Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

linka automatycznego hamulca parkingowego


Rekomendowane odpowiedzi

a moze znacie jakis zaklad(sklep) ktory bawi sie w produkcje lub regenaracje w okolicach Warszawy lub Kozienic lub pasują tez Chojnice (Poznan)?

Z góry dziekuję!!

 

Ostatnio w/w linkę zrobili mi w renomax.waw.pl

Cena chyba ok 100zł za linkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, potrzebuje pomocy z hamulcem ręcznym a ręce pomału mi opadają.

Po wymianie modułu i próbie skasowania błędów wyskakuje komunikat Błąd linek C1163.

Jedyne co udało mi się zaobserwować to fakt używania zbyt dużej siły przy zaciąganiu ręcznego. Maksymalna wartośc to 750Nm zaś mój moduł zaciąga ręczny z siłą 780Nm - komputer wyrzuca błąd którego nie da się skasować.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły. ?

Ratujcie

 

Enzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie do znawców tematu hamulca elektrycznego.

Na forum przeczytałem, że jedną z przyczyn wadliwego działania hamulca i pojawiania się błędów w kompie mogą być linki.

Mi na kompie pokazuje błąd czujnika "siły naciągu" linek, oraz hamulec bardzo długo zaciąga i zwalnia. Prawdopodobnie zaciąga na maxa dlatego tak długo to trwa.

I tutaj jest moje pytanie jak wyglądały wasze linki, że po wymianie ich jest git? Po czym poznać, że linka jest do d....?

 

Moja wygląda tak:

snc110827093joj.jpg

 

Oczywiście jest to zdjęcie prawej linki, lewa wydaje się być dobra.

Proszę o ocenę, czy ta linka jest wadliwa i może ona być powodem wadliwego działania hamulca czy jednak coś tkwi w elektronice?

 

A moje drugie pytanie to czy ktoś przetransportował sama elektronikę z hamulca w wersji krótkiej do grand? Czy to wogóle możliwe?

Ceny używek wzięte z kosmosu (300-400 do wersji krótkiej i 700-800 do granda), no ale cóż cena-popyt-podaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Radzę sprawdzić czy przypadkiem linka nie jest zablokowana w tej "beczułce" zamocowanej w zacisku (zaznaczone na zielono).

U mnie powodem awarii hamulca ręcznego było właśnie blokowanie się linki w tych beczułkach. Skutek był taki że hamulec nie wiedział już czy jest zaciągnięty czy nie.

Jeśli zdjęcie które zrobiłeś pokazuje stan zwolnionego hamulca ręcznego to bardzo możliwe że masz zablokowane linki.

 

Powodem blokowania się linek jest uszkodzenie wierzchniej chyba teflonowej warstwy (zaznaczam na zielono). U Ciebie widać już uszkodzenia tej warstwy.

 

Sposób naprawy to odłączenie linki od zacisku. (Jeśli jest to ciężko zrobić to też znaczy że linka się blokuje w beczce.)

A następnie metodą imadło kombinerki uwolnienie linki w jedną lub drugą stronę, zdjęcie części zniszczonej osłony linki, dalej trochę przesmarować i składać.

post-34391-0-45153500-1316083198_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to zdjęcie zrobione było jak hamulec był zaciągnięty...

W przyszłym tygodniu zabieram się do wymontowania tego ustrojstwa i przeprowadzenia gruntownych oględzin.

 

A tak na przyszłość gdyby okazało się, że powodem błędów są linki to zna ktoś warsztat w okolicach Szczecina gdzie mógłbym zlecić wykonanie takich linek???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze, co pokazał clip, bo idziesz w złą stronę.

Z tego co zrozumiałem to masz problem z czujnikiem siły naciągu, czyli szkodzeniu uległ moduł, gdyby problem był w linkach otrzymałbyś komunikat o zbyt dużej sile naciągu użytej do zaciągnięcia hamulca postojowego.

Jeżeli masz scenic'a krótkiego to linki są do dostania w ASO bez konieczności ich dorabiania. Cena 100 zł za linkę na jedną stronę, pamiętaj że lewa i prawa strona różnią się od siebie długością.

 

P.s.

Jeżeli to krótki scenic mam jeden zapasowy mechanizm ręcznego który ci mogę wysłać do testów, jeżeli będzie działać jakoś się rozliczymy, ale bez Clip'a niewiele zrobisz, po złożeniu wszystkiego do kupy należy przeprowadzić tzw kalibrację ręcznego, która pozwala uniknąć problemów z późniejszym użytkowaniem ręcznego.

Edytowane przez enzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Przestał działać mi hamulec, więc trzeba zdiagnozować problem. Na chwilę obecną mam wymontowany moduł z samochodu, teraz chcę odłączyć linki by dobrać się głębiej do modułu. Prawą linkę bez problemu udało mi się odłączyć. Problem natomiast pojawia się przy lewej. Wg jednego z postów wyżej:

 

Lewą trzeba po prostu wykręcić przy czym trzeba najpierw tak przesunąć cały element do którego wchodzi końcówka linki (w formie gwintowanej śruby) aby widoczny na początku gwintu element w formie krzyżaka wysunął się z obudowy bo inaczej nie będzie się dało jej wykręcić.

 

Niestety u mnie nie da się wysunąć tego elementu tak by ten krzyżak wyszedł poza obudowę (brakuje z 2cm by można było nim kręcić). Czy ktoś z użytkowników miał taki problem wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Uporałem się z tą "piętą Achillesową" mam Grand Scenica z 2004r.

Zaczywszy od początku, przetarł mi się pancerz na lewej lince, zaraz przy zacisku od hamulca.

Przez tak błachą usterke raził mnie błąd hamulca postojowego wraz z lampką "serwis" i "P".

Postanowiłem wymontować cały moduł od auta, pierwszym krokiem było odpięcie linek od zacisków w tym celu trzeba zwolnić hamulec linką awaryjną znajdującą się w bagażniku, kluczem płaskim poluzować te śruby zaraz obok tam gdzie ta kulka linki jest zaczepiona powinno dość łatwo zejść, następnie odkreciłem wieszak modułu od auta (dwie śruby) -nakrętki są tam gdzie miejsce na lewarek- odpiąłem kostkę od modułu potem zdemontowałem linkę awaryjną i odczepiłem całość od auta. (Lepiej i wygodniej jest robić to na kanale).

Gdy już miałem moduł zdemontowany odkręciłem osłonę, odczepiłem lewą linkę zwalniając biały plastki z zęba (zsówa się), odczepiłem ząb i odkręciłem osłonę.

Pierwsza linka z głowy drugą linkę trzeba wykręcić, wtym celu odkrecamy wieczko, przesówamy ją do skrajnej wyjściowej pozycji aż ta gwiazdka wyjdzie poza plastik (jak komuś brakuje te pare centów to znaczy, że hamulec jest w pozycji zaciągnjetej i musi podłączyć pod kompa i zwolnić hamulec ręcznie przyciskiem, lepiej zrobić to przed demontażem.

Odkręcamy linke (uwaga lewy gwint) czyścimy wieczko ze starego silikonu, przecieramy moduł z brudu i odtłuszczamy.

Pakujemy stare linki do pudełka.

Na allegro jest firma, która dorabia te linki (link na priv) 169zł to kosztuje! tylko trzeba wysłać swoje stare na koszt sprzedającego oczywiście.

Jak już nam przyjdą to wkręcamy linki silikonujemy wieczko, tu uwaga trzeba to zrobić dobrze aby nie dostała się woda do modułu, i montujemy wszystko do auta w odwrotnej kolejności do demontażu.

Uwaga nie odkręcajcie modułu od wieszaka, on trzyma się na tłumikach drgań i przy odkręcaniu te śruby mogą być tak zardzewiałem, że urwie się guma i kicha problem z odkreceniem tego do końca.

Podaje link do filmiku z demontażu linek

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!