Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wspomaganie układu kierowniczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Megane Scenic I z 2001 r. phII 1.9 dCi. Od tygodnia bardzo ciężko kręci się kierownicą przy ruszaniu , w miejscu, generalnie podczas parkowania. Przy szybkiej jeździe natomiast różnice między tym co było tydzień temu a teraz są niewielkie. Wnioskuję że pewnie mam awarię układu wspomagania kierownicy. Jak próbuję kręcić kierownicą na luzie przy zatrzymanym samochodzie to przy zwiększaniu obrotów (próbowałem tak do 3,5 tys. obrotów) nie jest łatwiej. Znajomy powiedział mi że jeśli tak -to znaczy że pompa od wspomagania jest sprawna a przyczyna tkwi gdzieś w urządzeniu przekaźnikowym (niestety nie wiem co to za urządzenie).

 

03.05.2009 przechodząc koło mojego samochodu na parkingu zauważyłem wyciek (samochód stał na tym miejscu około 14 godzin). Wyciekł płyn wspomagania przez mały otworek (odpowietrznik ?) znajdujący sie na środku nakrętki zbiorniczka, w którym znajduje się płyn wspomagania - było to wyraźnie widoczne zanieczyszczenie. Poziom płynu wydaje się prawidłowy albo nieco powyżej maximum -ciężko określić -nie wydaje się też płyn zanieczyszczony.

Dzisiaj (05.05.2009) znowu zauważyłem wyciek ze środka nakrętki -sprawdzaliśmy z wujkiem -uruchomiłem silnik i zacząłem kręcić kierownicą w miejscu -a ze szczytu nakrętki przez mały otworek zaczął znów wydostawać się płyn wspomagania. Ostatni raz podczas przeglądu na poczatku grudnia 2008 dolano mi 0,2 litra oleju Mobil ATX do płynu wspomagania, najprawdopodobniej wcześniej był lany taki sam olej (początek 2007 -wymieniono cały olej przekładniowy).

Aaa i jeszcze jedno -dziś podczas parkowania miałem kilkusekundowe momenty, że kierownica obracała sie nieco luźniej.

 

I teraz moje pytania:

 

1. Czy płyn wspomagania poza układem może ulec zapaleniu przy rozgrzanym silniku? Czy jest to niebezpieczne. Nie udało mi się wytrzeć niestety całego zabrudzenia część pozostaje na chłodnicy od klimatyzacji bodajże i jakichś rurkach będcych poniżej zbiorniczka z płynem wspomagania.

 

2.Czy diagnoza mojego znajomego jest prawidłowa i pompa raczej jest w porządku?

 

3. Czy ciśnienie płynu w układzie wspomagania mogło tak wzrosnąć, że częsć płynu wyciekła z małego otworka nakrętki zbiorniczka z płynem wspomagania?

 

4.Czy maglownica moze mieć coś wspólnego z tą awarią? W tamtym roku najczęściej kręcąc kołami w miejscu bądż przy gwałtowniejszych skrętach w czasie jazdy odczuwałem czasem dziwne drgania na kierownicy , były tez stuki ale bardzo ciche (wydaje mi sie że było tak raczej przy wyższych temperaturach powietrza , w zimie niczego nie zauważyłem) - wtedy w warsztacie powiedzieli mi że to niewielkie luzy w maglownicy, ale póki koła właściwie reagują na skręt kierownicą i nie ma odczuwalnych, utrudniających jazdę luzów -to spokojnie można dalej z tym jeździć i nie ma sensu nic regenerować. Dodam jeszcze, że w tym roku tych drgań na kierownicy jeszcze nie wyczuwałem -tak że być może to 2 różne sprawy.

 

Oczywiście rozumiem ze takie gdybanie na odległość to nie najlepsza metoda, ale na razie nie mogę na dłużej zostawić samochodu u mechanika, z tym że mam kiepskie doświadczenia w paru warsztatach i nie chcę dać się naciągnąć a niestety jestem raczej laikiem w sprawach samochodowych.

Tak więc każda rada będzie dla mnie cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!