Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

W czasie udrażniania odpływów wody spod pods


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Dzisiaj jak żona wracała z pracy pociekło troche wody do środka akurat żonie na nogi. Rozebrałem podszybie i okazało się że mam niedrożne odpływy. Przepchałem, a przy okazji płukania zauważyłem wirnik wentylatora wnętrza kabiny. Zlokalizowałem go po stornie kierowcy. Co mnie zaskoczyło to to że normalnie było go widać bez żadnych osłon - wyglądało to tak jakby nie było jakiejś pokrywy (no nie wiem serwisowej do zdejmowania). Zatem wentylator zamiast zasysać powietrze przez filtr kabinowy zasysa go bezpośrednio... Czyżby filtr znajdował się za wentylatorem a może po prostu ja go nie mam ?

 

Może ktoś sprawdzi u siebie ? Jak się dobrze poświeci mocną latarką to można dojrzeć wirnik.

 

PS.

Żona mówiła że woda polała jej się na nogi (przypuszczam że polało się otworami nawiewu na nogi). Pewnie podczas jazdy woda chlusnęła do otwartego otworu wprost na wentylator bo jak woda wypłynęła to podczas sprawdzania okazało się że przez kilka sekund wentylator zaczął dziwne odgłosy wydawać - ale po chwili minęło i narazie jest OK.

WNIOSEK: jeśli ten otwór ma być otwarty to warto sprawdzać czy ma się drożne otwory odpływowe bo rzucenie g.wnem (błotkiem) wprost na wirnik wentylatora na pewno spowoduje buczenie albo świst - zależy czy mamy go włączonego czy nie i na jakiej prędkości.

 

 

WSZYSTKIM KTÓRZY KUPILI SPROWADZANE, UŻYWANE SCENICi POLECAM SPRAWDZENIE TYCH OTWORÓW BO MOŻNA SIĘ NIEŹLE ZDZIWIĆ PODCZAS JAZDY :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałeś same plastiki,czy te metalowe części też? Ja już rozbierałem u siebie kilka razy podszybie całe i o ile pamiętam,to wentylator widziałem dopiero po ściągnięciu metalowych części podszybia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałeś same plastiki,czy te metalowe części też?

 

Ściągałem tylko plastiki. Później widziałem już mechanizm wycieraczek, wtyczka dochodząca do silniczka wycieraczek (mokra) a za nią w lekkiej oddali otwór a w nim wirnik.

 

Z tego wynika że wentylator jest nieosłonięty a filtr kabinowy jest dopiero za wentylatorem. Troche głupi patent bo wentylator kabinowy jednak elementem dość problematycznym w wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Przy rozbieraniu podszybia sciagaliście ramiona wycieraczek. Moze ktos z was opisze co pokoleji trzeba zrobić . Planuje sie zabrac za to (czysczenie kanalików) w sobote. Mam mokro w schowkach, co troche je osusze znów popada i i znów woda. Od tej wody przestała mi działać prawa tylnia szyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja demontażu plastików nie jest trudna więc dasz sobie rade na 100%. Teraz z głowy ci nie napisze ale wycieraczki musisz zdemontować (odkręcasz śrubki i wyjmujesz z oporem bo są mocno nabite na takie rowkowane trzpienie). Ja miałem liści dość dużo nawet zdumiałem się że aż tak dużo potrafi tam się dostać (bądź co bądź miejsce trudno dostępne) a jednak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Czyszczenie zakończone, kanaliki drożne, schowki w podłodze w miarę suche tak było w piątek. Tylko, że nie specjalnie to pomogło w sobotę i niedziele padało zaglądam dziś rano i znów pełno wody. Teraz mam pytanie do Was co o tym sadzić???

 

[ Dodano: 2009-07-20, 13:10 ]

No wiec mam kilka zdjęć z operacji czyszczenia, wykonane już po "zabiegu" ale mogą się komus przydać

1.Zaczynamy (ściągnięta uszczelka)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ac2b00dec576cda.html

2.Plastiki na wycieraczkach i plastikowe podszybie z prawej strony (ściągamy delikatnie)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e6065ce1c9d436.html

3. Teraz demontujemy pióra wycieraczek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d819f50cfae4524.html

4. Gotowy do czyszczenia

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c01b24fdf1a3bd8.html

5. Lewa strona (ten czarny gumowy "frędzel", na jego końcu otwór do spustowy)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea5493043f07bca0.html

6. Prawa strona (tu jest bardziej zabudowane i trudniejszy dostęp)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c964946c87627c99.html

7. Wentylator ( czarna puszka po prawej to silnik wycieraczek)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a95500fc72f0ae1e.html

8. Filtr kabinowy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22d34632f374e93e.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i znów pełno wody...

Mam analogiczną sytuację.

Jestem po czyszczeniu kanałów odpływowych z podszybia, jestem po udrożnieniu klimatyzacji (jak wrócę do domu wkleję zdjęcia, które pozwolą zlokalizować odpływ klimatyzacji od dołu).

Żadna z tych operacji nie pomogła - woda nadal w podłodze. Podczas poważniejszej burzy, dostrzegłem mokry dywanik od strony kierowcy (i wodę w schowku po stronie kierowcy - wcześniej woda bywała po stronie pasażera).

Spostrzeżenia:

1) woda kapała z okolić małego schowka nad lewę nogą kierowcy

2) od zewnątrz zaraz po burzy była widoczna woda w okienku numeru VIN

3) numer VIN jest mocno pomarszczony (wilgoć ? ).

4) wyglądało to tak jakby woda ściekała po wewnętrznej stronie uszczelki szyby (czego nie udało się jeszcze do końca stwierdzić), następnie gromadziła się w dolnej części szyby (tam gdzie numer VIN) a następnie nadmiar wody ściekał po kokpicie raz na prawą stronę (schowek pasażera) raz na lewą (schowek kierowcy) zależnie od tego, na którą stronę po zaparkowaniu przechylony był samochód.

Nie sądzę by woda dostała się w tamto miejsce inaczej niż to opisałem wyżej. Będę odklejał i wklejał szybę - dam znać co z tym dalej.

[edytowane]

Jak sprawdzić szczelność przedniej szyby?

Sprawa banalna. Podpatrzyłem fachowca - może się przyda innym:

Do szklanki nalać wody z odrobiną płynu do naczyń (płynu tyle by bańki powstawały). Należy od góry delikatnie polewać wodę na uszczelkę i w tym samym momencie sprężonym powietrzem dmuchać od dołu. "Bańki mydlane" same wskażą gdzie jest przeciek.

Fachowiec używał sprężarki, ale równie dobrze można użyć sprężonego powietrza w puszce (koszt około 10 zł).

Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!