Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wspomaganie układu kierowniczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Megane Scenic I z 2001 r. phII 1.9 dCi. Od tygodnia bardzo ciężko kręci się kierownicą przy ruszaniu , w miejscu, generalnie podczas parkowania. Przy szybkiej jeździe natomiast różnice między tym co było tydzień temu a teraz są niewielkie. Wnioskuję że pewnie mam awarię układu wspomagania kierownicy. Jak próbuję kręcić kierownicą na luzie przy zatrzymanym samochodzie to przy zwiększaniu obrotów (próbowałem tak do 3,5 tys. obrotów) nie jest łatwiej. Znajomy powiedział mi że jeśli tak -to znaczy że pompa od wspomagania jest sprawna a przyczyna tkwi gdzieś w urządzeniu przekaźnikowym (niestety nie wiem co to za urządzenie).

 

03.05.2009 przechodząc koło mojego samochodu na parkingu zauważyłem wyciek (samochód stał na tym miejscu około 14 godzin). Wyciekł płyn wspomagania przez mały otworek (odpowietrznik ?) znajdujący sie na środku nakrętki zbiorniczka, w którym znajduje się płyn wspomagania - było to wyraźnie widoczne zanieczyszczenie. Poziom płynu wydaje się prawidłowy albo nieco powyżej maximum -ciężko określić -nie wydaje się też płyn zanieczyszczony.

Dzisiaj (05.05.2009) znowu zauważyłem wyciek ze środka nakrętki -sprawdzaliśmy z wujkiem -uruchomiłem silnik i zacząłem kręcić kierownicą w miejscu -a ze szczytu nakrętki przez mały otworek zaczął znów wydostawać się płyn wspomagania. Ostatni raz podczas przeglądu na poczatku grudnia 2008 dolano mi 0,2 litra oleju Mobil ATX do płynu wspomagania, najprawdopodobniej wcześniej był lany taki sam olej (początek 2007 -wymieniono cały olej przekładniowy).

Aaa i jeszcze jedno -dziś podczas parkowania miałem kilkusekundowe momenty, że kierownica obracała sie nieco luźniej.

 

I teraz moje pytania:

 

1. Czy płyn wspomagania poza układem może ulec zapaleniu przy rozgrzanym silniku? Czy jest to niebezpieczne. Nie udało mi się wytrzeć niestety całego zabrudzenia część pozostaje na chłodnicy od klimatyzacji bodajże i jakichś rurkach będcych poniżej zbiorniczka z płynem wspomagania.

 

2.Czy diagnoza mojego znajomego jest prawidłowa i pompa raczej jest w porządku?

 

3. Czy ciśnienie płynu w układzie wspomagania mogło tak wzrosnąć, że częsć płynu wyciekła z małego otworka nakrętki zbiorniczka z płynem wspomagania?

 

4.Czy maglownica moze mieć coś wspólnego z tą awarią? W tamtym roku najczęściej kręcąc kołami w miejscu bądż przy gwałtowniejszych skrętach w czasie jazdy odczuwałem czasem dziwne drgania na kierownicy , były tez stuki ale bardzo ciche (wydaje mi sie że było tak raczej przy wyższych temperaturach powietrza , w zimie niczego nie zauważyłem) - wtedy w warsztacie powiedzieli mi że to niewielkie luzy w maglownicy, ale póki koła właściwie reagują na skręt kierownicą i nie ma odczuwalnych, utrudniających jazdę luzów -to spokojnie można dalej z tym jeździć i nie ma sensu nic regenerować. Dodam jeszcze, że w tym roku tych drgań na kierownicy jeszcze nie wyczuwałem -tak że być może to 2 różne sprawy.

 

Oczywiście rozumiem ze takie gdybanie na odległość to nie najlepsza metoda, ale na razie nie mogę na dłużej zostawić samochodu u mechanika, z tym że mam kiepskie doświadczenia w paru warsztatach i nie chcę dać się naciągnąć a niestety jestem raczej laikiem w sprawach samochodowych.

Tak więc każda rada będzie dla mnie cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!