Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest taki, ze miga mi dioda od klimatyzacji. Klimatyzacja manualna włączana przyciskiem ma konsoli. Na postoju zawsze zaskoczy, pod warunkiem, że muszę mieć zgaszony silnik, czyli samochód stał sobie chwilę. Nie ważna jest wtedy temperatura silnika. Auto postoi parę minut zapalam silnik włączam klimę przyciskiem i się dioda świeci.

Objaw jest taki. że jak auto przechyla się w prawo dioda gaśnie, jak auto przechyla się w lewo dioda ponownie się świeci. Czasami jak są większe dziury gaśnie, a na następnej dziurze ponownie się zapala. Jak dla mnie ewidentny brak styku. Tylko gdzie? :-(

Sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik w komorze silnika są OK. Dzisiaj rozebrałem panel klimatyzacji, sprawdziłem, czy wszystko tam działa, czy nie jest uszkodzony np. przyciski , jest stycznik dwu stanowy, zawarty/ nie zwarty, dział ok. Sprawdziłem czy na kablu do panelu nie ma gdzieś przerwy, nie ma, szarpanie przewodami, nie powoduje wyłączenia kontrolki.

Nie czyściłem i ni zdejmowałem wtyczki z komputera, nie zdejmowałem i nie czyściłem wtyczki na opornicy dmuchawy. Pewnie bezę to musiał zrobić.

Ale ja już wszystkie pomysły wyczerpałem. Tak naprawdę nie wiem co mam jeszcze sprawdzić i wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, z całego tego opisu widzę, że nie sprawdziłeś samej kontrolki. Może wszystko z klimą jest tak jak ma być a tylko kontrolka, jak na aucie policyjnym niebieska lampka- "świeci nie świeci" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, sprawdziłem i działa poprawnie. Po prostu ona wskazuje tylko i wyłącznie czy jest włączona klima czy nie, i ten układ jest bez zastrzeżeń. Jak kontrolka się nie pali nie działa klima, jak się pali działa. To mnie najbardziej martwi , bo nie chciał bym uszkodzić układu.

Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że raz przejadę 200 m i klima (kontolka) mi się wyłączy , a raz przejadę 100 km i nawet nie mrugnie. :-/

Zauważyłem, że czasami pomaga jak parę razy pokręcę pokrętłem regulacji szybkości dmuchawy O-max-O. Mam jakie niejasne podejrzenia, że pada opornica dmuchawy, ale myli mnie fakty, że wentylator nawiewu cały czas działa poprawnie, niezależnie na który bieg ustawione jest pokrętło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pada opornica dmuchawy, ale myli mnie fakty, że wentylator nawiewu cały czas działa poprawnie

Może to dwa równoległe obwody, popatrz w schemat. Mnie bardziej zastanawia to świecenie lub gaśnięcie diody w zależności od przechyłu auta. To tak jakby jakiś przewód był urwany i sobie dynda, raz ma styk raz nie ma. Dla tego pomyślałem o sprawdzeniu samej lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się dwa niezależne obwody, ale jednak połączone, jak nie działa wentylator nawiewu nie da się włączyć klimy. Też ma podobne przypuszczenia odnośnie tego kabelka tylko nie potrafię do zlokalizować. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj kablem przy samej wtyczce na sprężarce, tam może coś nie stykać. Ten kabel to zasilanie sprzęgiełka elektromagnetycznego i podanie tam napięcia powoduje załączenie klimatyzacji.

W 2,0 16V kabelek w tym miejscu ociera o przewód gumowy i u mnie tam właśnie czasami coś nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ruszałem, nic nie daje. Wg mnie problem tkwi gdzieś w panelu, a właściwie na kabelkach do niego z ECU. Przedzwoniłem ścieżki w panelu i nic, ruszałem też wyłącznik i nic. Doczytałem, że w takim przypadku zaleca się wymianę całego modułu sterowania (sic!)

Mam podejrzenie, że to zimne luty, ale w 10letnim aucie to mało prawdopodobne, ale będę chyba musiał przelutować styki. Wpadłem na pomysł, że równolegle do wyłącznika przylutuję na kabelkach dodatkowy stycznik i nim będę sterował zobaczę co się wtedy będzie działo ;-)

Objaw jest ewidentny - jak zgaśnie dioda to klima nie pracuje, jak się zapali to pracuje.

Wczoraj byłem w Katowicach i dojechałem na klimie do zjazdu na A4 i ani razu nie zgasła, potem to już było różnie.

 

[Dodano - 09-08-2010]

Odgrzewam kotleta

No i znalazłem :!:

Trochę to trwało, ale się uspokoiło, problem był tam gdzie się go zupełnie nie spodziewałem - na wtyczce do modułu sterowania biegami dmuchawy.

Pomogło wyciągniecie wtyczki wyczyszczenie styków i spryskanie WD (niestety tylko to miałem pod ręką). Będę to musiał jeszcze raz poprawić, Podejrzenie mam, również że kabelki są coś nie tego, tak jakby nie stykały wewnątrz izolacji. Ważne, że znalazłem. Nie zrobiłem tego od razu bo nie umiałem zdjąć kanału doprowadzającego powietrze do prawej kratki w desce, ale teraz wiem jak się go wyjmuje :->. Muszę tylko znaleźć czas żeby to zrobić, a z tym trochę ciężko. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem - z tym ze u mnie po prostu czasem klima sie wylacza (auto nie musi sie "przechylac")

Pisalem o nim na kilku forach i nadal stoje w miejscu.

W sumie u mnie dochodzi jeszcze jedno - auto bylo 2 razy pod kompa podłączane i byl komunikat ze sie przegrzewa - chociaz nie powodowalo to odciecia klimy i w praktyce nie bylo zbyt wysokiej temperatury (nie gotowal sie itp)

Jutro planowalem wyciągać rezystor wentylatora (opornik termiczny to to samo, tak?)

problem był tam gdzie się go zupełnie nie spodziewałem - na wtyczce do modułu sterowania biegami dmuchawy.

Mowisz o tej kostce ktora wchodzi w cały panel sterowania nawiewem?

Jesli nie, to gdzie znajduje sie ta wtyczka do modulu sterowania?

Pozdrawiam

<piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie na wtyczce panelu sterowania nawiewem i temp. Tylko właśnie na wtyczce do moduły regulującego nawiew (tzw. opornik dmuchawy). Jak zdejmiesz parapet i zajrzysz za schowek, pod rurą nawiewu do prawej kratki w desce, zobaczysz wtyczkę z kablami. Właśnie tam nie było styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Wiec u mnie sprawa wygląda tak – jak poruszam kostka wchodząca do modułu to klima się włącza albo wyłącza wiec przynajmniej zlokalizowałem gdzie szukać problemu (2 ostatnich mechaników rozłożyło ręce). W sumie myślałem ze ten moduł nie ma nic wspólnego z klimą/

Kable w kostce są zalane silikonem wiec raczej nie ma możliwości, aby cos tam się ruszało/niestykało wiec prawdopodobnie wymienię cała kompletną opornicę.

 

Jeszcze jedno nie daje mi spokoju – powiedzcie mi czy ten komunikat na komputerach o przegrzewaniu się silnika (elektronik mówił ze wygląda to tak jakby jakaś izolacja się z przewodu zsunęła itp.) może być związany ze złym działaniem właśnie tego bezpiecznika termicznego?

8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie myślałem ze ten moduł nie ma nic wspólnego z klimą

Ma, bo jak jest uszkodzony, to nie da się włączyć kilmy. Oczywiście cały czas mówimy o "oporniku".

Przypuszczalnie nie stykają jakieś kable, pomimo, że dmuchawa pracuje na wszystkich biegach.

Możesz też spróbować podoginać styki, we wtyczce przy module sterowania nawiewem, na panelu centralnym. Ja początkowo myślałem, że tam jest problem i nawet na jakiś czas działała, ale potem przestała, dlatego szukałem dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!