Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moja zabcia nie zapala jak jest rozgrzana


Rekomendowane odpowiedzi

widzę ze dalsze upieranie sie nie ma sensu

wszystko ma sens jeżeli prowadzi do wyjaśnienia problemu lub zdobycia nowej wiedzy.

 

Czujnik halla to nic innego jak zwykła cewka indukcyjna wzbudzająca się pod wpływem impulsów magnetycznych (magnes).

 

Czy tą zasadę wykorzystamy do czujnika położenia wału (koło posiada magnesy, a tzw czujnik położenia wału jest cewką), czy ma to być czujnik obrotów koła w systemie ABS (na piaście masz ząbkowaną nakładkę (z magnesami), a sam czujnik jest również cewką to i tak w jest tu wykorzystany czujnik halla.

 

Przeczyłeś na początku, że to nie jest to samo:

Lewy nie chce cię poprawiać ale czujnik halla to za cholerę nie jest to samo co czujnik położenia walu

 

Więc dzięki temu temat się rozwinoł, a forumowicze mają większą wiedzę.

 

Czyli same pozytywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CzEkCzEk, ten rodzaj indukcyjnego czujnika to Hallotron i koniec. Nie można powiedzieć, że jeden to czujnik Halla a drugi nie, zależnie gdzie zamontowany. Na skrzyni biegów jest kolejny czujnik (przędkości pojazdu) i to też jest czujnik Halla.

To jest nazwa rodzaju czujnika a nie tego jednego jedynego przy aparacie zapłonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ten problem pojawiał się już kilka razy na tym forum. Jest to wina czujnika położenia wału korbowego. Przy takich objawach to nawet 99%.

 

Mam pytanko, bo u mnie podobny problem wystapił, tzn. ostatnio po przejechaniu około 80km megi nie chciała odpalić, na desce rozdzielczej nie pokazywała sie kontrolka komputera tylko sama dioda czerwona( wiadomo od czego), po kilkugodzinnym postoju, po przekreceniu kluczyka zapaliła sie kontrolka i silnik odpalił. Po przejechaniu drogi powrotnej znowu kontrolka nie zaświeciła się po przekreceniu kluczyka. Po nocce kontrolka zadziałała, a po 20km jazdy i zaparkowaniu problem jak na razie znikł-być może za krótki dystans aby dolegliwość wystapiła.

Teraz pytanie, czy przy dolegliwościach z czujnikiem połozenia wału kontrolka komputera zachowuje się jak u mnie tzn. czy w sytuacji krytycznej nie testuje się poprzez zapalenie i zgaśniecie po kilku sekundach, bo podejrzewam czujnik połozenia, ale chcałbym się upewnić, oraz czy do megi 1.4 E7J 8V pasuje od czujni od innych modeli Reno np. 19-tki

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę sie zgodzić z tym że "Czujnik halla to nic innego jak zwykła cewka indukcyjna wzbudzająca się pod wpływem impulsów magnetycznych (magnes).-Danieloss..'a " ponieważ nie jest to prawda. Nie jest to cewka a materiał półprzewodnikowy ( np InSb ) a napięcie Halla UH, wywoływane, prostopadłym do powierzchni płytki, polem magnetycznym o indukcji B jest mierzone na elektrodach hallowskich usytuowanych na końcach bocznych wypustów nadających płytce kształt krzyżowy. Grubość płytki jest d (za Instytutem Fizyki Politechniki Poznańskiej). Element jest najczęściej trzy lub cztero-końcówkowy. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem w trakcie przygotowania opisu tych czujników (dam linka w tym temacie do strony gdzie je opisuję).

CzEkCzEk, i Grzechub, mają w tym temacie bardzo dużo racji (na pewno więcej niż ja). Powszechnie używane nazewnictwo tych czujników przez mechaników sporo namieszało w głowach wielu użytkowników samochodów (mojej też).

 

Tak na szybko to czujnikiem położenia wału w samochodach (ogólnie wszystkich) może być np: czujnik magnetoindukcyjny (min. w Renault) lub czujnik oparty na zjawisku Halla lub jeszcze kilka innych nazywanych przez mechaników bardzo w dowolny sposób.

 

Ja dzięki takim wątkom uczę się i za to chwalę to forum.

Pozdrawiam i przepraszam za małe zamieszanie w tym temacie (a przede wszystkim CzEkCzEk- a)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!