Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie, dławienie się silnika na I i II bi


bohen25

Rekomendowane odpowiedzi

witam. od miesiąca mniej więcej zaobserwowałem dziwny objaw, mianowicie podczas dodawania gazu przy ruszaniu na I biegu autko szarpie, nie zawsze ale jest to jednak uciążliwe do tego stopnia ,że postanowiłem się Was poradzić. Jest to w moim odczuciu tak jakby dławienie się, zdarza się to też przy jeździe na II biegu z bardzo małą prędkością.

co to może być, coś z układem paliwowym czy raczej może kwestia sprzęgła.

może kiepskiej jakości paliwo, chociaż tankuje na BP od czasu jak mam to auto i zawsze było ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Ja również mam ten sam problem z autem...

Również skorzystałem z opcji "szukaj" i jakoś nic "nowego" nie znalazłem...

Więc dopisuję się pod pytaniem kolegi.

Poranne odpalenie silnika objawia się nierówną pracą silnika, dławienie, przerywaniem pracy silnika.

Silnik chodzi na ssaniu, zegar pokazuje 1000-1100obr.

Podczas jazdy przy dodaniu gazu auto wyraźnie traci moc i silnik szarpie.

Powyżej 3-4.000obr już jest w miarę o.k.

Po przejechaniu 20-30km, zgaszeniu silnika i po kilku min odpaleniu go usterka znika - auto zapierdziela jak powinno!

Wymieniłem filtr paliwa, przewody wys napięcia, świece, czujnik temp przy termostacie, sprawdzone wszelkie przewody od podciśnienia, auto podpinano pod kompa - sonda, czujniki, silnik krokowy w normie.

Sprężanie na 1i 4 cylindrze 10.3 a na 2 i 3 po 9.3.

Auto nie bierze oleju, płynu nie ubywa. Nie pali więcej niż norma.

Usterka objawia się tylko przy zimnym silniku.

Czy ktoś już konkretnie to przerabiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no właśnie nie... ale tak się zastanawiam czy to objaw typowy dla cewek.

On wyraźnie ma problem przy zimnym silniku.

Chodzi na ssaniu, przy dodaniu gazu kopci jakoś tak na biał, nie zalatuje olejem.

Nie mam katalizatora - mam tłumik rozprężny w tym miejscu.

Dodam, że jak szarpanie się objawiało to się zatrzymałem i wykręciłem świece - nie zalane, ładne kawka z mlekiem.

Jak się rozgrzeje to jedzie normalnie - 5 bieg, 60km/godz, gaz w podłogę i płynnie się rozpędza.

Przy zimnym p-a-d-a-k-a!

Ale cewki - następne w kolejce.

A może podparte zawory/brak luzu na 3 i 4cyl???

Co jeszcze obstawiacie?

Czy mogę sam sprawdzić cewki, np. miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak w przesadnym znaczeniu... chodzi mi o to, ze zawsze płynnie przyśpieszał - a teraz wręcz jakby momentalnie jeden lub dwa gary nie pracują lub się zalewają.

Na wolnych też jakby strzela w wydech - wyrażnie słychać przerywaną pracę.

 

A usterka jest na tyle uciążliwa, że jak dojadę do mechanika to wszystko jest o.k.

W grę wchodzi pozostawienie auta aby zabierali sie za naprawę przy zimnym silniku - a to już problem bo mam wyjazdy co dzień (taka praca).

 

Ale coś czuję, ze nie uniknę tego.

 

Mimo tego czekam na jakieś ciekawe wasze propozycj/rozwiązania - idę o zakład, że ktoś już to przerabiał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wręcz jakby momentalnie jeden lub dwa gary nie pracują lub się zalewają.

Na wolnych też jakby strzela w wydech - wyrażnie słychać przerywaną pracę.

Mimo wszystko ja bym zaczął od cewek. Jest jedna cewka na dwa cylindry. Sprawdź najprostsze rozwiązania, dopiero później zacznij grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma znaczenie(przy wymianie) lewa czy prawa?

Mam na myśli to, ze mają w różnych kolorach wtyczki i podobnie są sprzedawane w Intercars - z białą i czarną.

 

I kolejne pytanie: czy to ma znaczenie czy są one od angola czy europejczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik będzie świrował, to odłączaj po kolei kable ze świecy. Jak przy którymś kablu nie zauważysz różnicy w pracy silnika, to trafisz po nim do cewki i najprawdopodobniej ona będzie do wymiany.

czy to ma znaczenie czy są one od angola czy europejczyka?

nie ma :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Padła prawa cewka (ta na 2 i 3 cyl).

Sprawdzałem nieco inaczej -przy zimnym silniku wykręciłem świece i sprawdzałem jaką dają iskrę.

Na tej prawej cewce świece dawały prawie nie widoczną, słabiutką iskrę.

Gdy ta na 1 i 4 dawała na tych samych świecach normalną, mocną iskrę.

Kupiłem nową cewkę Valeo i jest wszystko o.k.

Szukałem innej przyczyny bo zmyliło mnie to, że miał normalną pracę jak się rozgrzał.

Zwłaszcza, że po zgaszeniu i odpaleniu wszystko było o.k. Dziwne trochę...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - im bardziej radziłem się szpeców od mechaniki tym bardziej przerazali mnie perspektywą wymiany wielu części... no i zazwyczaj z ich wniosków wynikało, że mają na myśli metodę "chybił/trafił" - nie działa? wymieniać dalej...

 

Ale i tak wymieniłem to co wypadało wymienić w aucie z racji jego wieku i przebiegu.

 

Kolejny raz uzytkownicy i forum pomogło :-D

 

Dzięki i pozdrawiam!

Robert

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

od kilku dni zauważyłem, że moja Renia zaczyna się "dławić" na wolnych obrotach do tego stopnia, że potrafi zgasnąć. Na początku sprawdziłem świece i przewody - w normie. Później podejrzewałem złe paliwo - też nie. Silnik nadal potrafi się zadławić do zgaśnięcia. Są to krótkie przerwania pracy i przypomina to przerwę w zasilaniu.

Dodam że posiadam instalacje gazową i skala dławienia się na gazie jest mniej odczuwalna.

Wszystko wskazuje na cewkę, pozostaje to sprawdzić

Scenic RT 2.0 8V + lpg

pzdr Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!