Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tylna szyba zwariowala


Rekomendowane odpowiedzi

witam czy ktos moze mi powiedziec co sie dzieje z moja tylna szyba

ale zaczne od poczatku

kupilem scenika 2004 z dzialajacymi szybami i po jakims czasie tylna szyba lewa przestala reagowac na jakiekolwiek dzialania z mojej strony tj nie opuszczala sie ani ze sterownika kierowcy ani ze sterownika przy tejze szybie nie slychac tez bylo nic z silniczka totalna cisza

jedyne na co reagowala to blokada ze sterownika kierowcy

po jakims tygodniu kiedy zamykalem auto przyciskiem w tylnym znaczku nagle zjechala do samego dolu i juz tak zostala

nastepnego dnia zaczolem kombinowac i odkrylem ze w momencie kiedy rozlaczylem kostke zasilajaca i podlaczylem ja spowrotem a nastepnie zamknalem auto tym samym przyciskiem na tylnej klapie szyba podjechala jakies 5-7 cm do gory ale na kontrolery nadal nie reagowala wiec powturzylem procedure jeszcze kilka razy az w koncu szyba byla zamknieta

jak sie domyslam silnik jest w porzadku i sterowniki raczej tez

co to moze byc czy ktos ma jakis pomysl?

z gory wielkie dzieki

mirekvampirek

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie KONTAKT w sprayu. Rozłącz wiązkę złączką w drzwiach i psiknij KONTAKTEM. Poczekaj chwilę i złącz. Profilaktycznie możesz zrobić to samo dla wszystkich złączek jakie ci wpadną w oko - nie zaszkodzi a zabezpieczy przed śniedzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kipi za odpowiedz

prubowalem tak zrobic z plynem penetrujacym (popularnie zwanym wd40)

i bez skutku a gdy wyjmowalem kostke na stykach nie zauwazylem zadnych oznak sniedzenia

sprubuje jeszcze z tym kontaktem moze co pomoze

dzieki raz jeszcze kipi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dostać się do silniczka i podać mu napięcie. Spróbować czy w ten sposób działa. Jednocześnie sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie jak włączasz przełączniki.

Być może jest tak bo szyba ma jakieś opory przy podnoszeniu, pooglądaj w jakim stanie są linki i plastiki podnośnika. Może tam coś jest nie tak, ale dlaczego szyba opadła ? Jedyne co mi przychodzi do głowy to urwana linka, ale wtedy byś jej nie podniósł w górę.

Po za tym na konsoli środkowej albo przy lampce podsufitki(w różnych miejscach jest ten przycisk) jest przycisk X + rysunek szybki, blokuje on zamykanie/otwieranie tylnych szyb, takie zabezpieczenie przed dziećmi. Spróbuj nim popstrykać może tam coś jest nie tak. Jak Masz przycisk przy lampce sufitowej to istnieje prawdopodobieństwo, że został on zalany wodą i teraz coś świruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halo p_r_z_e_m_o

blokada antydzieciowa dziala bo ja slysze w tych drzwiach ale tak jak mowisz posprawdzam napiecie na silniczku choc mi sie wydaje ze jest on ok najprawdopodobniej kable albo styki

tak czy siak potestuje i sie odezwe jak znajde problem

dzieki za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wd40 był dobry15 lat temu na styki. Teraz są lepsze środki.

U mnie przestała szyba się opuszczać jak wyjeżdzałem od mechanika po wymianie rozrządu. Chciałem mu powiedzieć "narazie" i patrze a tu szyba nie działa... załamałem się troszke bo ponoć to częsta dolegliwość. Powiedziałem chłopakom o tym i otworzył złączkę w drzwiach i powiedział "na szczęście nie jest zielono" i zapiął i zaczęło działać. U mnie nie było widać żeby styki były zaśniedziałe na oko wszystko ok, ale jednak nie działało. Po spięciu wtyczki działało. Kupiłem KONTAKT i czekam na cieplejsze czasi każdą wtyczkę będę psikał nim tak żeby zabezpieczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć!

 

Miałem ten sam problem z tylnymi szybami.

A było to tak...

W styczniu zdarzyło mi się, że w czasie jazdy opuściła mi sie samoczynnie tylna prawa szyba. Nie pomagały przełączniki u kierowcy i pasażera. Zatrzymałem pojazd, zgasiłem silnik i zamknąłem szyby pilotem poprzez "double click". <ok>

Taka sytuacja zdarzyła się jeszcze w lutym.

 

W poniedziałek, rano, wchodzimy do samochodu, córa otwiera lewe tylne drzwi...i szyba w dół. Nie pomógł nawet "double click". :mrgreen:

Musiałem jeździć tak cały dzień, a że było ciepełko, więc mniej się przejmowałem. Wieczorkiem psiknąłem KONTAKT'em w kostkę i...dalej nic. I tak zostało na noc.

Rano wchodzimy do samochodu, a...druga szyba w dół. ;)

Dwóch lokalnych elektryków nic nie pomogło, więc zajechałem do ASO Renault w Szczecinie i co się okazało? Okazało się, że woda z mycia na myjce dostała się przez podszybie w podłogę i to na tyle dużo jej się zebrało, że w schowku w podłodze kierowcy zrobiło się bagienko. Pod siedzeniem kierowcy (w tej okolicy) znajduje się punkt węzłowy, który zamókł dość mocno i komputer stwierdziwszy "zakłócenia" odciął problematyczne obwody.

Z racji tego, że zajechałem dzień przed świętami, to fachowcy z ASO podnieśli mi tylko szyby i odłączyli moduły. Koszt 70zł.

Do zrobienia: zdjęcie siedzeń kierowcy i pasażera, zdjęcie chodnika i suszenie, zdjęcie listwy węzłowej, wymiana zaśniedziałych pinów, poprawa uszczelnienia i zmontowanie całości. Koszt około 600zł. Po świętach trzeba będzie zostawić autko na 2 dni. Mam nadzieję, że od tego momentu będzie OK.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Do zrobienia: zdjęcie siedzeń kierowcy i pasażera, zdjęcie chodnika i suszenie, zdjęcie listwy węzłowej, wymiana zaśniedziałych pinów, poprawa uszczelnienia i zmontowanie całości. Koszt około 600zł. Po świętach trzeba będzie zostawić autko na 2 dni. Mam nadzieję, że od tego momentu będzie OK.

 

Witam,

 

Mam to samo w moim Scenicu (lux privilege z 2004). W jesieni zjechała tylna prawa szyba, panowie w serwisie na moją prośbę odpieli mi mechanizm i ponieśli szybkę i tak sobie jeździłem do dzisiaj. Teraz chcę się za to zabrać. Powód - ten sam - bagno w schowku pod przednimi siedzeniami. Możesz napisać, gdzie dokładnie zlokalizowano tę usterkę i czy udało się rozwiązać problem ? Z góry dzieki !

 

[EDIT]

 

Mam potwierdzenie od kilku niezależnych osób, że problem tkwi rzeczywiście pod siedzeniem kierowcy. Są tam bezpieczniki i wiązki kabli. Być może wystarczy wyczyścić kostkę, która odpowiada za zasilanie szyb w drzwiach. Trzeba się jednak namęczyć, żeby się tam dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie. Proszę odpowiedzcie jak się zakończyły Wasze problemy związane z wodą w schowku pod nogami kierowcy i opadającą szybą. Mam u siebie dokładnie to samo i martwię się żeby przez tą wilgoć nie doszło do czegoś gorszego. Poza tym jak zlokalizowano u Was nieszczelność auta (skąd woda w schowku?). Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie to raczej odpada, auto stało przez kilka dni nieodpalane więc klima nie chodziła, samoopuszczenie szyby i wodę w schowku stwierdziłem po całodniowym deszczu. Podejrzewam w związku z tym nieszczelność auta, niedrożność kanałów odpływowych i zawilgocenie wiązki przewodów pod siedzeniem kierowcy. Jak jednak tą nieszczelność zlokalizować? Na razie jeżdżę bez rozwiązanego problemu, auto w garażu, nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Miałem ten sam problem z tylnymi szybami.

A było to tak...

W styczniu zdarzyło mi się, że w czasie jazdy opuściła mi sie samoczynnie tylna prawa szyba. Nie pomagały przełączniki u kierowcy i pasażera. Zatrzymałem pojazd, zgasiłem silnik i zamknąłem szyby pilotem poprzez "double click". ;)

Taka sytuacja zdarzyła się jeszcze w lutym.

 

W poniedziałek, rano, wchodzimy do samochodu, córa otwiera lewe tylne drzwi...i szyba w dół. Nie pomógł nawet "double click". ;)

Musiałem jeździć tak cały dzień, a że było ciepełko, więc mniej się przejmowałem. Wieczorkiem psiknąłem KONTAKT'em w kostkę i...dalej nic. I tak zostało na noc.

Rano wchodzimy do samochodu, a...druga szyba w dół. ;)

Dwóch lokalnych elektryków nic nie pomogło, więc zajechałem do ASO Renault w Szczecinie i co się okazało? Okazało się, że woda z mycia na myjce dostała się przez podszybie w podłogę i to na tyle dużo jej się zebrało, że w schowku w podłodze kierowcy zrobiło się bagienko. Pod siedzeniem kierowcy (w tej okolicy) znajduje się punkt węzłowy, który zamókł dość mocno i komputer stwierdziwszy "zakłócenia" odciął problematyczne obwody.

Z racji tego, że zajechałem dzień przed świętami, to fachowcy z ASO podnieśli mi tylko szyby i odłączyli moduły. Koszt 70zł.

Do zrobienia: zdjęcie siedzeń kierowcy i pasażera, zdjęcie chodnika i suszenie, zdjęcie listwy węzłowej, wymiana zaśniedziałych pinów, poprawa uszczelnienia i zmontowanie całości. Koszt około 600zł. Po świętach trzeba będzie zostawić autko na 2 dni. Mam nadzieję, że od tego momentu będzie OK.

 

co to jest "double click".

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!