Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatla w nowym megane


Rekomendowane odpowiedzi

wracając do tematu porównania meganki, astry IV i hundai`a w Auto Świecie, i zaznaczeniu że meganka nie ma świateł dziennych...

oto co dziś napisał pan z Auto Świata prowadzący ich konto na facebook`u

Niestety muszę przyznać Wam rację. Renault Megane ma standardowo światła do jazdy dziennej. Wniosek - autor artykułu za bardzo się do niego nie przyłożył. Dziękujemy za cenne uwagi.

Korespondencję prowadziliście nie z autorem artykułu a z o...sobą zajmującą się kontem na FB. Ja tym modelem nie jeździłem więc oparłem się na artykule i cenniku Renault, mój błąd, dzisiaj znalazłem chwilkę aby odwiedzić salon i sprawdzić osobiście jak to jest z tymi światłami w Megance. Cóż mogę powiedzieć więcej - mieliście rację.

Pozdrawiam

 

szkoda że pan 'niestety' musi przyznać nam racje...

szkoda, że autor tekstu, z którym wymieniałem korespondencje e-mailową nie zweryfikował moich informacji i nie był w stanie 'stety, czy niestety' przyznać tej racji... a jedynie zwalił na kiepską informację w salonach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm i to jest zgodne z przepisami, można tak jeździć?

 

odkąd polskie prawo dostosowano do unijnego, jest to jak najbardziej zgodne z prawem. choć na CB często mi mówią jadąc za mną... żebym włączył światła <szukaj>

 

Cześć

Mam pytanko do Ciebie odnośnie tych żarówek ja do mojej megi zamówiłem tj. domówiłem automatycznie włączanie się świateł mijania gdy zapalam samochód i nie działają mi światła drogowe te w ciągu dnia na twoim zdjęciu nr. 1 gdy bylem w serwisie powiedzieli mi że muszą podpiąć go do kompa i przeprogramować lampe cena za taką usługe ok. 200 zł

 

co robić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem od świateł w Megi, bo nie sprzedaje tych aut... niech się wypowiedzą inni ale...

1) w megance trzeba domawiać automatyczne włączanie świateł mijania? myślałem że wystarczy mieć gałeczkę na 'mijania' i po prostu odpalą się one wraz z włączeniem silnika.

 

2) w gwoli ścisłości - na 1 zdjęciu są nie światła drogowe, a światła do jazdy dziennej.

 

Drogowe = tzw. światła długie widoczne na samym dole pliku ze światłami.

 

Wystarczyłoby, abyś przeczytał cały temat w którym w tej chwili piszesz - wiele osób aktywowało światła do jazdy dziennej, już po jakimś czasie od odbioru auta z salonu. W niektórych miejscach robią to bezpłatnie, w innych kasują - tak jak chcą to zrobić w Twoim przypadku. Przejrzyj temat <szukaj> może ktoś z Twojej okolicy w jakimś salonie aktywował sobie te światła za friko...

 

EDIT:

P.S. ja miałem o tyle szczęście, że wyjechałem z salonu już aktywnymi dziennymi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam pytanko do Ciebie odnośnie tych żarówek ja do mojej megi zamówiłem tj. domówiłem automatycznie włączanie się świateł mijania gdy zapalam samochód i nie działają mi światła drogowe te w ciągu dnia na twoim zdjęciu nr. 1 gdy bylem w serwisie powiedzieli mi że muszą podpiąć go do kompa i przeprogramować lampe cena za taką usługe ok. 200 zł

 

co robić???

 

Ja też dostałem propozycję włączenia za kaskę, tylko troszkę taniej, chyba za 60 zł.

Ale przeczekałem do przeglądu , jak się zapisywałem na przegląd po 20 tys km, to przez telefon zgłosiłem żeby mi włączyć te światła podczas przeglądu.

Pani co przyjmowała zlecenie troszkę "cmokała", a ja jej powiedziałem, że jak nei włączą za darmo przy przeglądzie ( bo i tak się podłączają kompem, a ta cena włączenia to właśnie cena podłączenia kompa) , to pojadę na przegląd do innego dilera .

To zadziałało !

Spróbuj ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

athlon: a możesz zrobić jakieś w miare wyraźne foto jak to wygląda?? i pokazać jakie żarówki kupiłeś (jakiś link ??)

 

a wracając do świateł dziennych i artykułu w autoświecie... Renault Polska po miesiącu odpisało mi na mejla... o to cytat

 

Szanowny Panie,

 

 

 

W nawiązaniu do Pana zapytania, po konsultacji z odpowiednim działem wewnętrznym Renault Polska, uprzejmie informujemy, iż samochody Renault Megane III Grandtour nie są oferowane na polski rynek ze światłami do jazdy dziennej w trybie aktywnym, w wyposażeniu seryjnym, lecz oferowane są na polskim rynku z automatycznym włączaniem świateł mijania. Tym samym Pański samochód posiadał światła do jazdy dziennej fizycznie, lecz w trybie nieaktywnym i albo zostały one aktywowane przez autoryzowany serwis ASO Renault lub też zostały zakupione w tzw. opcji przu konfirguracji auta, czyli za dodatkową opłatą (aktualnie taka opcja jest dostępna).

 

 

Przekazujemy także informacje dotyczące aktualnych przepisów, Unijnej Dyrektywy 2008/89/WE z 24 września 2008 r. zmieniającej Dyrektywę Rady 76/756/EWG.

Wszystkie samochody Renault i Dacia oferowane przez Renault Polska spełniają, jeśli chodzi o oświetlenie, wymagania Regulaminu 48 EKG ONZ dotyczącego rozmieszczenia urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej (zgodnie z obowiązującą serią poprawek do tego Regulaminu). Jest to oczywiście przewidziane przez Dyrektywę 70/156 (Dyrektywę Ramową dotyczącą homologacji pojazdów wraz z obowiązującymi zmianami m.in. w dyrektywie 2007/46).

Zmiany wprowadzone przez Dyrektywę 2008/89 do Dyrektywy 76/756 (Rozmieszczenie urządzeń oświetleniowych sygnalizacji świetlnej) mają na celu, w oparciu o wymagania Regulaminu 48, uwzględnienie postępu technicznego w tej dziedzinie a zwłaszcza dopuszczenie do stosowania w pojazdach systemów : DRL (światła do jazdy dziennej), AFS (adaptacyjne oświetlenia przednie) czy ESS (sygnał awaryjnego hamowania).

Wg Dyrektywy 2008/89 państwa członkowskie UE miały czas do 15/10/2009 by dostosować lokalne prawodawstwo do jej wymogów. To oznacza, że od 16/10/2009 nie mogą odmówić homologacji pojazdów zgodnych z tą Dyrektywą ! ALE JEJ STOSOWANIE STANIE SIĘ OBLIGATORYJNE OD 07/02/2011 DLA SAMOCHODÓW KATEGORII M1 (osobowych) I OD 07/08/2012 DLA SAMOCHODÓW KATEGORII N1 (ciężarowych). Począwszy od tych dat NOWE TYPY POJAZDÓW będą homologowane ze światłami dziennymi (DRL). Ww Dyrektywa nie wprowadza obowiązku wyposażania typów pojazdów homologowanych wcześniej w światła do jazdy dziennej.

 

czyli Megane ma światła do jazdy dziennej ale ich nie ma :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł_Sz, nie wiem, nie mam pojęcia... O nic nie prosiłem w salonie i mam. Świecą. Nie wiem, kto aktywował, czy aktywował, czy tak było "by default". Mam, po prostu mam światła do jazdy dziennej :P W każdym razie, lepiej zagadaj w salonie.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!