Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy po nocy :)


fly.high

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od trzech dni mam problem a Megane 1,9 dCi 2004r.

wsiadam normalnie do auta jak zawsze, + 10 st rano.

odpalam auto, bez problemu zakręcił, pochodził 3 sekundy i nagle zaczęło nim trząść, obroty spadły do 500 - 400 obr/min, już myślałem że zgaśnie, nagle wyrównał sobie do około 1000 na parę sekund, znów to samo ze 3 razy.

jak chciałem mu pomóc gazem - zero reakcji na pedał. po którymś uruchomieniu silnika, już obroty tak nie spadały ale po wciśnięciu gazu była tylko minimalna reakcja, wskazówka obrotomierza powoli wspinała się do 1200 obr i dalej nie szła.

próbowałem odpalić z 5 razy, później odkręciłem klemę akumulatora, poczekałem 20 sekund, wsiadam, odpalam i wszystko normalnie, pełna moc.

drugi dzień, schodzę do auta, podobny scenariusz, tylko tym razem odłączenie akumulatora nic nie daje. auto powoli z minuty na minute uzyskiwało więcej obrotów, nawet udało mi się go rozkręcić go do 3000, ale nadal nie było w ogóle mocy, nie da się jechać szybciej niż 15 km/h. po jakiś 30 minutach coś jakby się odblokowało, auto nagle dostało pełnej mocy i już cały dzień jeździłem normalnie.

dziś było to samo, jak już wkręciłem go na wyższe obroty (do 2000 szło mozolnie, później turbina się załączała i pomagała), trochę pojeździłem po pustym parkingu i jakoś po 15 minutach odblokował się.

na wyświetlaczu nie zapala mi się żaden komunikat, żadnego błędu, nie pali się żadna kontrolka.

dodam że 3 dni temu wymieniałem taśmę zwijacza poduszki, czyli cały przełącznik zespolony przy kierownicy. miałem odpięty akumulator jakieś 2 godziny. może to mieć jakiś wpływ?

druga opcja to paliwo. cały czas jeżdżę na Shell V-Power, dzień przed tym jak autko to złapało jechałem prawie że do ostatniej kropli, chyba wyczyściłem bak, później zajechałem na Orlen po Vervę, zalałem za 20 zł, rezerwa chyba wciąż się paliła, zajechałem normalnie pod dom i rano już było jak pisałem wyżej. wiem ze nie powinienem tak późno tankować, może poszedł jakiś syf z baku? wczoraj zatankowałem znów 10 L V-Powera, myślałem ze może woda się z paliwa wytrąciła, ale dziś miałem to samo.

jak nie to co to może być?

 

dzięki za jakieś sugestie

Pozdrawiam i Wesołych Świąt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie bedzie to paliwko do końca wypalone z baku ale tez warto spojzeć na turbinke u mnie w 1,9 dti wypaliła sie podkładka pomiędzy turbinką a kolektorem i miałem prawie takie same objawy tyle ze ja zauwazyłem ze troszke głośniej tez pracuje silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info.

ja jednak obstawiam przepływomierz, odpiąłem go podczas zamulenia i jak ręką odjął, całkiem inne auto, nawet bardziej żwawe niż przed awarią, moc czuć już od 1500, wcześniej od 2000 obr/min. o wiele przyjemniej się jeździ.

tylko czy tu chodzi o przepływomierz, czy może on jest sprawny i jak go odłączam to "omijam" coś co ma awarię? może katalizator?

nie jest tak że jak odłączę przepływomierz to auto powinno wejść w tryb awaryjny i właśnie zamulać?

po odłączeniu nie świeci mi się żadna kontrolka, żaden komunikat na wyświetlaczu.

chyba wzrosło spalanie, i auto kopci o wiele bardziej.

mogę tak tymczasowo jeździć?

 

dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!