Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatla w nowym megane


Rekomendowane odpowiedzi

Więc u mnie sprawa wygląda następująco:

Odbieram samochód: tryb skandynawski, wracam zgłaszam "problem" (co by nie patrzeć dopłacałem do opcji świateł dziennych przy zakupie) włączają i jest ok. Ale...

- nie mam możliwości włączania/wyłączania świateł dziennych

- nie mam aktywnej tej opcji w komputerze pokładowym (tak jak to jest w instrukcji)

- nie mam żadnej informacji na desce rozdzielczej informującej o włączonych światłach dziennych

To normalne? Może ktoś ma inaczej? (pytam o stan na dzień dzisiejszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości - możesz wyłączyć dzienne jedynie poprzez przełączenie na pozycje/mijania - nie ma opcji OFF

Jeśli chodzi o komputer - o ile mnie pamięć nie myli - rzeczywiście żadnej opcji nie mam

Kontrolki żadnej nie ma - po prostu światło to ma świecić all the time

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich. Za tydzień odbieram Megi III wersję Tech Run. Oświećcie mnie czy mam już w opcji światełka do jazdy dziennej, czy też muszę prosić i zapłacić w ASO za włączenie tej opcji. Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za opcję świateł do jazdy dziennej trzeba dopłacać w każdej wersji wyposażenia (co uważam za zdzierstwo, ponieważ nie wymaga to żadnych zmian w sensie dokładania podzespołów - tylko zmiana ustawienia komputera) lub dopłacić ASO/dogadać się z handlowcem po zakupie.

Sprawdz na zamowieniu czy płaciłeś przy zakupie za opcję "automatycznie włączane światła mijania" i rozwiejesz swoje wątpliwości <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co do RP wysylasz, jedziesz do salonu i gotowe, mowisz, ze chcesz tak i tak, pokazujesz ustawe i gotowe <ok>

No niestety nie jest to takie proste. Dziś byłem w ASO i poprosiłem o włączenie świateł dziennych i niestety pan powiedział, że nie może mi włączyć, ponieważ samochód jest zarejestrowany w 2009 roku. Przepisy mówią, że samochody zarejestrowane od roku 2010 mogą używać tej opcji. Oczywiście, że to jakaś bzdura, bo kolega ma samochód z tego samego roku (końcówka 2009), ale zarejestrowany już w 2010 i włączyli mu tą opcję :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No laski nie robia... w koncu sie placi.

U mnie sie wypierali, ze nie moga, ze polski soft nie ma tej opcji itp.

Ale w koncu sie udalo, sprzedawca kazal powolac sie na niego, ze to mialo byc zrobione na poczatku. W efekcie tego zrobili nieodplatnie co sie bardzo chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma samochód z tego samego roku (końcówka 2009)' date=' ale zarejestrowany już w 2010 i włączyli mu tą opcję :-/[/quote']

 

sam napisałes sobie odpowiedz. takie sa przepisy i tylko samochody rejestrowane w 2010 moga miec takie swiatla w 100% legalnie. te z 2009 tez ale na wlasna odpowiedzialnosc stad odpowiedz serwisu ze albo extra odpłatnie albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2010 moga miec takie swiatla w 100% legalnie. te z 2009 tez ale na wlasna odpowiedzialnosc

bzdury piszesz. Wlasciwa odpowiedz padla juz wiele razy w tym temacie:

zarejestrowane przed 2010 maja dwie opcje swiatel dziennych:

- same dzienne

- dzienne z tylnymi mijania

 

od 2010 tylko jedna mozliwosc:

- same dzienne

 

Koniec tematu wg mnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wszyscy mieli jasność:

 

Poniżej cytat z ROZPORZĄDZENIA

MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 4 maja 2009 r.

zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 20 maja 2009 r.)

 

Poniżej to co wszystkich interesuje (o światłach dziennych):

 

„1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej45)

 

 

45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.”

 

Odnośnik 45 powstał po to aby pojazdy posiadające światła dzienne wg starych przepisów (ze świecącymi pozycyjnymi z tyłu) a zarejestrowanymi do 31 grudnia 2009 r nie musiały mieć przerabianej instalacji elektrycznej.

Nigdzie nie jest napisane że te auta zarejestrowane przed 31 grudnia 2009 r nie mogą mieć włączonych tylko przednich dziennych (bez pozycyjnych z tyłu).

 

To tyle jeśli chodzi o światła dzienne i prawo.

Jak ktoś rozumie to inaczej to cóż… ludzie są różni ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś wie, czy przejście nawigacji w tryb nocny skutkujące przyciemnieniem ekranu odbywa się w tym samym momencie co zmiana ze świateł dziennych na światła mijania? Bo jeśli tak, to nie mam aktywowanych świateł dziennych, czego niestety nie sprawdziłem przy odbiorze wierząc sprzedawcy, że na pewno je uaktywnili (na co mam korespondencję mailową). Oczywiście, megi ma opcję automatycznego włączania świateł mijania. Autko poznawałem w garażu podziemnym, więc ciągle świecące się światła mijania mnie nie zdziwiły, ale dzisiaj podjeżdżając do ściany zorientowałem się, że świecą mi xenony, a navi świeci się w trybie dziennym. Jako że było ok 17:30 przy dość pochmurnym niebie, więc nie jestem do końca pewny czy nie było już za ciemno. Sprawdzę to jeszcze jutro za dnia. Acha, w ustawieniach komputera nie mam opcji wyboru włączania/wyłaczania świateł dziennych. Auto było odbierane w sierpniu tego roku, czyli wg jednego z przedmówców taką opcję powinienem już mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ja mam aktywowane światła dzienne, jednak gdy mam włączone xenony w dzień to nawigacja jest w trybie dziennym dopiero jak się ściemni, czy wjadę do tunelu nawigacja przechodzi w tryb nocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!