Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II problem z silnikiem- gaśnie.


Ksyrium

Rekomendowane odpowiedzi

Poważnie nie ma?

 

Poniżej cytat cr2032

Jeśli gaśnie ci na ciepłym silniku to najprawdopodobniej czujnik położenia wałka rozrządu,

 

Mam właśnie takie objawy, na zimnym odpala idealnie, na ciepłym obroty spadaja i w końcu gaśnie, czasami silnik "wywalczy" i się podniesie, ale zwykle to ja muszę przytrzymać gaz, albo ruszyć odrobine i wtedy gra. Czujnik położenia wału czyszczony, mierzony- ok. W weekend będę czyścił przepustnice i kolektor dolotowy, całość uszczelnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, przepustnica przeczyszczona (nie była mocno brudna), kolektor też, wymieniłem obie uszczelki, kolektor dodatkowo uszczelniłem silikonem do wysokich temperatów Loctite. Cały dolot uszczelniłem.

Różnica jest duża, nie szarpie mi tak na niskich biegach i przy nagłym puszczaniu gazu, ale wciąż czasem gaśnie jak odpalam na ciepłym, czasem obroty spadną do 500 i wywalczy, ale czasem spadną niżej i po prostu zgaśnie.

Jak wspomniałem wyżej, czujnik położenia wału zmierzony i wyczyszczony.

Zauważyłem że mam brudny filtr powietrza, ale to raczej nie są objawy. Na początku przyszłego m-ca zmienię ten filtr i świece.

Innych pomysłów nie mam.

 

Co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania silnika na ciepłym?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę i dam znać

 

[ Dodano: 2011-03-23, 11:50 ]

20 st.C: 3060 - 4045 Ohm

40 st.C: 1315 - 1600 Ohm

80 st.C: 300 - 370 Ohm

90 st.C: 210 - 270 Ohm

 

 

przy ~30st mam 500 Ohm

przy ~60st mam 300 Ohm

przy ~90st mam 230 Ohm

 

... więc jak rozumiem czujnik do wymiany.

 

 

------

Wymieniłem czujnik na jakiś ze szrotu, objawy identyczne, wątpię w taki zbieg okoliczności.

Co dalej mógłbym sprawdzić?

 

Jeszcze spytam, czy możliwe jest, że objawy moje pasują do źle ustawionego rozrządu? Miałem ustawiany u mechaników, którzy nie mieli blokad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Co do gaśnięcia na ciepłym to spróbuj wymienić czujnik położenia wałka rozrządu. Ja miałem ten sam problem i po wymianie jest ok. Najpierw proponuje podłączyć jednak pod kompa. Silnik jest sprawdzany po linii K więc zwykły kabel KKL wystarczy koszt ok 40pln do tego ddt2000, prawdzasz błędy i wiesz czy to to. Ja po kasowaniu jezdziłem do czasu ponownego zgaśnięcia i komp wszystko pokazał. A wracając do samego czujnika to jest on ukryty na kolektorze wlotowym, z prawej strony obok cewki, zamocowany na jedna srubke, klucz 10. Koszt czujnika ok. 150pln niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czyli jeżeli to czujnik to powinien wyskoczyć błąd na komputerze? U mnie mechanik mówił że żadnych błędów nie ma...

dzisiejsza diagnoza ASO:

"Do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu"

 

EDYTA:

wymiana na czujnik valeo 180zł i problemu nie ma.

Edytowane przez d3bian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dobra, przepustnica przeczyszczona (nie była mocno brudna), kolektor też, wymieniłem obie uszczelki, kolektor dodatkowo uszczelniłem silikonem do wysokich temperatów Loctite. Cały dolot uszczelniłem.

Różnica jest duża, nie szarpie mi tak na niskich biegach i przy nagłym puszczaniu gazu, ale wciąż czasem gaśnie jak odpalam na ciepłym, czasem obroty spadną do 500 i wywalczy, ale czasem spadną niżej i po prostu zgaśnie.

Jak wspomniałem wyżej, czujnik położenia wału zmierzony i wyczyszczony.

Zauważyłem że mam brudny filtr powietrza, ale to raczej nie są objawy. Na początku przyszłego m-ca zmienię ten filtr i świece.

Innych pomysłów nie mam.

 

Co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania silnika na ciepłym?

 

Pozdrawiam

Co powiecie na coś takiego, w sobotę odebrałem scenica z serwisu renaulta po montażu gazu. Na benzynie przed montażem chodził idealnie, po montażu zaczął gasnąć na ciepłym silniku przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i czasami przy odpalaniu. Wszystko przed montażem było ok. nie wiem jak teraz chodzi na samej benzynie, bo problem stwierdziłem dzisiaj i jutro zamierzam zaraz po otwarciu do nich jechać i mają zrobić tak żeby nie gasł. Sami widzicie, że nawet po wizycie samochodu w serwisie nie mamy 100% pewności, że auto będzie jeździło poprawnie. podzielcie się jeżeli ktoś miał taki przypadek. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!