Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System ESP w megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Jedź na bemowo i polataj bokami, na dwójce, trójce, wejdź w mocny zakręt na gazie i mocno odpuść na wysokich obrotach lekko naciskając hamulec, jak wtedy nie zadziała... :D

 

A jak chcecie wyłączyć... bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na myśli miałem kawałek płaskiego betonowego/asfaltowego chodnika, bez ustalonej osi poruszania się i bez mocherów przechodzących wszędzie tylko nie po pasach dla pieszych. Gdzieś gdzie można poupalać, polatać bokiem i jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee to Bemowo moim zdaniem się nie nadaje bo akurat mocherów i innych społeczników jest w cholerę no i z placem może być problem - tu łatwiej o las niż plac :D wiem co piszę, bo piszę z Bemowa :D

A poza tym szkoda tej bryczki, taka ładna Coupetka i niszczyć ją lataniem bokami? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
(...) wyłączyłem ESP (...)

 

A w jaki sposób jeśli można wiedzieć? Z tego co widzę to można wyłączyć jedynie system antypoślizgowy ASR, który załącza sie przy prędkości powyzej 40km/h. Przełącznik jest po lewej stronie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
cięcie

 

No właśnie... I cały czas mówicie o ruszaniu i włączaniu się EPS a to raczej ASR się włącza i zapala pomarańczowa ikona z poślizgiem. ESP stabilizuje tor jazdy na zakrętach i powiem Wam, że naprawdę daje radę. Czuć jak system pracuje, czasem szarpnie hamując poszczególnymi kołami wpadającymi w uślizg, ale auto trzyma się toru i nie wypadamy z zakretu. Oczywiście do pewnych granic - nie testowałem tej granicy :-P Jeśli chcecie wyłączyć ESP lub choćby zobaczyć taki komunikat na komputerze ,to w ekstremalnym eco drivingu wyłączając silnik na długich zjazdach pojawi się komunikat "ESP Wyłączony". Po odpaleniu silnika włączy się o czym poinformuje komunikat "ESP Włączony". W trakcie normalnej jazdy nie ma fabrycznej dekatyzacji ESP, jeśli ktoś chciałby poszaleć na zakrętach.

 

Pozdrawiam

Sergiusz

 

Regulamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 lata później...
  • 1 miesiąc temu...

Trochę bawiłem się swoją Meganką na torze w Toruniu i mam kilka spostrzeżeń odnośnie działania systemu ESP i ASR w mojej 3 CC.
System jest niezwykle wyczulony na jakiekolwiek uślizgi i reaguje bardzo szybko odcięciem gazu, wywaleniem kontrolki, oraz aktywacją ABS.
Aktywacja ASR następuje u mnie po przekroczeniu 40km/h (laczka spalisz na starcie, ale nic poza tym). Aktywację tą można opóźnić Clipem ustawiając ją nawet i na 200km/h (co w praktyce powoduje, że automatycznie to raczej nam się nie włączy :-D )
Co ciekawe ESP można "zmusić" do ustawienia Meganki bokiem ! :P Na torze widać to dobitnie- ciężko dać mi konkretną "instrukcję" jak to zrobić, ale odpowiednie przepałowanie w odpowiednim za kręcie, plus przerzucenie środka masy na przód, oraz dokręcenie kierownicy dużo więcej niż to potrzebne, powoduje że ESP głupieje i podcina tylną oś (nie powiem, dla kogoś kto ma elektroniczny ręczny, to świetna zabawa :-D ), oczywiście potem trzeba ratować się kontrą. Całość jest o tyle problematyczna, że przez odcinanie gazu przez system musimy utrzymać dużą bezwładność pojazdu (czyli zanim się w ten zakręt wejdzie, trzeba naprawdę się rozpędzić, a to niezbyt bezpieczne :-D ).
Ciekaw jestem, czy odłączenie czujnika kąta skrętu spowoduje wywalenie permanentnego błędu kasowalnego tylko za pomocą komputera, nawet po ponownym uruchomienia czujnika- jeżeli nie, to zrobienie wyłącznika ESP jest banalne (zwykły przycisk na wiązce zasilania do czujnika w kierownicy). Takie wyłączniki posiadają Focusy MK3 w tamtejszej akademii jazdy.
Jestem też ciekaw, czy Clipem można wyłączyć odcinanie pedału gazu w momencie wciśnięcia hamulca. O ile w mojej Megane to jeszcze takie potrzebne nie jest, to w RS system ten jest kpiną ze strony producenta i powoduje, że w aucie sportowym- na wpół torowym nie można używać techniki hamowania lewą nogą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!