Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy po nocy :)


fly.high

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od trzech dni mam problem a Megane 1,9 dCi 2004r.

wsiadam normalnie do auta jak zawsze, + 10 st rano.

odpalam auto, bez problemu zakręcił, pochodził 3 sekundy i nagle zaczęło nim trząść, obroty spadły do 500 - 400 obr/min, już myślałem że zgaśnie, nagle wyrównał sobie do około 1000 na parę sekund, znów to samo ze 3 razy.

jak chciałem mu pomóc gazem - zero reakcji na pedał. po którymś uruchomieniu silnika, już obroty tak nie spadały ale po wciśnięciu gazu była tylko minimalna reakcja, wskazówka obrotomierza powoli wspinała się do 1200 obr i dalej nie szła.

próbowałem odpalić z 5 razy, później odkręciłem klemę akumulatora, poczekałem 20 sekund, wsiadam, odpalam i wszystko normalnie, pełna moc.

drugi dzień, schodzę do auta, podobny scenariusz, tylko tym razem odłączenie akumulatora nic nie daje. auto powoli z minuty na minute uzyskiwało więcej obrotów, nawet udało mi się go rozkręcić go do 3000, ale nadal nie było w ogóle mocy, nie da się jechać szybciej niż 15 km/h. po jakiś 30 minutach coś jakby się odblokowało, auto nagle dostało pełnej mocy i już cały dzień jeździłem normalnie.

dziś było to samo, jak już wkręciłem go na wyższe obroty (do 2000 szło mozolnie, później turbina się załączała i pomagała), trochę pojeździłem po pustym parkingu i jakoś po 15 minutach odblokował się.

na wyświetlaczu nie zapala mi się żaden komunikat, żadnego błędu, nie pali się żadna kontrolka.

dodam że 3 dni temu wymieniałem taśmę zwijacza poduszki, czyli cały przełącznik zespolony przy kierownicy. miałem odpięty akumulator jakieś 2 godziny. może to mieć jakiś wpływ?

druga opcja to paliwo. cały czas jeżdżę na Shell V-Power, dzień przed tym jak autko to złapało jechałem prawie że do ostatniej kropli, chyba wyczyściłem bak, później zajechałem na Orlen po Vervę, zalałem za 20 zł, rezerwa chyba wciąż się paliła, zajechałem normalnie pod dom i rano już było jak pisałem wyżej. wiem ze nie powinienem tak późno tankować, może poszedł jakiś syf z baku? wczoraj zatankowałem znów 10 L V-Powera, myślałem ze może woda się z paliwa wytrąciła, ale dziś miałem to samo.

jak nie to co to może być?

 

dzięki za jakieś sugestie

Pozdrawiam i Wesołych Świąt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie bedzie to paliwko do końca wypalone z baku ale tez warto spojzeć na turbinke u mnie w 1,9 dti wypaliła sie podkładka pomiędzy turbinką a kolektorem i miałem prawie takie same objawy tyle ze ja zauwazyłem ze troszke głośniej tez pracuje silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info.

ja jednak obstawiam przepływomierz, odpiąłem go podczas zamulenia i jak ręką odjął, całkiem inne auto, nawet bardziej żwawe niż przed awarią, moc czuć już od 1500, wcześniej od 2000 obr/min. o wiele przyjemniej się jeździ.

tylko czy tu chodzi o przepływomierz, czy może on jest sprawny i jak go odłączam to "omijam" coś co ma awarię? może katalizator?

nie jest tak że jak odłączę przepływomierz to auto powinno wejść w tryb awaryjny i właśnie zamulać?

po odłączeniu nie świeci mi się żadna kontrolka, żaden komunikat na wyświetlaczu.

chyba wzrosło spalanie, i auto kopci o wiele bardziej.

mogę tak tymczasowo jeździć?

 

dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!