Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatla w nowym megane


Rekomendowane odpowiedzi

Ok, mnie to przekonuje.

Zawitalem dzisiaj w serwisie, tam twierdza, ze nie maja mozliwosci wlaczenia swiatel do jazdy dziennej (mimo, ze w katalogu jest info, ze takowe sa), dla mnie to tak jak by ich nie bylo.

Moga jedynie ustawic albo reczne sterowanie, albo system "skandynawski" czyli: silnik pracuje - swiatla wlaczone.

 

Stwierdzili, ze oprogramowanie od swiatel rzucone na Polske nie pozwala na nic innego,

chyba, ze RP updatuje soft i da taka mozliwosc...

W lagunach maja problem z glowy... tylko, ze laguna to juz troche wyzsza polka cenowa/klasowa niz megane, wiec moga olac uzytkownikow twierdzac, ze sie nie da.

 

Was nie irytuje fakt niemoznosci uzywania swiatel dziennych pomimo, ze fizycznie sa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie by to bardzo denerwowało...

Mam awersję do świecenia w zderzak poprzedzającego auta w ciepły, słoneczny dzień :-?

 

Też czytałem, że w Lagunie można włączyć na żądanie klienta. Nie wydaje mi się, aby soft w Megane aż tak się różnił. A nawet jeżeli się różni, to można wgrać inny soft w wersji, która umożliwia włączanie tych świateł. Jedź do innego ASO albo podzwoń po serwisach i się popytaj. Po gwarancji każdy elektryk samochodowy włączy Ci te światła, chociażby przy pomocy prostego przekaźnika. Powodzenia <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, wydaje mi sie, ze robia wiekszy problem niz zeczywiscie jest.

Wkurza to, ze na rynku kazdego kraju europy zachodniej moza to zrobic,

u nas niby sie nie da, bo oni moga tylko on/off - ciagle wlaczone mijania/manualnie.

Bez mozliwosci uruchomienia dziennych.

 

Dzisiaj jade zeby mi przestawiono na tryb manualny.

Zastanawiam sie co jeszcze moge w tej kwestii zrobic,

w koncu nawet teraz w konfiguratorze jest wypisane, ze samochod jest wyposazony w swiatla dzienne... tylko co z tego ze nie dzialaja ?

Poniekad to niezgodnosc towaru z umowa ?

 

Wychodzi na to, ze jak bym chcial miec swiatla do jazdy dziennej, to mimo, ze sa musze kupic i zamontowac we wlasnym zakresie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz w specyfikacji samochodu wpisane, że są światła do jazdy dziennej, to ja bym się kłócił. Idąc tym tokiem rozumowania, to można w wyposażenie wpisać dosłownie wszystko. Jaki sens ma coś, co nie działa? Dokładnie taki sam, jakby nie było tego w ogóle. Może telefon z awanturą do Renault Polska coś pomoże, może zmienią swoją dziwną politykę. Wymyślili sobie, żeby klientom robić problemy pod pozorem niby przestrzegania prawa, a sami go dobrze nie znają - jak widać.

Co za problem wsadzić w menu ustawień opcję (tzn. nie usuwać jej) dotyczącą świateł dziennych. Ktoś się boi, woli jeździć na mijania - nic prostszego - wyłącza sobie dzienne. Tak samo jak każde inne oświetlenie samochodowe. Chyba kierowca powinien decydować co i kiedy powinien / może / chce zaświecić.

Zastanawia mnie też montowanie bez wiedzy i zgody kupującego automatycznego włącznika świateł mijania. W całej Europie zachodniej i każdym innym cywilizowanym państwie jeździ się bez świateł mijania w dzień. Co więcej - w Grecji obowiązuje ZAKAZ używania świateł mijania w czasie dobrej widoczności! Co, gdy nieświadomy niczego klient wybierze się nowym samochodem na wakacje do Grecji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz w specyfikacji samochodu wpisane, że są światła do jazdy dziennej
Otworz konfiugurator nowego megane, przejdz do 2 kroku i kliknij po lewej na dowolna wersje, pokaze sie okienko, a tam info dziennych.

 

Narazie mam miec tryb manualny, o dzienne bede sie dalej wyklucal...

Dzisiaj powiedziano mi, ze oni niby nie moga, bo to nie jest zmiana softu tylko caly modul,

bo niby te na nasz kraj nie da sie ot tak przeprogramowac...

Mam wrazenie, ze chca sie wykrecic.

 

Jak narazie jest kilka wersji:

 

1 da sie

2 nie da sie, musza soft wyslac do RP, tam przerobia i bedzie git

3 nie da sie, musza czekac az RP przygotuje nowa wersja juz z ta opcja

4 nie da sie, nie da sie przeprogramowac, trzeba wymieniac caly modul

5 nie da sie i raczej nie wiadomo czy wogole bedzie taka mozliwosc,

laguny dostaly nowa wersje (watpie by wymieniano caly modul), ale nie wiadomo czy megane bedzie mialo taka mozliwosc

 

Za kazdym razem cos innego, co ciekawe ludzie nie pamietaja, ze wczesniej ze mna rozmawiali i za kazdym razem nowinka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, światła dzienne w standardzie jak byk napisane. Myślałem, że skoro taka ich polityka, to chociaż nie będą się do tych świateł przyznawać, a tu jednak...

 

Co mnie jeszcze ciekawi - skoro zadali już sobie tyle trudu aby specjalnie na Polskę produkować osobne komputery lub chociaż osobne oprogramowanie, to mogli przy podobnym nakładzie pracy zamiast całkowicie wyłączać światła dzienne dodać funkcję włączania tylnych świateł pozycyjnych, rzekomo wymaganych przez polskie prawo. Dlaczego tego nie zrobili? Przecież w nowych samochodach z szyną CAN jest to tylko kwestia właśnie oprogramowania. Czasem widzę Audi jeżdżące na światłach dziennych z zapalonymi tylnymi pozycjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na początek warto do RP. Można zrobić się "głupim", że np. serwis nie potrafi naprawić / włączyć świateł dziennych w moim samochodzie, pomimo, że zgodnie ze specyfikacją powinny być w standardzie. Gdy będą podpierać się prawem, poinformuj ich o prawie unijnym obowiązującym w Polsce i jego wyższością nad prawem lokalnym. A nawet jeżeli prawo by zabraniało całkowicie używania świateł dziennych, to możesz przecież chcieć jechać autem na zachód i tam z nich korzystać! Albo świecić sobie nimi w garażu czy na drodze prywatnej / wewnątrzzakładowej.

 

Takie przypadki chętnie opisują różne gazety motoryzacyjne czy programy telewizyjne, w ostateczności można i tam się zgłosić.

 

Możesz również opisać swoją historię na stronie http://bezswiatel.4.pl

Ludzie tam są dość "uczuleni" na bezsensowne prawo dotyczące oświetlenia samochodowego, mówiąc najbardziej ogólnie. Może wystosują dodatkowe pismo do RP w tej sprawie i narobią więcej szumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzuciłem dziś temat mojemu dealerowi (mailem) i chyba go mieli, bo na razie milczy. Zobaczymy co wymodzi. Jak znam życie, wyprze się że auto ma takie światła w ogóle i tak naprawdę chodzi o światła mijania. Podobnie jak poprzednio tłumaczył mi, że głośniki wysokotonowe są ukryte pod deską rozdzielczą i dlatego ich nie widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znam życie, wyprze się że auto ma takie światła w ogóle i tak naprawdę chodzi o światła mijania
Nie ma bata... mnie widac juz rozpoznaja :mrgreen: i wiedza po co przychodze, sprzedawca sie kontaktuje... dostalem info, ze ktos tam juz podobnie zglaszal i identyczna sytuacja byla z lagunami tj. - w konfiguracji widnialo info, a w praktyce swiatla bezuzyteczne.

 

Mysle, ze jak wiecej z nas bedzie o to wypytywalo

i bedziemy nalegac na rozwiazanie tej sprawy w koncu zrobia to jak nalezy.

 

Puki wylaczam wymuszanie swiatel i bede sam je wlaczal.

Jak pojawi sie update to wtedy zobaczymy.

Tak czy inaczej nie daje za wygrana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z dealerem o tych światłach. Umówiliśmy się, że zwrócę się do nich z oficjalnym pismem w sprawie świateł dziennych, oni to przekierują do RP i skutkiem tego powinno być przekazanie nowego softu ;-) Zobaczymy jak to pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!