Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System ESP w megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Jedź na bemowo i polataj bokami, na dwójce, trójce, wejdź w mocny zakręt na gazie i mocno odpuść na wysokich obrotach lekko naciskając hamulec, jak wtedy nie zadziała... :D

 

A jak chcecie wyłączyć... bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na myśli miałem kawałek płaskiego betonowego/asfaltowego chodnika, bez ustalonej osi poruszania się i bez mocherów przechodzących wszędzie tylko nie po pasach dla pieszych. Gdzieś gdzie można poupalać, polatać bokiem i jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee to Bemowo moim zdaniem się nie nadaje bo akurat mocherów i innych społeczników jest w cholerę no i z placem może być problem - tu łatwiej o las niż plac :D wiem co piszę, bo piszę z Bemowa :D

A poza tym szkoda tej bryczki, taka ładna Coupetka i niszczyć ją lataniem bokami? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  Moby napisał(a):
(...) wyłączyłem ESP (...)

 

A w jaki sposób jeśli można wiedzieć? Z tego co widzę to można wyłączyć jedynie system antypoślizgowy ASR, który załącza sie przy prędkości powyzej 40km/h. Przełącznik jest po lewej stronie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  JanPio napisał(a):
cięcie

 

No właśnie... I cały czas mówicie o ruszaniu i włączaniu się EPS a to raczej ASR się włącza i zapala pomarańczowa ikona z poślizgiem. ESP stabilizuje tor jazdy na zakrętach i powiem Wam, że naprawdę daje radę. Czuć jak system pracuje, czasem szarpnie hamując poszczególnymi kołami wpadającymi w uślizg, ale auto trzyma się toru i nie wypadamy z zakretu. Oczywiście do pewnych granic - nie testowałem tej granicy :-P Jeśli chcecie wyłączyć ESP lub choćby zobaczyć taki komunikat na komputerze ,to w ekstremalnym eco drivingu wyłączając silnik na długich zjazdach pojawi się komunikat "ESP Wyłączony". Po odpaleniu silnika włączy się o czym poinformuje komunikat "ESP Włączony". W trakcie normalnej jazdy nie ma fabrycznej dekatyzacji ESP, jeśli ktoś chciałby poszaleć na zakrętach.

 

Pozdrawiam

Sergiusz

 

Regulamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 lata później...
  • 1 miesiąc temu...

Trochę bawiłem się swoją Meganką na torze w Toruniu i mam kilka spostrzeżeń odnośnie działania systemu ESP i ASR w mojej 3 CC.
System jest niezwykle wyczulony na jakiekolwiek uślizgi i reaguje bardzo szybko odcięciem gazu, wywaleniem kontrolki, oraz aktywacją ABS.
Aktywacja ASR następuje u mnie po przekroczeniu 40km/h (laczka spalisz na starcie, ale nic poza tym). Aktywację tą można opóźnić Clipem ustawiając ją nawet i na 200km/h (co w praktyce powoduje, że automatycznie to raczej nam się nie włączy :-D )
Co ciekawe ESP można "zmusić" do ustawienia Meganki bokiem ! :P Na torze widać to dobitnie- ciężko dać mi konkretną "instrukcję" jak to zrobić, ale odpowiednie przepałowanie w odpowiednim za kręcie, plus przerzucenie środka masy na przód, oraz dokręcenie kierownicy dużo więcej niż to potrzebne, powoduje że ESP głupieje i podcina tylną oś (nie powiem, dla kogoś kto ma elektroniczny ręczny, to świetna zabawa :-D ), oczywiście potem trzeba ratować się kontrą. Całość jest o tyle problematyczna, że przez odcinanie gazu przez system musimy utrzymać dużą bezwładność pojazdu (czyli zanim się w ten zakręt wejdzie, trzeba naprawdę się rozpędzić, a to niezbyt bezpieczne :-D ).
Ciekaw jestem, czy odłączenie czujnika kąta skrętu spowoduje wywalenie permanentnego błędu kasowalnego tylko za pomocą komputera, nawet po ponownym uruchomienia czujnika- jeżeli nie, to zrobienie wyłącznika ESP jest banalne (zwykły przycisk na wiązce zasilania do czujnika w kierownicy). Takie wyłączniki posiadają Focusy MK3 w tamtejszej akademii jazdy.
Jestem też ciekaw, czy Clipem można wyłączyć odcinanie pedału gazu w momencie wciśnięcia hamulca. O ile w mojej Megane to jeszcze takie potrzebne nie jest, to w RS system ten jest kpiną ze strony producenta i powoduje, że w aucie sportowym- na wpół torowym nie można używać techniki hamowania lewą nogą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!