Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak jeździć Renault?


kasztelan

Rekomendowane odpowiedzi

<ok> No z tym punktem a to tak - pod warunkiem, że nie będziesz jednocześnie mocno przyciskał.

 

Co do wbijania wyższego biegu to ja robię odwrotnie gdy chcę eko... - jak wiem, że będę zaraz przyspieszał to zostawiam niższy bieg, a jak już mam tak się toczyć to wrzucam następny i odpuszczam gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak taki efekt, że obroty idą w górę, a samochód muli to sprzęgło. Wrzuć na postoju piątkę, wciśnij mocno gaz i puść nagle sprzęgło. Jak będzie się zdarzało, że silnik przy puszczonym sprzęgle nie zgaśnie to znaczy, że się ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no pojechał mi na tej 3 i 4 ale na benzynie muli na gazie, przypiłowamłem go do 5K obr i pojechał 100, wrzuciłem 4 i pojechał 120 ostro idzie ale na gazie muli i jak z takich obrotów wrzucam na luz to na gazie gaśnie silnik musze przytrzymać do około 2K obr to wolne wskoczą. Nie regulowałem jeszcze gazu po sprowadzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wtrącę swoje 3 grosze odnośnie jazdy, a dokładniej o hamowaniu silnikiem.

Zrobiłem test swojego autka. Do testu użyłem prostego elementu elektronicznego jakim jest dioda świecąca LED, którą podłączyłem pod jeden z wtryskiwaczy. Diodę umieściłem przy zegarach.

Jadąc na trasie starałem się hamować silnikiem i obserwowałem zachowanie się diody kiedy LED miga.

Oczywiście stwierdzam co już jest wszystkim wiadomo, że przy hamowaniu silnikiem dioda nie migała czyli wtryskiwacz nie pracował.

Jak obroty silnika spadły do około 1100 wtryskiwacz zaczynał podawać.

Nawet przy włączonej klimie i hamowaniu silnikiem wtryskiwacz nie pracował.

Testowałem też w mieście - rozpędzałem się ze skrzyżowania, a dojeżdżając do następnego hamowałem silnikiem i przy obrotach 1100 hamowałem już normalnie.

Za każdym razem przy hamowaniu silnikiem wtryskiwacze milkły.

Sprawdzić to można w inny sposób, wystarczy obserwować chwilowe zużycie paliwa na wyświetlaczu. Przy hamowaniu silnikiem wyświetlacz pokazywał 0,0l/100km. Jednak bezwładność tego pomiaru była duża, bo zanim pokazał 0,0l to dioda już dawno przestała migać.

Może to jeden ze sposobów na ekonomiczną jazdę i mniejsze zużycie tarcz hamulcowych <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman

to fakt, a jak np, przy prędkości np 80km/h wrzuca się na luz.. to u mnie np na kompie chwilowego spalania jest mniej więcej 2.3/100 ;-)

Zresztą zawsze twierdziłem że dobrze jest hamować silnikiem... raz że troszkę się hamulce odciąża a dwa że faktycznie można mówić o jakiejś tam ekonomice :) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze lepiej by mieć wtedy silnik elektryczny pracujący jako prądnica ładująca akumulator. Taki tramwaj. A potem można odzyskać energię z hamowania do ruszenia. No i prawie zapomnieć o wymianie klocków. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem można odzyskać energię z hamowania do ruszenia.

Takie coś to tylko w Erze lub obecnie w F1 co zbytnio się nie sprawdza :)

Jeździć tak jak się potrafi i tak jak wymaga akurat tego sytuacja na drodze i będzie OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!