia przewodu masowego idącego od minusa akumulatora do karoserii. Odkręć, przeczyść, dokręć i zabezpiecz jakimś smarowidłem. Przeczyść też i dokręć dobrze klemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie był podobny problem i przeczyszczenie styku masy nic nie dało. Okazało sie że zawleczka trzymająca wtyczke na automacie do rozrusznika jest obluzowana i nie bylo za kazdym razem styku. Po poprawieniu jej problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem tzn Autko nie odpala.Rozrusznik kręci a nie załapuje.Wymieniony czyjnik temp.płynu,przeczyszczony czujnik położenia wału,przepustnica wyczyszczona,silniczek krokowy wymieniony,założony drugi ECU z dopasowanym Imo,sprawdzone masy,cewki,paliwo dochodzi.Zaczeło się od tego że megi szalała mi na obrotach i gasła podczas jazdy,czy to na benzynie czy na gazie bez różnicy.Wtej chwili jest tak że jak Megi nie odpala to odłanczam akmulator na 10 min i po podłączeniu megi odpala za 1 razem i przez kolejne razy jakies 10 chodzi ok do czasu aż dłużej postoi wtedy procedura od początku.Na jednym i drugim komputerze to samo a żadnych błędów nie ma zapisanych.Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w Megane 1.6 98r podobny problem raz auto odpalało raz nie i przy zimnym silniku i przy ciepłym. Pompa paliwa przy przekręceniu kluczyka było słychać. Wymieniłem przekaźnik od pompy paliwa i problem ustąpił. W sklepie z częściami do Renault przekaźnika nie mieli szukali po numerze ale nic nie znaleźli. Ale w sklepie elektronicznym pierwszy lepszy 5 bolcowy przekaźnik 12V samochodowy idealnie się nadał. Teraz Meganka zawsze pali za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!