Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik K7M - zasada działania sterownika


Rekomendowane odpowiedzi

Jakie warunki muszą być spełnione, aby sterownik zapiął masę na styk który umownie oznaczyłem jako 2? (na schemacie, strona 80 w książce Renault Megane Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, styk ten oznaczony jest jako H2).

 

Połączenie między stykiem nr 48 złącza wielostykowego ze stykiem H2 (na moim rysunku nr 2) jest. Sprawdzałem je dzisiaj "na dzwonek" i było ok.

 

Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, to słychać, że w sterowniku coś się dzieje (dźwięk podobny do przełączających się styków), jednak wszystko wskazuje na to, że nie podłącza on masy do tego styku nr 48. Co może być przyczyną?

 

2w4kznm.jpg

 

Wczoraj sprawdzałem sam przekaźnik pompy paliwa. Przekręcałem kluczyk w stacyjce - włączałem zapłon. Następnie ze styku oznaczonego nr 2 do przekaźnika i z odpowiedniego styku przekaźnika do masy silnika. Przekaźnik "klepał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i stary przekaźnik (oryginał Renaulta) oraz nowy który kupiłem, bo myślałem że to jest przyczyna awarii. Nowy przekaźnik to taki do SKODY, ale styki pasują, przekaźniki POLONEZA też mogłyby być.

 

Napięcia są ok.

 

W styku oznaczonym jako nr 2 brakuje masy po przekręceniu kluczyka w stacyjce - powinna być przez 2 sekundy... jeśli nie odpalamy silnika. Po odpaleniu silnika masa pojawi się ponownie.

Tyle już się mi udało dowiedzieć.

 

Problem jest w tym że nie wiem co teraz mogę jeszcze sprawdzić samemu nie mając żadnych urządzeń do komunikacji ze sterownikiem.

I w dalszym ciągu nie wiem jakie muszą wchodzić na sterownik sygnały aby podał tą masę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik nie podaje masy tylko +, miałem taką usterkę miesiąc temu, winne były bezpieczniki przy akumulatorze, a dokładniej skorodowane styki listwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, dzięki za zainteresowanie tematem.

Ja swoją wiedzę w tym momencie opieram głównie na książce RENAULT MEGANE (Wydawnictwa Komunikacji i Łączności). I tam, na stronie 79, piszą że sterownik łączy styk nr 48 z masą...

 

103za0y.jpg

 

Możesz mi dokładniej napisać w którym miejscu szukać tej listwy? Bo w pobliżu akumulatora jej nie dostrzegłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmojej wiedzy jest tak sterowanie przekaznikiem pompy paliwa odbywa się przy pomocy masy z pinu 48 pozostałe przekazniki też są sterowane masą ze sterownika

A czy sprawdziłeś Wyłącznik Bezpieczestwa? przez niego przechodzi zasilanie przekażnika pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel. Zwarcie odpowiednich styków w podstawie przekaźnika pompy paliwa, powoduje że pompa działa. Wyłącznik bezwładnościowy jest ok.

 

Ponadto. Połączyłem pin 48 złącza wielostykowego z masą. Słychać było ruch pompy.

 

Robak - wczoraj nie zauważyłem tej listwy z bezpiecznikami... dzisiaj chciałem ją znaleźć i się udało. Bezpieczniki ok. Styki też wyglądają ok.

 

Dokonałem kolejnej próby. Podpiąłem dodatkowy przewód (minus akumulatora-silnik). Niestety w dalszym ciągu brak pobudzenia pompy paliwa po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

 

I tu niespodzianka... lampka kontrolna od ABS nie zgasła. Wcześniej gasła chwilę po zmianie położenia kluczyka w stacyjce. Teraz świeci mi na stałe.

 

Sprawdzałem też czujnik położenia wału korbowego. Rezystancja czujnika 236 Ohm. Połączenia między zaciskami wtyczki czujnika, a odpowiednimi pinami sterownika są ok (sprawdzane na dzwonek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś taką wersię że: podłącz masę z akumulatora na styk 2 przekażnika i spróbuj odpalić silnik powinien odpalić . Jeżeli tak nie próbowałeś to spróbuj i napisz jaki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnika podciągnąłem przewód do podstawy przekaźnika. Wpiąłem go od spodu w zacisk nr 2. Przedzwoniłem miernikiem i wyszło mi że połączenie jest OK. Podłączyłem auto pod akumulator. Przekręciłem kluczyk w stacyjce. Słychać było że pompa paliwa pracuje. Próbowałem odpalić auto...

Próba zakończona niepowodzeniem. Po przekręceniu kluczyka w pozycję "ODPAL SILNIK" wszystkie kontrolki na desce gasną.Nie świecą się nawet kontrolki zapięcia pasów/zamknięcia drzwi/zegar/temperatura.

Jeśli chodzi o rozrusznik, to przy przekręcaniu kluczyka słychać że próbuje się kręcić...jednak w chwili gdy gasną kontrolki to i rozrusznik przestaje kręcić.

 

Dodatkowo zaczęła się zapalać lampka kontrolna od poduszek. Ale odpinanie instalacji od zasilania, pomagało.

 

Jakieś pomysły co dalej sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podczas kręcenia gasną kontrolki to i znika prąd zapłonu co uniemożliwia odpalenie silnika .

Przyczyny szukaj w kostce stacyjki lub samej stacyjki

Na próbę omin stacyjkę innym przewodem prosto z akumulatora i spróbuj odpalić jeżeli próba się powiedzie szukaj przyczyny w stacyjce (przypominam że żeby zgasić wtedy silnik musisz odłączyć to połączenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety próba okazała się nieudana.

 

Problemem jest brak iskry.

 

Sprawdzałem miernikiem. Na styku nr 1 na cewce było napięcie (przeszło 13V - akumulator był podpięty pod prostownik).

 

nbdbg3.jpg

 

Sterowanie cewką odbywa się przez sterownik. Ten chyba nie działa...

 

Więc pomyślałem, żeby jeszcze raz wszystko posprawdzać. Na listwie bezpiecznikowej okok akumulatora - wszystko było OK. Styki, przewody, bezpieczniki.

 

j58sip.jpg

 

Bezpieczniki w kabinie też były w porządku.

 

Rozkręciłem wtyczkę złącza wielostykowego. Przewód dochodzący na styk nr 32...wyleciał. Nie pamiętam czy wczoraj ten styk sprawdzałem. Raczej tak i napięcia raczej było. Możliwe że styk był "nadwyrężony" a ja zakładaniem i ściąganiem złącza na sterownik go "doprawiłem"...

 

6pxhr4.jpg

 

Problem jednak w tym... że nie ma na nim napięcia, a według opisu, powinno być na tym styku, przed załączeniem zapłonu, "napięcie akumulatora".

W które miejsce dokładnie biegnie ten przewód? Bo tam w skrzynce koło kierownicy ciężko coś zobaczyć (nie rozkręcałem jej jeszcze, bo nie bardzo wiem jak się za to zabrać).

Chciałbym przedzwonić ten przewód, żeby wiedzieć że nigdzie nie jest przerwany.

 

Jak można naprawić ten pin w złączu?

 

Aha. Przewód wchodzący na pin będący wejściem z linii kodowej systemu blokady zapłonu jest odcięty.

W związku z tym... czy komputer sam z siebie mógł się jakoś zablokować?

Jeśli tak to czy dzieje się to "ot tak poprostu" czy ma jakieś reguły kiedy "tak robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przewód od Lini kodowanej jest odcięty to znaczy że komputer ma wyczyszczony imobilaizer nie podłączaj go

 

Przewód zasilający idzie przez kostkę która znajduje się pod płytką z przekaźnikami na dnie taka duża (sprawdź ją) a z tej kostki do skrzynki bezpieczników w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy poszedłem do garażu było już ciemno. Robiłem wszystko do lampki, a to trochę niewygodnie. Dlatego nie sprawdzałem wszystkich kostek w tej skrzynce przekaźnikowej.

 

Na tym zdjęciu widać jak to wyglądało gdy podszedłem do tej skrzynki. Do tej białek kostki na samym dole nie było nic podpięte, więc jej nie sprawdzałem.

 

2ih6mow.jpg

 

Z tej czarnej kostki, co jest "z boku" (na błotniku), przewody z tego co widziałem odchodziły na lampę, więc też nie dzwoniłem.

 

Dzwoniłem do kostki, która jest pod przekaźnikiem pompy paliwa.

 

Na tej fotce widać tą kostkę. Zapięta jest ona w ten widoczny mechanizm (czarny kolor) rozdzielający kość.

 

j5fuhe.jpg

 

Niestety nic "nie wydzwoniłem"...

1. Dzwoniłem do styków we właściwej kostce?

2. Jeśli kostka właściwa... to muszę jeszcze raz przedzwonić i w razie wyniku jak dzisiaj szukać miejsca w którym uszkodzony będzie przewód. Wiązka wychodząca ze złącza wielostykowego widziałem biegnie wokół silnika i na całej długości ma peszla... Jest jakieś miejsce na które zwrócić szczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o tą kostkę mi chodziło znajdź w niej czerwony przewód i przedzwoń go w stronę wtyczki komputera?

Następnie sprawdź czy na tym przewodzie ale od strony wnętrza samochodu jest napięcie +12V

Przewód ten zasila komputer wtrysku i licznik .

 

Wykonaj próbę uruchomienia silnika podając na ten przewód w stronę komputera + bezpośrednio z akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!