Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

skrzynia biegów uszkodzenie zabezpieczenia k


rsuser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś jadąc powoli w korku nagle coś chrupnęło i samochód stracił napęd, wrzucanie dowolnego biegu i puszczanie sprzęgła kończyło się trzeszczeniem ale samochód stał w miejscu. Wstępnie mechanik powiedział że to uszkodzone jest zabezpieczenie kielicha, ma to dokładniej jutro zobaczyć ale już mi powiedział że jeśli coś tam jest wyrobione lub kielich na kawałki popekał to moge liczyć się z wymianą skrzyni. Poprosiłbym o jakiś komentarz do tej awarii, ponoć renówki mają taką już wadę konstrukcyjną. Ponadto ponoć jest tak że nawet jeśli wymieni to zabezpieczenie to może to się zdarzyć ponownie. Czy sugerujecie wymianę od razu skrzyni...?

 

dzięki pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien że półoś ci się nie kręci i to tylko nie przegub padł. Wtedy działa mechanizm różnicowy i podaje napęd na mniej obciążoną i nie pojedziesz ale za to będzie chrupać jak się obrobił. Przegub może paść w każdym aucie. Koszt raczej nie powinien być większy jak 200zł z robocizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No objawy są jak piszesz, chrupie jak puszczam sprzęgło. Dodam jeszcze że jak na holu jechałem to na początku było cichutko (na luzie oczywiście) ale po przejechaniu tak z 10km coś tam zaczęło trzeć, a jechaliśmy 60km/h.

Jutro mechanik do niego zajrzy, mam nadzieje że jest tak jak mówisz... wózek mam od 3 tygodni i jak przyjedzie mi skrzynie wymieniać to się lekko podłamnę.

DrNO, mechanik taką wstępnie diagnozę mi podał - bez rozkręcania czegokolwiek, zapytałem czego to wina to powiedział że konstruktorów, i że to samo miał w swojej Lagunie, oby się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, wiadomo już co to było? ojciec do mnie zadzwonił ze ruszał spod garażu i...

nagle coś chrupnęło i samochód stracił napęd, wrzucanie dowolnego biegu i puszczanie sprzęgła kończyło się trzeszczeniem ale samochód stał w miejscu

 

jak się sprawa wyjaśniła? przegub? półoś? skrzynia? jakie koszty naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dzwoniłem to mechanik właśnie jechał kupić zabezpieczenie (nie wiem jak fachowo się to określa) i powiedział że wygląda że to padło, i tyle wiem na ten moment. Od innego mechanika wiem-pewne źródło-że to zabezpieczenie zdarza się że wypada(?) w renówkach i nawet praktykują lekko je na spaw złapać.

Zatem chyba jednak nic poważnego w sensie że nie straszne koszty. Napiszę jak już odbiorę wózek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padła taka tulejka z zębami w środku, długości na oko 10cm - wyrobiła się, pewnie chodzi o przegub domyślam się, wstawili nową oryginalną renault, koszt równo 200 za całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Czy ta tulejka może paść tak z niczego?

mam ten problem, powtórzył się kilka razy, mechanicy nie widzą konkretnej przyczyny.

dziś wziąłem się za to sam - i co? tuleja znów nadcięta(frez się kończy), + tuleja obciera

o uszczelniacz w skrzyni, wiecie może co z tym zrobić .

Wieloklin w skrzyni (układ różnicowy)mam wymieniony, mechanik nazywał to KORONA.

Po dzisiejszym przeglądzie stawiam na stronę od półosi, nie wiem niestety jaka strona była zcinana wcześniej, czy ktoś z was wie czy ta tuleja łączy skrzynię z półosią czy jest jeszcze dodatkowy łącznik (krotki, między tulejka a półośką, kończący się na podporze (z łożyskiem) półosi.

Jak już pisałem chcę wziąść się za to sam bo przestaję wierzyć w miejscowych specjalistów.

Macie sugestie? - proszę o pomoc.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mowimy tu o problemi ze szklankaw układzie roznicowym,,

 

a zazwyczaj w skrzyniach renault wyskakuje pierscien segera,,I MOZNA POWIEDZIEC ZE JEST TO WADA,A RACZEJ SŁABA STRONA,ale tylko i wyłącznie od nienormalej jazdy,,

 

podkladka pod pierscieniem segera [miedzy szkalanka a segerem,]rozhartowuje sie od temp i podwija sie uszkadzajac seger i wszystko wyskakuje i stoimy,

 

a jak juz raz wyskoczyło to i znowu wyskjoczy mimo nowych zabezpieczen,<koszt w aso ok 40zł>

 

mialem juz ten problem w roznych renowkach,,

dorabia sie specjalna flansze na 6 srub zamiast segera ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie odnośnie mocowania tego koła koronowego (tzw. flanszy) wystającego ze skrzyni biegów, do którego wsunięta jest prawa półoś.

Jeśli to koło koronowe trzeba wymienić czy można wykonać to bez demontażu skrzyni biegów?

Nie znalazłem jasnej odpowiedzi na to pytanie, a autko stoi u mechanika i obawiam się, że nabierze on chęci rozebrania skrzyni... i opróżnienia mojej kieszeni przy okazji...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
mowimy tu o problemi ze szklankaw układzie roznicowym,,

 

a zazwyczaj w skrzyniach renault wyskakuje pierscien segera,,I MOZNA POWIEDZIEC ZE JEST TO WADA,A RACZEJ SŁABA STRONA,ale tylko i wyłącznie od nienormalej jazdy,, ,

 

ale co to znaczy "nienormalnej jazdy"? pierwszy raz stało się to w korku (zakładając, że poprzedni właściciel nie miał tego problemu) a w korku to wiadomo, dużo na półsprzęgle się jedzie i co chwila zatrzymuje i rusza.

 

pozdr

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Czy ktoś może uporał się ze zrywaniem frezu w tulejce półosi? Mam ten sam problem. Mechanicy załamują ręce, ja również. Podejrzewałem że to wina osłabionego frezu wychodzącego ze skrzyni biegów więc wymieniłem skrzynie na inną wyjętą z angola. Jej stan był bardzo dobry frez prawie jak nowy. Niestety problem powtórzył się po przejechaniu 10tyś km. Czy jest na to jakaś rada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!