Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze stopem w przyczepce


Rekomendowane odpowiedzi

Montowalem niedawno hak, elektryke podlaczylem bezposrednio do lamp szybkozlaczkami, do lewej i do prawej wg schematu. Kable do gniazda sa poprowadzone na 100 % dobrze, kierunki dzialaja, przeciwmgielna tez masa jest swiatla postojowe sa, tylko nie ma swiateł stopu.

I tu czegos nie rozumiem.

Mase podlaczylem do karoserii, kabel od gniazda byl zakonczony oczkiem wiec we wnece lampy blachowkretem przymocowalem godo karoserii i jest wszystko ok, bolec od masy w gniazdzie ma mase <piwko>

Stopu nie ma, to znaczy jest w lampach auta, ale nie ma napiecia na bolcu w gniazdzie - jak probuje brac mase z bolca (czyli z karoserii) to nie ma napiecia, jesli jednak biore mase z kostki podlaczanej do lampy - wtedy jest.

Jesli natomiast polacze mase z karoserii z brazowym kablem w kostce - czyli z masa wywala mi bezpiecznik od stopu.

O co chodzi, jak mam to podlaczyć????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% Ci nie powiem bo tego nie widzę. Trzeba dokładnie sprawdzić czy gdzieś nie ma zwarcia, obstawiałbym, że na przyczepce. Policz żarówka stop to 25 W(2 szt) do tego masz 3-cie światło stop, ale nie pamiętam jakie tam są żarówki. Ponieważ, normalnie jak auto jedzie masz coś ok 14 V w instalacji to na każdą żarówkę stop przypada ok 2A.

powiedzmy, że 3-ci stop też bierze 2 A, mamy więc ;

2+2+2 = 6 A, czyli to nie powinien być bezpiecznik, bo dodatkowe 2 stopy obciążają go o dodatkowe 4 A

W sumie wychodzi 10A, Bezpiecznik 15A wg mnie powinien być wystarczający. :-?

Trudno tak na odległość poradzić, ale

1) sprawdź miernikiem albo żarówką czy na bolcach w gnieździe przyczepki jest napięcie, co się dzieje. potem na wtyczce, zawsze możesz wykorzystać kawałek przewodów i podać napięcie bokiem na samą wtyczkę.

2) wyjmij wszystkie żarówki z przyczepki i sprawdź jak to tam wygląda.

3) masę podłączyłbym pod masę lampy jest tam specjalna śrubka, ale u siebie żeby się do niej dostać musiałem zdjąć boczek tapicerki bagażnika, u Ciebie pewnie też tak będzie, Choć jak się bardzo postarasz zrobisz to bez jej zdejmowania.

4)Zawsze możesz spróbować dać większy bezpiecznik, był 15A daj 20A, góra 25A. Jak się spalą to na bank, jest gdzieś zwarcie, Ale z tym ostrożnie bo sobie można namieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkkoffe, to odpada. to jest na pewno masa.

Przemo: teraz soboe uswiadomilem ze bezpiecznik sie wywala dopiero w momencie jak podlacze przyczepke i wcisne stop, wiec to na pewno jest cos nie tegez w przyczepce, z drugiej zas strony, dziwne, bo jest to przyczepka znajomego, ktoremu wszystko dizala i mu nie wywyala bezpiecznika. Ta srubka od masy jest po prawej czy lewej stronie? Mam nadziej ze po porawej bo wlasnie do tej lampy mam poprowadzony kabel od masy (kabel gniazda). W którym to jest miejscu? Moze jeakies zdjecie dolaczysz <piwko>? Z drugiej strony, wszystkie ine swiatla dzialaja, hmmmmmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ostatnio, tzn wczoraj z tym walczyłem :-/ jak włączyłem kierunkowskaz to migały mi wszystkie lampki :-/, Masę masz pod każdą lampą niezależnie z prawej czy z lewej

S39.rar

S38.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, dzieki za rysunki.

Jeszcze jedna refleksja mi sie nasunela.

Zostawmy przyczepke na boku, jak sprawdzalem poprawnosc podlaczen na odcinku lampa - gniazdo haka, to zauwazylem cos dziwnego. Bralem mase z kostki lampy i + z blca gniazda - probnik swiecił, natomiast jak brałem mase z bolca haka (masa z karoserii), to nie swiecił, wiec sprawa dziwna jak na mój łeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martbex też zakładałem hak u Siebie, już dokładnie nie pamiętam czy masa z samochodu jest w gnieździe od haka(u) czy jest przenoszona przez kulę???

Jak dla mnie to ewidentnie gdzieś jej brakuję. Rozbierałeś wtyczkę od przyczepki ? Sprawdź w nie czy jest tam podpięty przewód od masy

 

[ Dodano: 2009-04-06, 09:51 ]

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, żarówka od stopu na dwa włókna (pozycja + stop), czy przez przypadek nie wziąłeś zamiast + od stopu, to + ale po zamkniętym żarniku od świateł pozycyjnych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej przyczepce swiatlo stopu to oddzielna zarowka

nie o to się pytałem :-> , tylko, czy Ty biorąc plus do żarówki stop do przyczepki, nie wziąłeś przez przypadek plusa ale przez żarówkę pozycyjną z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdunman, bede wdzieczny <piwko>

 

[ Dodano: 2009-04-06, 20:32 ]

zdunman, zajrzałem tam dzis i rzeczywiscie jest taka sruba a nawet dwie, podlaczylem wiec mase do jednej z nich - do tej, ktora jest na Twoim rysunku (druga jest zupe lnie obok i od niej biegnie kabel do gory, do 3 stopu), sprawdzilem czy masa dochodzi do gniazda, podlaczylem wiec probnik do masy w gniazdzie oraz do bolca od hamowania i dupa :P, nie rozumiem tego, nie jestem elektrykiem, ale to wszystko jest zupelnie nielogiczne, masa to masa, nieważne skad, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie prawie wszystko podłączone jest pod wtyczkę od lewej tylne lampy, masa jest przykręcona pod śrubkę, która znajduję się pod lampa, jedyny wyjątek to kierunkowskaz prawy, przewód został pociągnięty do prawej lampy, przewody od świateł pozycyjnych L + P zwarłem i również podłączyłem pod lewą lampę.

Poniżej zdjęcie poglądowe oraz na drugim zdjęciu opis oznaczeń gniazda wg. ISO oraz kolory przewodów jakie zostały podłączone z lewej lampy, celowo, żeby nie utrudniać nie brałem pod uwagę kolorów przewodów jakie są w zestawie razem z gniazdem od haku (jeśli to będzie potrzebne to mogę dopisać).

 

P.s. Chyba pisałeś, że brązowy przewód z wtyczki od lampy to u Ciebie masa i jak zwierałeś go do masy i wciskałeś pedał hamulca to wywalało Ci bezpiecznik, u mnie ten kolor to właśnie + od światła STOP. Zerknij jak to wszystko u Ciebie wygląda i daj znać.

 

P.s.2 Zwróć jeszcze uwagę, że gniazdo na rysunku pokazane jest od strony przewodów, potem jak sprawdzasz coś miernikiem, czy próbówką to wtedy jest po przeciwnej stronie (lustrzane odbicie)

 

Powodzenia

post-3576-1239051164_thumb.jpg

post-1-1239051164_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!