Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH.

Nadal trwa mój problem z meganką 1.6 16 v 2000r, 135 tyś km, wysyłałem już post z tym problemem. Byłem 3 razy na diagnostyce i raz w serwisie i nic. Kazali wymienis sworznie, gumy stabilizatora. Wymieniłem i to samo. Zbadałem amortyzatory ok70%. Teraz nic złego nie widzą. Tylko przy ruchu kierownicą (lewo prawo) na wyłączonym i włączonym silniku stuka. Nikt niewie czy to drążek czy maglownica. Jak to sprawdzić?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to by wyglądało na przekładnie kierowniczą ale to by wyszło na diagnostyce. sprawdź to tak: stań autkiem na równej powierzchni, posadź kogoś za kółkiem ty podnieś maskę, i słuchaj, gość za kółkiem niech wykonuje krótkie szybkie ruchy kierownicą w obie strony, wtedy zlokalizujesz miejsce stuku ale się dziwię że na diagnostyce tego nie zrobili bo ja bym takiego auta nie przepuścił bez sprawdzenia co to. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek można łatwo sprawdzić. Poproś kogoś żeby kręcił kierownicą. Będąc pod autem normalnie chwycić za "harmonijkę", wyczuć połączenie w drążku. Delikatnie ruszając kierownicą będzie wyczuwalny luz.

Inną dość ciekawą rzeczą jest to, że w kielichu amortyzatora jest łożysko. Może być to. Miałem taką przypadłość, ale auto miało przejechane ok 300kkm i to była stara 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napewno jest to łożysko. możesz mieć jeszcze wrażenie ze kręcisz a w pewnym momencie coś przeskoczy i kręcisz lzej. obudowa ma takie dziurki które zapychają się piachem od czasu do czasu trzeba je przeczyścić to zwiększysz żywotność łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam dokładnie to samo w megi 99 kombi 1.9tdi ,

Końcówka drążka wymieniona 2 raz , wymieniony cały lewy drążek i gumy stabilizator .

Nistety przy ruchu prawo lewo kierownicą słychać stukanie i na pewnych nierównościach też. Zaczyna myśleć zo to przekładnia ?????????????? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też słychać stukanie przy energicznym kręceniu kierownicą w prawo i w lewo. Ponoć jest możliwość regulacji popychcza przekładni. Gdzieś było o tym na forum. Jak tylko będe miał więcej czasu to zamierzam się za to zabrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh I moim zdaniem to juz jest wada fabryczna megi.U mnie jest to samo-wszystkie elementy( sworzenie,koncowki ,drazki itd). ok a przy kreceniu kiera jak mowicie słychac stukanie.Luzu niemal nie czuc.Miałem okazje sprawdzac kilka meganek i czesto ta przypadłosc i tam pojawiała sie :/ Regulacja sruba ( o ile pamietam imbus 12mm) niczego nie daje mi.Wprawdzie luz mozna skasowac ale nawet przy wspomaganiu kierownica chodzi tak ciezko ze nie wraca z zajciasniejszych zakretow... Wychodzi na to ze w gre wchodzi regeneracja przekładni. Czy ktos ma przekroj,rysunek przekladni do megi 96-99 ze wspomaganiem????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ten sam układ wspomagania hydraulicznego i przekładnia jest stosowana w pierwszych Clio II . Autko dużo mniejsze i lżejsze tam kiera jeszcze chodzi w miarę lekko nie ma co narzekać ale w Megane jeszcze na szerokich oponach to już straszna kicha i moim zdaniem to wspomaganie po prostu nie wydala.

U mnie na postoju nic nie strzela ani stuka, podczas normalnej jazdy też nie, ale jak np. wjade na jakiś szutrowy parking i skręcam pomalutku jadąc obojętnie w którą stronę to strzela coś jak zatarte zawiasy w drzwiach takie tyr,tyr. Amorki mam nówki, łożyska w nich też, a w ogóle wszystko powymieniane na nowe, żadnych luzów czy wycieków. W pierwszej kolejności obstawiam przekładnię, potem przeguby a na końcu sprężyny amorków przy skrętach na nierównej wyboistej drodze podczas pracy mogą trzeszczeć, ale tak naprawdę co do diagnozy tych dzwięków, pozostał mi już chyba tylko jasnowidz :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

miałem prawie identyczne objawy, wymieniłem prawie cały przód i sanki pod silnikiem z portwela ubyło 1700 zeta a stuki dalej były. przypadkiem trafiłem do byłego serwisanta Renault i okazało się że to wina łożyska pod sprężyną... - koszt 80zł i po kłopocie. drugi rok megi nie stuka i nie puka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!