Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niepokojący odgłos bulgotania, klekotania z


Piotrekglowno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dawno mnie tu nie było, minął rok od ostatniej naprawy megi i jakiś tydzień temu usłyszałem dziwny odgłos. Wydobywa się on z okolic rozrządu,alternatora coś takiego jak bulgotanie buczenie.Pierwsze skojarzenie że to łożysko na alternatorze ale na zimnym silniku wszystko jest ok. Jak auto jest zimne to nic nie słychać dopiero gdy się rozgrzeje pojawia się ten dźwięk. Rozrząd był wymieniany rok temu. Czytałem o ,,kole zmiennych faz rozrządu,, i mam nadzieję że to nie to, bo w tamtym aucie na zimnym silniku też było słychać.

Nadmienię że w czwartek jadę do mechaniora gość podobno kumaty pracuje w serwisie reno, kolega u niego naprawia megi i jest zadowolony.

Jeśli macie jakieś pomysły co to może być to będę wdzięczny, nie chcę jechać do niego kompletnie zielony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka to w końcu megi jest ? bo 1,6 6V (raczej 1,6 16V) to chyba nie, w 100% pewien nie jestem ale w Ph II nie było jeszcze KZFR.

Szukaj na rolkach a w szczególności pooglądaj pasek akcesorii klinowy, jak masz klimę to zwróć uwagę na sprężarkę, jak nie ma czynnika albo jest go mało, wydaje właśnie takie odgłosy.

Popraw sobie profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Profil poprawiłem. Co do KZFR to nie wiedziałem że go nie mam, nawet mnie trochę uspokoiłeś jedno odpada. Klimy nie posiadam więc chyba trzeba zdjąć pasek i przejrzeć rolki.

 

 

Jestem juz po oględzinach mojej megi. Mechanior powiedział ze pompa wspomagania siadła,skręcił kola na maksa i zaczęło dziwnie buczeć. krzyknoł mi 1000pln oryginał plus 100 robocizna zatchło mnie troszke. Mam namiary na zakład zajmujący sie regeneracją pomp i maglownic jutro dzwonie i sie umawiam. Zdejmę jeszcze pasek wieloklinowy i odpalę go bez niego ale to dopiero w sobotę ja go wymienie z napinaczem.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-04-12, 19:21 ]

Witam. Nie wiem czy komuś się to przyda ale zacząłem to sprawę doprowadzę do końca, może komuś się przyda. Jeśli naruszam jakiś punkt regulaminu to niech admin to usunie.

Wczoraj zdjąłem z kumplem pasek wieloklinowy i sprawdziliśmy napinacz rolka ok, więc pewni ze to jest pompa wspomagania mieliśmy zamiar wszystko skręcić, tylko jeszcze odpalimy go tak dla pewności. I tu niespodzianka :roll: odpalony bez paska a tu dalej ten odgłos strasznie się wk....em. Rozrząd był wymieniany 12 tys temu i tu taka niespodzianka.Dzwoniłem do mechaniora co mi to robił też go zaskoczyło powiedział że się pomyśli jak przyjadę. Zasugerował mi żę można wymienić tylko jedną wadliwą cześć albo rolkę napinacz lub pompę bez wymiany na nowy pasek. Nadmienię że wymieniane było wszystko razem z pompą.

Moje pytanie brzmi czy coś takiego się praktykuje, a może wymienić cały rozrząd, jeżdżę autkiem z duszą na ramieniu, większość ludków twierdzi że to rolka tak brzęczy.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-04-13, 08:28 ]

Ale tu cisza w te święta, mimo to proszę o jakieś sensowne pomysły na rozwiązanie mojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zasada jest jedna, jeżeli zmieniasz, wymieniasz jakiś element rozrządu to zawsze wymienia się pasek, tak mówią materiały serwisowe i doświadczenie niektórych użytkowników. Pasek zakłada się i napina raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrekglowno i ryszard_pp jakiej firmy założyliście paski rozrządu :mrgreen:

 

Nie wiem, robił mi to tzw. zaprzyjaźniony mechanik.Wymienił kompletny rozrząd z pompą wodną. Odgłosy występują w zasadzie tylko na wolnych obrotach, ok. 500-700. Im bardziej rozgrzany silnik, im dłuzsza jazda, tym głośniej na tych 500 - 700. Po wymianie rozrządu samochód ogólnie nic nie stracił na mocy, wręcz jakby przeciwnie, jest nieco energiczniejszy, jeździ się jakby lepiej. W ogóle jeździ dobrze, wczoraj puszczałem sie nim 160-170 km na godzinę, dobrze sie trzyma drogi, nic nie drga, nie stuka, odgłosy silnika jak najbardziej normalne, a pamietam dobrze bo mam go od nowości, naciśniecie pedału gazu powoduje , że samochód chce jechać jeszcze szybciej niż te 160 km/h, nie można kurcze do niczego się przyczepić. Mam wyraźne odczucie, że samochód tak w ogóle jeździ lepiej. Rozrząd nie może więc być źle ustawiony. Tylko to bulgoto zgrzytanie przy małych obrotach, nie jest to normalny odgłos i jest stanowczo głośne, słychać je bardzo wyraźnie nawet w kabinie. Poza tym przedtem go do licha nie było.

 

[ Dodano: 2009-04-27, 15:17 ]

Piotrekglowno i ryszard_pp jakiej firmy założyliście paski rozrządu <ok>

 

Dowiedziałem się, pasek jest firmy Gates, podobno oryginalne Renault też są firmy Gates.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!