Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystich mam problem z klimatyzacją jak włącze AC klimatyzacja działa i zaczyna chłodzić tak jest przez ok.90 sek.póżniej prawdopodobnie przetaje działać. Przestaje działać wentylator i zaczyna rosnąć temp. w kratce nawiewu minimum jakie osiągneliśmy to 16 st. Mechanik powiedział że to wina sprężarki która może tracić ciśnienie.Układ został doładowany i sprawdzony na szczelność.Proszę o porade gdzie szukać przyczyny pozdrawiam Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proponuję zacząć od sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego. Jeśli klima się wyłącza to czy dalej działa nadmuch w kabinie??. Jeśli nie to opornica może być przyczyną, lub inny element sterujący. Jeśli działa to czujnik ciśnienia wyłącza klimę. Ciśnienie jest za duże lub za małe i klimatyzacja jest wyłączana. Czyli sprawdź ilość czynnika, ma być 550+/-35. Jeśli ilość czynnika jest dobra to czujnik ciśnienia może być uszkodzony lub jego złącze.

Szczelność instalacji sprawdza się specjalnym barwnikiem używając światła UV. Jeśli nie widać wycieków to robi się próbę azotową, szukając nieszczelności sprajem do gazów.

Jeśli nie ma wycieków/nieszczelności to może być zabita chłodnica klimatyzacji.

Sprężarkę można podłączyć na krótko jeśli jest poprawna ilość czynnika, sprawdzisz czy to ona jest winowajcą, tak sugeruje twój mechanik. To komputer steruje klimatyzacją, jeśli któryś czujni zawodzi to klimatyzacja jest odłączana.

16 stopni to za mało. Klima daje 10 stopni a nawet i mniej w pomieszczeniu zamkniętym.

To są tylko porady a nie diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nadmuch w kabinie dalej pracuje tylko dmucha coraz cieplejszym powietrzem, czy podłączenie pod komputer w serwisie zdiadnozuje awarię któregoś z czujników?W pierwszej kolejności pojadę do niego nich zciągnie nadmiar czynnika i napisze jak się będzie zachowywać, pozdrawiam Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój problem jest podobny, tylko u mnie w ogóle nie włącza się wentylator chłodnicy natomiast w czasie jazdy klimatyzacja działa chyba tylko dlatego że pęd powietrza ochładza skraplacz klimy. Proszę o pomoc w dostaniu się do bezpiecznika wentylatora w komorze silnika, zdejmuje się pokrywkę i co dalej?... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam klima jest już napełniona odpowiednią ilością czynnika co do czujnika to myśle że działa poprawnie ponieważ po odłączeniu kostki sprężarka wogóle się nie złącza (ten czujnik na przewodzie na dole przy sprężarce) chyba czeka mnie wizyta w aso i podłączenie pod komputer. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś porady był bym wdzięczny pozdrawiam Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdzony i uzupełniony został czynnik, sam sprawdzałem bezpieczniki (po wyjęciu bezpiecznika sprężarka nie załączała się ) wentylator od chłodnicy raz się załącza raz nie, tak jak pisałem wyżej czujnik na przewodzie reaguje na wypięcie kostki, stan płynu chłodniczego prawidłowy. Objawy są takie że po włączeniu AC chwile słychać jak pracuje sprężarka i przewód (na górze po lewej stronie) robi sie zimny.temperatura w środkowej kratce nawiewu spada po czym zaczyna rosnąć. Ze wskazań urządzenia do napełniania klimy wynika że ciśnienie w układzie zamiast rosnąć spada(stwierdzenie tego który napełniał kilme) Podczas jazdy z załączoną klimą z kratek nawiewu leci trochę chłodne powietrze(moje spostrzeżenie)to chyba na tyle pozdrawiam Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Sprężarka się załączała i rozłączała po dobicu klimatyzacji bez zmian. Okazało się że winny był filtr kabinowy (mam klimatronik) był bardzo, bardzo zabrudzony. Po wymianie na nowy klimatyzacja od 1,5 miesiąca działa super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marzie, sprawdź sobie też czujnik temperatury w kabinie, znajduje się pod lampką sufitową nad lusterkiem wstecznym. Co prawda nikt dotychczas nie pisał, że przy niesprawnym czujniku temperatury*, klima włącza się na chwilę, a potem nie chce, ale proponuje sprawdzić, tym bardziej, że masz klimatronika. Filtr pp oczywiście sprawdź i ewentualnie wymień, ale on nie wpływa na pracę sprężarki.

 

*) - w przypadku uszkodzenia czujnika temp. w kabinie - nie można było chłodzenia. Czujnik dostawał sygnał o niskiej temperaturze w kabinie i blokował włączenie klimatyzacji. W momencie ustawienia w kabinie możliwej najwyższej temp 27°C (chyba) włączała się klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!