Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

No więc w końcu - bo długiej walce z moim portfelem :evil: - wczoraj w moim Scenicu 2.0 zostało wymienione:

- koło zmiennych faz rozrządu oryginał Renault: 510,00pln

- kompletny rozrząd (rolki, pasek) oryginał Renault, pompa wody Airtex: 584,00pln

- pasek osprzętu z rolką napinającą, zaślepki głowicy oryginały Renault: 291,00pln

Wszystkie ceny części wyżej brutto (na fakturę) - robocizna+wymiana płynu chłodzącego: 300pln (na tzw. fuchę).

Trochę zabolało, ale przynajmniej teraz nie pracuje już jak diesel :D , i za każdym razem zapala :D . Z rozklekotanym kołem zmiennych faz rozrządu jeździłem już dobre pół roku (od sprzed zimy), ciągle mi było szkoda kasy - z wyjątkiem pracy jak stary diesel i niekiedy ciężkiego zapalania - nic innego mu nie dolegało. Cieszy mnie, że to wszystko sobie w końcu zafundowałem - jakoś tak na luzie za miesiąc wyjadę przynajmniej do Chorwacji. No i pytania kolegów już mnie nie będą męczyły: "Co on tak głośno chodzi?".

Aktualny przebieg Scenica to niecałe 170 000km - więc KZF i tak długo wytrzymało. Chyba, że w silnikach 2.0 jest inne mniej awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć w F4R konstrukcja i działanie koła jest nieco inne. Na czym różnica polega, tego juz mi mechanik nie wytłumaczył. Najważniejsze, że jest nieco tańsze i bardziej wytrzymałe. Po 170 000 to można nawt uznać, że to normalne zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów z nowym kołem ZFR zauważyłem dziwną sprawę - samochód więcej pali. I to dużo więcej.

Uwzględniając wskazania komputera (do twierdzących, że to nie odpowiada faktycznemu spalaniu - chodzi tylko o wielkość różnicy, w rzeczywistości też spalanie poszło w górę), w zeszłą jesień-zimę (nawet w zime ni eprzekraczał 12) wskazywał na średnie spalanie na poziomie 11,3 (częściej) do 11.8 z różnych dłuższych i krótszych dystansów. Na wiosnę i przed wymianą koła ZFR z dystansu kilku tysięcy km średnia była już na poziomie 10,8 l/100km.

Po zwymianie koła ZFR nie jestem wstanie zejść poniżej 12 litrów na 100km.

Dodam, że wzrost średniego spalania uwidocznił sie zaraz po wymianie, a po tych kilku tysiącah od wymiany teraz już jestem pewny, że to nie był jednostkowy skok spalania, a taka wyższa norma: aktualnie średnia 12.1 l/100km.

Czy ktoś miał podobnie po wymianie koła ZFR?

Dodam - że ciągle jeżdżę tym samym stylem i po tych samych trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!