Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nawiew - brak nadmuchu na 4 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Hehehe - jakiś przeAMBITNY admin wykasował wątek w którym dokładnie to opisałem - co za #@($#$(*

Skontaktuj się z z_rulka - ten opis był odpowiedzią na jego zapytanie.

Jeśli i on nie będzie tego miał to daj znać - napisze jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Ok już wy.

Wsłałem mu wiadomośc.

Nie wiem tylko czy on też będzie w stanie mi pomóc.

Jak znajdziedz chwilkę to napisz pls o co chhodzi z tą usterką

Milosz

 

Proszę doczytać w regulaminie o zasadach pisania postów na forum :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Niestety admin usunął mój temat związany z opisem wymiany tego rezystora w Scenic II, ocaliłem jednak wydruk bardzo szczegółowego opisu zamieszczonego przez użytkownika kipi któremu należą się szczególne i gorące podziękowania za ten opis. Jeszcze raz mu bardzo dziękuję :D

 

Opis (scan) znajduje się http://zrulka.republika.pl/scenic.jpg

 

Od siebie tylko dodam. Ja mam automat więc tam rezystor jest taki http://zrulka.republika.pl/scenic_automat.jpg który można kupić na Allegro np. http://www.allegro.pl/item620266598_rezyst...nault_nowy.html ja jednak poszedłem dalej i postanowiłem sobie go sam naprawić, czyli jeśli styki są OK to do wymiany tranzystor. (duży problem z zakupem jednak udało się mi kupić - 15 zł szt.) Ty jednak myślę że masz chyba coś takiego:

 

1. http://zrulka.republika.pl/scenic_manual.jpg (ten chyba tylko do wymiany ale cena około 60 zł na Allegro lub

2. http://zrulka.republika.pl/scenic_2tr.jpg taki z dwoma tranzystorami (te wiem że można naprawić (wymiana 2-ch tranzystorów po 9 zł)

 

Ja mam jeszcze rozebrane autko więc dzisiaj wieczorkiem zrobię kilka zdjęć żeby uzupełnić opis kolegi kipi. Bo mimo wszystko warto sobie samemu zrobić. Koszt naprawy u mechanika pytałem 2-ch i polega na wymianie na nowy kosztuje od 600 zł do 800 zł (Cena samego regulatora w ASO 480 zł )

 

Mam nadzieję że trochę Ci pomogłem ale głównie podziękowania dla kolegi kipi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zgodnie z obietnicą przed poskładaniem zrobiłem kilka zdjęć uzupełniających podany powyżej opis, starałem się zaznaczyć na nich wszystkie miejsca mocowania.

Potrzebne narzędzia :

śrubokręt płaski, wkrętak torx T2, ewentualnie szczypce, trochę wiary w siebie i ruszamy do pracy. Rozebranie i poskładanie gdy mamy zamiennik max 1 godzina.

Zdjęcia:

http://zrulka.republika.pl/s1.jpg

http://zrulka.republika.pl/s2.jpg

http://zrulka.republika.pl/s3.jpg

http://zrulka.republika.pl/s4.jpg

http://zrulka.republika.pl/s5.jpg

http://zrulka.republika.pl/s6.jpg

http://zrulka.republika.pl/s7.jpg

http://zrulka.republika.pl/s8.jpg

życzę wszystkim powodzenia. :D

PS. Zdjęcia będą jutro bo dzisiaj mam problem ze skopiowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z_rulka czy twój rezystor można bez problemu wypiąć całego czy też masz (jak ja) bezpośrednio wychodzące kable do wentylatora (które należy przeciąć i założyć złączkę) aby wyjąć rezystor ?

 

z_rulka za nie długo powinien pojawić się problem z wyświetlaczem... (no chyba że go już przerabiałeś). Ja już jestem PO - czekam na kolejną elektryczną usterkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi - ja mam tak jak widać na zdjęciu rezystora dwa gniazda do których są wpinane dwie wtyczki, więc nic nie trzeba odcinać (chyba że w wyniku temperatury te wtyczki uległy by deformacji, roztopieniu)

 

PS. o jakim problemie wyświetlacza piszesz i dlaczego twierdzisz że mnie to za niedługo czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehehehehehe

Problem wyświetlacza dotyka (prawie) każdego scenicowca (70% szans). Ponoć nowsze roczniki (od 2005) już nie są nim dotknięte albo w zdecydowanie mniejszym stopniu.

Tekst ten pisze na ironie wadliwej elektroniki we francuzach. Oczywiście nie przepowiadam ani nie życzę Ci tego.

Problem polega na tym że wyświetlacz miga, resetuje się wyświetlacz godzinowy oraz potrafi nabijać przebieg :D Należy usunąć zaraz na początku jak tylko zaczyna migać (przerywać) bo jak zgaśnie całkiem to już naprawa poważniejsza. Generalnie do zrobienia w domu (potrzebna lutownica z cieńkim grotem) a usunięcie polega na przelutowaniu zimnych lutów (czyli większości rezystorów druku powierzchniowego przetwornicy wyświetlacza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
...Nawiew na 4 biegu nie działa (klima manulana)...

Mam megane II 2006 z takim samym problemem, a dodatkowo przy wyłączonej klimatyzacji cały czas grzeje, nawet gdy temperatura na minimum, jak włączę AC, to od razu chłodzi.

czy też tak może miałeś?

 

[ Dodano: 2010-09-20, 22:43 ]

kurczak pieczony, koleś z Kołobrzegu (allegro) robi tylko w scenikach, mi napisał, że meganą się nie zajmuje <ok> a myślałem, ze to jeden pies będzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

Odgrzewam temat - czy ktoś potrafi podpowiedzieć co można zrobić, gdy opisana naprawa (wymiana tranzystora) nie pomoże?

Szczegóły:

Auto: Scenic II ph 2 2007r., klima automatyczna.

Awaria - niezależnie od ustawień (tryb AUTO lub ręczne ustawienia) wentylator działa cały czas "na maxa". Jak to się zaczęło, to czasem jeszcze chwilami działał normalnie, ale teraz już na stałe dmucha z pełna mocą.

Idąc za wskazówkami wymieniłem tranzystor (kupiłem oryginał na north.pl na 12,60 PLN + 8 PLN wysyłka).

Nie pomogło - w dalszym ciągu wentylator idzie z pełną prędkością niezależnie od regulacji. Szukam jakichkolwiek sugestii...

Przy okazji uwagi do procedury wymiany:

- opis powyżej jest bardzo dobry (dziękuję z_rulka);

- z wyjmowaniem schowka nie było problemów (wychodzi "gładko") tylko trzeba odczepić zaczep (ucho pod śrubą na zdjęciu nr 2 jest zaczepem!)

- panel centralny (sterowania klimatyzacji) można odchylić do góry razem z radiem (tzn. nie trzeba wyjmować radia z kieszeni)

- do lutowania warto mieć mocną lutownicę (>60W) bo będzie problem z środkową nogą tranzystora (połączona z blaszanym "tyłem" mocno odprowadza ciepło)

- osobiście najbardziej "szarpałem" się z odpięciem kabla wyłącznika świateł awaryjnych i blokady drzwi (przy demontażu osłony konsoli) bo zaczep kostki nie da się odchylić palcami - trzeba go pociągnąć jakimś drutem albo haczykiem

 

<Edycja - 4.09.2011>

Po diagnozie okazało się, że uszkodzenie było w module - nawet przy minimalnym sygnale sterowania "wzbudzał" się tak, że tranzystor włączał pełna moc dmuchawy. Kupiłem cały moduł VALEO na Alledrogo (koszt ok 185 zł wraz z wysyłką), kolejny raz opisana wyżej procedura wymiany :) (będę mistrzem tego procesu) i jest OK!!

 

 

Pozdrowienia,

brvoeks

Edytowane przez brvoeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!