Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich na tym forum. Moje pytanie jest następujace czy wymienial juz ktos drazki kierownicze w swoim autku jezlei tak to jak sie od tego zabrac i czy duzo roboty. Pozdrawaimm

 

[ Dodano: 2009-04-29, 18:15 ]

Bo chciałbym sie jutro zabrac za to i prosze o wskazówki

 

[ Dodano: 2009-04-29, 19:04 ]

Nikt nic nie podpowie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć ściągacz do przegubów kulistych przy McPhersonie.Można je wypiąć "na chama" czyli młotem ale po co psuć auto.Dla zasady samochód powinien być stabilnie podlewarowany.Porządne klucze płaskie do rozłaczenia przegubów przy maglownicy.Nie zaszkodzi mieć samozaciskowe"szczęki wieloryba" ale porządne a nie jakiś piclik.Wstępnie porównaj długości drążków a po wymianie i tak musisz pojechać na regulację zbieżności i ustawienia kierownicy.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąć koncówki od zwrotnicy, to małe miki. U mnie wystarczyło umiarkowane stuknięcie młotkiem w nie do końca owykęconą nakrętkę. Odkręcenie drążków od maglownicy, to już moim zdaniem, rzecz niemożliwa do zrobienia. Widziałem jak to robił mechanik. Auto na podnośniku, klucz (żabka) metrowej długości i pożądnie sie zapierał, żeby je powykręcać. Trzeba też pamiętać, że gwinty drążków zabezpieczone są klejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja ostatnio zrobiłem podejście do wymiany drążków i niestety nieudane.

Za cholere nie miałem dostępu aby złapać kluczem za te jabłko co jest na końco drążka.

Skręciłem kierownice maksymalnie a i tak nic z tego.

Czy macie jeszcze jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy chodzi Ci o końcówki drąków kier ? Jeżeli tak to z kanału, ale jak to ori końcówki z 2001r to bez dobrej żaby (klucz do rur) możesz polec. Mam delikatnie zbieżny przód (nie czuć na kierownicy , nie widać na gumach tylko laser pokazał odchył), ori z 99r. Poległem ja , poległ diagnosta, trzeba niestety poczekać aż się wytłuką (już nie zbyt długo wg mnie) i wtedy nacina się je tarczką, dobre uderzenie młotkiem, troche WD40 i wtedy wykręcają się. Jeżeli twoje drgną, ominiesz całe powyższe ceregiele ale myśle , że kluczem je obrobisz i dalej nic z tego nie wyjdzie. Pożycz dobrą żabkę do rur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chce wymienić zarówno końcówki (mam nawet ściągacz) jak i drążki.

To czy oryginalne to nie wiem. U szwagra w megane zmieniałem same końcówki drążków i tam chyba były oryginalne z 96r więc wiem że może być ciężko. Na szczęście ja chce zmienić cały komplecik.

O tym specjalnym kluczu już też myślałem chociaż wydatek 200 PLN to za dużo.

Żabe mam dosyć sporą tylko sęk w tym że nie miałem jak złabać za tą część półkulistą drążka. A czytałem że niektórzy tutaj sami wymieniali więc nie wiem czy to kwestia wersji silnikowej że nie ma jak złapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tylko pytanie czy w 1.9 dci są takie same drążki jak w 1.6 16v?

I może wreszcie da ktoś konkretną odp. czy da się to wymienić we własnym garażu czy zostaje tylko jakiś warsztat?

Jak patrzyłem na drążek to od strony maglownicy jest odkręcany za pomocą dużego płaskiego klucza, przynajmniej ja tak mam ( 1.9 dci )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Mam pare pytań na temat drążków kierowniczych. A mianowicie chodzi mi o to czy w przypadku gdy występuje luz na tych drążkach to się go nie reguluje? w jaki sposób te drążki się zużywają bo mój mechanik stwierdził tak, i jak ewentualnie się je odkręca od maglownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 lata później...

Odświeże temat bo w innym głucho :P

Jaka firma będzie OK jeśli chodzi o końcówki drążka kierowniczego oraz sworznie wahacza? Czytam o TRW, Lemforderach a Sasic?

Czy razem z końcówkami drążka kierownicy trzeba wymienić drążki?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!