Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odgłos turbosprężarki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako że diesla mam od niedawna, to mam problem z oceną odgłosów pracy silnika.

Auto wydaję sie być w pełni sprawne, nie bierze oleju, nie kopci podczas jazdy, nie pali za dużo (ok 7l/100km w mieście), jest dynamiczne.

 

Jedyne co mi się wydaje dziwne to odgłosy jakie z siebie wydaje, przy przyśpieszaniu słychać ni to pisk, ni to świst :mrgreen: który jak mi się wydaje osiąga swoje maximum ok 2000 obrotów na każdym biegu. Czy to są normalne odgłosy, i czy normalne jest że czasami gdy ostro się rozpędzam na 2 biegu przy ok 4000 obrotów, potrafi pojawić się za mną trochę "dymu" bo nie sądzę bym tyle kurzu wzbijał w powietrze.

 

A może jest to problem z EGR bo akurat ten element pojazdu wymaga już u mnie czyszczenia, auto ma ponad 170 000km i po podpięciu do kompa wyskoczyły błędy EGR, chodź typowych objawów o których czytałem na forum nie mam, dobra raz przez może 5min miałem auto które ledwo do 80km/h się rozpędzało przez wieki, dlatego też wiem że czyszczenie EGRu muszę szybko zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czyszczenia EGRu skoro pokazuja sie bledy to przeczyść go. Jeśli chodzi o chmure dymu to po prostu sadza - nie spalone paliwo które zalega w tłumiku, jesli depniesz solidnie to wydmu[ciach]esz to.

 

Co do turbiny to ja tez miałem/mam obawy ale mam samochodzik 3 miechy i jak juz nauczyłem się jego pomruku to jestem teraz w stanie uslyszesc delikatny świst turbiny. Fakt że w innych autach (VW GROUP) jest on głośniejszy ale przypisuje to raczej urokom VW silnika TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świst turbo to normalna sprawa.Bez obciążenia nie powinna być słyszalna przy przegazowaniu.Warto posprawdzać szczelność przewodów do i od intercoolera.Jak nieszczelne -to świst głośniejszy no i konie uciekają.NIE PRZEKRĘCAJ silnika.Diesel powinien ciagnąc od 1600-1800 obrotów i zmieniasz bieg przy max 3500.Powyżej dużo huku a mało jazdy.Technika jazdy uturbionym jest zupełnie inna od benzynowca.Poczytaj na forum.Użyj szukajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Też mam to samo. Więc to jest norma. Delikatny świst turba jest do wytrzymania. U mnie słyszalny jest dopiero jak otworzę okna i się mocno wsłucham w odgłos silnika, po przekroczeniu ok 1600 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniło się ... niestety ten dziwny świst który miałem to zdychająca sprężarka, gdybym miał czas i wiedzę to może jeszcze bym ją uratował a tak po 3 tyg takiej jazdy nie było już co ratować, pewnego dnia zdechła podczas jazdy - metalowy odgłos, brak mocy i biały dym (jak z rudego 102) ... i 3000zł poszło w auto.

No więc jak coś dziwnie głośno świszczy do 2000 obrotów to znaczy że turbo pada i należy natychmiast jechać do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę że to odgłos padającej spreżarki bo ja mam scenika od nowości ze sklepu i taki świst był od samego początku. W zimie kupiłem auto i jeździłem z zamknietymi oknami więc nie było nic słychać, a na wiosnę przy przebiegi może 3000 km kiedy zacząłem jeżdzić z otwartym oknem ten świst pierwszy raz usłyszałem. Więc raczej o usterce sprężarki być nie może. Może wypowiedzą się inni co też mają scenika od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i 3000zł poszło w auto
oj to drogo potraktowali kolegę...

 

Nie mam porównania, a te 3000zł to za: turbinę z gwarancją (z firmy w warszawie) czyszczenie intercolera, wymiana oleju, jakieś uszczelki, elektrozawór podciśnienia sprężarki, sprawdzenie kompresji silnika.

 

[ Dodano: 2009-05-16, 13:12 ]

nie sądzę że to odgłos padającej spreżarki bo ja mam scenika od nowości ze sklepu i taki świst był od samego początku. [ciach] Więc raczej o usterce sprężarki być nie może. Może wypowiedzą się inni co też mają scenika od nowości.

 

To ja może napisze jakie są różnice w odgłosach:

Kiedyś: odpalam auto i już po chwili słychać (gwizd, pisk) który jest porównywalny głośnością z silnikiem. Przy 2000 obrotów słychać tylko gwizd, powyżej znowu wraca odgłos silnika.

 

Teraz

Odpalam auto i słychać tylko klekotania, wzrastają obroty i poza silnikiem można ledwo usłyszeć coś co brzmi jak gdzieś w oddali jadącą na sygnale karetkę pogotowia.

Przy 2000 nadal słychać silnik + świst ale taki może nie basowy ale "taki inny" który na pewno jest od turbo :D

 

Aha moje odczucia mogą być lekko zafałszowane przez stary już katalizator, ale nie mam ochoty płacić w ASO ponad 2000zł za nowy i szukam czegoś sprawnego z mniejszym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam porównania, a te 3000zł to za: turbinę z gwarancją (z firmy w warszawie) czyszczenie intercolera, wymiana oleju, jakieś uszczelki, elektrozawór podciśnienia sprężarki, sprawdzenie kompresji silnika
1000zł za dużo.No chyba,że jeżeli sprężarką byla regenerowana w Warszawie!!!

Popatrz się na allegro,można za 700-1000zł taką samą wyhaczyć,olej,uszczelki,benzynka do czyszczenia coolera,filtry-400zł,robocizna 300-400zł.Można sie w 2 tys.zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Te z allegro często nie mają gwarancji, a te co mają są z wrocławia, dodatkowo nie wiem czy akurat te z allegro pasują akurat do mojego silnika (EGR też myslałem ze kupie na allegro na szrocie i d... nigdzie nie było) Dzwoniłem do renaul ale tam chcieli 6600zł, w "garecie" ponad 3000zł. Za warszawą na pewno przemawiał czas dostawy i ewentualnego serwisu. A kupić kota w worku za 1500zł jakoś mi się nie chciało.

PS moja po wyjęciu nie wyglądała na zniszczoną ... pewnie jak by ją odpicował by nic w niej nie latało to na 1000zł bym kogoś oszukał...

PS 2 Gdzie nie dzwoniłem do porządna regeneracja turbo do 1.9DCI 120KM to najmarniej od 1800zł sobie liczyli - wtedy jeszcze myślałem ze z mojej coś będzie

 

Radziłbym się wreszcie zapoznać z regulaminem forum :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ kolego,że te z Wrocławia mają tez gwarancję i to 24mce.To są firmy zajmujące sie regeneracja turbin i na pewno mają do 1.9dCi.

moja po wyjęciu nie wyglądała na zniszczoną ... pewnie jak by ją odpicował by nic w niej nie latało to na 1000zł bym kogoś oszukał
nie sądzę,kto kupuje turbiny od osób prywatnych,za takie pieniądze?W każdym większym mieście jest masę firm sie tym zajmujących.
Gdzie nie dzwoniłem do porządna regeneracja turbo do 1.9DCI 120KM to najmarniej od 1800zł sobie liczyli - wtedy jeszcze myślałem ze z mojej coś będzie
porządna to Twoim zdaniem jaka?Jaką masz pewnośc,że ta za 1800 bedzie lepiej zregenerowana od tej za 1000zł????Przecież na obydwie masz gwarancje.Ale to przecież Twoje pieniądze i wybor. ;-)

ps.Możesz mi napisać jak chciałeś swoją turbinę odpicować? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie fajnie każdemu pisać w teorii. Jak się potrzebuje auto to na już a nie tylko co niedziela. Poza tym kupując na allegro z gwarancją w razie problemów, choćby strojenie czy sprawdzenie musze jechać do sprzedawcy to też spore może być utrudnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, jeżeli jest to w pełni profesjonalnie zrobiona regeneracja to nie trzeba nic stroić,po prostu montujesz sprężarkę na swoje miejsce.

Poza tym kupując na allegro z gwarancją w razie problemów
zgadzam sie z tym w 100%.allegro było przykładem jaka jest rozpiętośc w cenach.

Ja w razie padniętej turbiny na pewno podstawiłbym auto pod taki warsztat.

Przerabiałem to juz w swojej megi :-/

Teraz niestety przyszła kolej na lalkę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porządna to Twoim zdaniem jaka?Jaką masz pewnośc,że ta za 1800 bedzie lepiej zregenerowana od tej za 1000zł????Przecież na obydwie masz gwarancje.Ale to przecież Twoje pieniądze i wybor. ;-)

Nie mam już tego emaila od gareta to nie zacytuje ale oni pisali że podstawowa regeneracja zwykłej turbiny to od 800zł do 2000zł ale ta w scenicu 1.9 120KM jest ponoć inna i wymaga więcej roboty i dlatego cena jest też wyższa.

ps.Możesz mi napisać jak chciałeś swoją turbinę odpicować? :D

Zakładając że miałby ją kupić ktoś taki jak ja (czyli jednak laik) to wystarczyło by ją umyć by nie było na niej śladów oleju, w środku umocować jakoś główną oś (klej ?? :D) i gotowe - ja n bym się pewnie nabrał a że po podłączeniu wyszło by że mocy nadal auto nie ma....

na 99% jakiegoś "jelenia" za dajmy na to 500zł bym znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!