Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczne szyby - automatyczne domykanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Witam.

zakupiłem moduł MPW-4 chfiałem go zamontowac Service nic I phI 1.6, 16V 992rok.

cztery elektryczne szyby.

nistaty poległem na etapie podłączania.

wspomagałem się instrukcją znalezioną na download.

napisana jednak była na meganke phII i są tam znaczne różnice w okablowaniu.

moje pytanie brzmi czy ktoś z szanownych forumowiczów montował ten moduł w scenicu phI.

byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.

straciłem cały dzień i nie mogłem rozgryźć jak to popodłączać.

 

inne pytanie jest takie na jakiej zasadzie działa podnoszenie szyb.

to co zdołalem ustalić to że na silniku podnoszenia jest 12v na obu przewodach i nie wiem jak to jest sterowane.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi tu o

W tym roczniku chyba nie było elektryki - jeszcze :D

Hehe no oczywiście chodzi tu o Scenic 1999r

 

Dodano: 12 wrz 2012 - 14:01

Witam,

poprzednie zapytanie juz nieaktualne.

problem rozwiązałem sam.

 

Dla zainteresowanych w Scenikach proawdopodobnie wszystkich przerd filtingiem instalacja zamykania szyb jest tzw. dwuprzewodowa.

Podłączenie modułu MPW-4 możliwe jest tylko na dwie szyby jednocześnie. Zamykanie szyb pojedyńczo.

Ja wybrałem szyby tylne.

Sterowanie silnikami szyb jest masą.

W wiążce idącej w progu kierowcy wykożystać należy cztery przewody.

Sztyba lewa pomarańczowy i zielony.

Szyba prawa pomarańczowo-brązowy i brązowy.

Dalej podpinamy zgodnie z instrukcją.

Możliwość domykania szyb przednich jest po zainstalowaniu następneho mogułu, lub dla bardziej zaawansowanych wprowadzeniem zmian w instalacji szyb przy pomocy np. przekaźnimków wielostykowych.

Ja to sobie narazie odpuściłem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Cały czas obmyślam jak to zrobić.

Jedyne działające rozwiązanie podałem wyżej.

Jeśli ktoś robił usiebie na 4 szyby i mu działa poprosiłbym o jakieś informcje.

Oczywiście mowa tu o sterowaniu na w scenicu przed liftem bo mam wrażenie że te po lifcie mają sterowanie plusm a tu jest sprawa dośc prosta i nieskomplikowana.

 

Żeby bardziej rozjaśnic sprawę na przewodach zasilania silniczka jest +12v na obu przewodach. I teraz wzależności od tego czy podnosimy czy opuszczamy szybę przełącznik od sterowania szybamy na jeden przewód podaje masę zostawiając na drugim napięcie i odwrotnie. We włączniku dlatego są dawa przewody +12v i masa.

 

Z tgo co zauważyłem w megankach po lifcie można powiedzieć jest odwrotnie. Czyli na silniku jest masa i sterowanie góra dół jest przez podanie +12 lub -12v co ułatwia sprawe.

 

MPW-4 umożliwia podlączenie 4 szyb sterowanych plusem lub masą jednak na silnikach jednoprzewodowych.

 

Podłączenie pomarańczowych przewodów modułu w zależności do masy lub +12v umożliwia odpowiednie sterowanie.

W tym jest problem że moduł posiada 4 pary przewodów, nazwijmy je przewody Akcji, które służą do sterowania szybami.

Z tym że każda para z tych przewodów posiada jedem kabalek pomocniczy, który służy praktycznie do tego żeby można było zachować normalnesterowanie szybami po wpięciu/przecięciu kabla od szyb i jest to przewód fioletowy. Drugi zaś przewód z w/w pary zielony czy też niebieski podaje właśnie masę lub +12v, w zależności od konfiguracji. Sprawa prosta.

 

U mnie sperawa sprawa się komplikuje ponieważ muszę mieć sygnał jednocześnie plus na jeden przewód i masę na drugi dlatego do sterowania najedną szybe wykożystyje 4 przewody.

Trzeba dodać że po wyłączeniu stacyjki odłaczanejest napięcieo zasilania szyb. Po za szybą kierowcy, która odmiennie jak wszystkie starowana jest plusem.

 

Czekam na ewentualne sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież moduł MPW-4 jest uniwersalny do sterowania plusem i minusem.Ty masz zawsze "plus "więc sprawdzasz w którym przewodzie podczas podnoszenia zmienia się na minus i ten przewód przecinasz i podłączasz do modułu .Do pomarańczowego przewodu modułu dajesz masę i musi działać.Aby to działało z pilota z zamykaniem samochodu musisz przewód zasilający szyby przemienić z zasilania po stacyjce na z akumulatora.

post-3001-0-70499100-1347554737_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież moduł MPW-4 jest uniwersalny do sterowania plusem i minusem.Ty masz zawsze "plus "więc sprawdzasz w którym przewodzie podczas podnoszenia zmienia się na minus i ten przewód przecinasz i podłączasz do modułu .Do pomarańczowego przewodu modułu dajesz masę i musi działać.Aby to działało z pilota z zamykaniem samochodu musisz przewód zasilający szyby przemienić z zasilania po stacyjce na z akumulatora.

 

Witam,

widzę że się nezrozumieliśmy do końca.

Na przewodach silnika jest stałe +12V i po przez dodanie masy w zależności od przewodu szyba podnosi się lub opada.

Ale dzieje się to tylko w momencie przekręconej stracyjki. Wyłączenie stacyjki powoduje odłączenie zasilania na silniku.

Dlatego możliwe było tylko podłączenie jak na załączonym schemacie.

post-32429-0-50668800-1347625122_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!