Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dzwiękami z silnika 1,9dci


Zima

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dwoma dzwiękami z silnika:

1. Po odpaleniu pracuje równo i cicho, jak się rozgrzeje słychać równomierny dzwięk, jakby się zacierało jakieś łożysko. Z każdym dniem staje się ten dzwięk głośniejszy. Dzieje się tak chyba od wymiany kompletnego rozrządu, bo wcześniej jakoś nie słyszałem tego szmeru. Byłem na reklamacji rozrządu, bo zauważyłem, że obudowę źle skęcili - rozebrali jeszcze raz, posłuchali i na zimnym cisza, na ciepłym szumi, ale przedtem dolałem preparat do disla i teraz szum nie jest przerywany ale ciągły. Pasek trochę krzywo chodził, ale w normie, napinacz OK, pompa wody nowa - więc chyba OK. Osłuchanie stetoskopem na korpusie nic nie daje bo i tak słychać w całym silniku. Dla pewności zmieniłem pasek micro, ale alternator OK i klima OK. Pojechałem do serwisu Renault i po ponownym sprawdzeniu stetoskopem, mechanik stwierdził pompę wysokiego ciśnienia, ale taki szum jest dopuszczalny - jak twierdził.

Dla mnie osobiście, gdyby to była pompa wysokiego to szumiałaby na okrągło, a nie tylko na ciepłym, ja stawiam na wadliwą pompę wody - może koś z kolegów na jakieś doświadczenie w tym względzie - będę wdzięczny za rady.

 

2 Drugi dzwięk pojawia się po zgaszeniu silnika, słychać to tak jakby wał się dodatkowo obrócił, byłem z tym u tych samych fachmanów, wytargali skrynię, popatrzyli na sprzęgło, koło, wysprzęglik i nic! Wszystko OK. Wymienili wysprzęglik, bo trochę ciekł, ale minimalnie, odpowietrzyli, złożyli i dalej to samo. Tu równiez prośba do kolegów o rady.

 

Moje GT śmiga bardzo dobrze, pełna moc pod nogą, zużycie paliwa wg. kompa na poziomie 9,5l w mieście, 5,6l w trasie - nie jest źle - tylko te dzwięki !!!

 

31.05.2009r.

Wczoraj dałem trochę dalej za miasto, bo czasem trzeba przegonić samochód żeby turbina dobrze działała, a dzisiaj odsunąłem obudowę rozrządu żeby popatrzeć na zmiany.

Nie wiem, czy tak powinno być, ale na wierzchu paska pojawiły się równomierne (w jednakowych odstępach) wytarcia paska, napisy na pasku są widoczne, a tylko niektóre miejsca przetarte. Wygląda na to, że coś się przyciera!!! Pasek po stronie zewnętrznej chodzi tylko po napinaczu i pompie wody, więc chyba miałem rację z tą pompą wody, ale we wtorek jadę do innego mechanika niż zwykle i może diagnoza być inna. Szczerze mówiąc po 600km pasek nie powinien być tak wytarty z zewnątrz, chyba, że to normalne. W innych tematach nic na ten temat nie ma, wiec chyba ja mam tylko ten problem, a może problem z dotychczasowym warsztatem i źle złożonym rozrządem bez dokładnego sprawdzenia.

Poszukam jeszcze na forum o pompach wody, bo może sie okazać, że zalali jakim byle czym i sie przyciera - a z tego co pamiętam to powinien to być jakiś specjalny płyn.

 

W każdym razie jak się kolegom coś nasunie do głowy co to za przyczyna, to będę wdzięczny.

Po powrocie od mechaniora dam znać co to jest!?

 

6.06.2009r.

Nie pisałem wcześniej, po powrocie od mechanika, bo mówił żebym trochę pojeździł, ale powiem kolegom jedno - co fachowiec to fachowiec!!! *adres na PR). Jeszcze maski nie otworzył, a już powiedział, że coś nie tak z rzorządem. Po całkowitym zdjęciu obudowy okazało się, że ciągle był źle złozżny, rolka napinacza na korpusie na wycięcia, które powinny wchodzić w wypusty na korpusie silnika, a u mnie było poza wypustami, przez co pasek był bardzo napięty i wszystko fuczało. Robota zajęła mu 25 minut, pasek napięty jak trzeba - można go obrócic o 90 st (przedtem się nie dał), mam do niego jechać za 2000 km i lekko naciągnąć, ale teraz nawet śruba napinająca pasuje na kołnierz napinacza i można go naciągać tak jak powinno być. Przez tych partaczy z Rakowickiej chyba już rozwaliłem sprzęgiełko na wałku zaworów (jak twierdzi machanik - plastikowe) bo trochę terkocze, ale przy tak napiętym pasku rozrządu to CUD, że czegoś bardziej nie uszkodziłem. Teraz całkowita cisza, nic nie piszczy, nie wyje i nie terkocze. A co do dzwięku po wyłączeniu silnika, do któraś z przepustnic się przycina i zrobi mi to jak pojadę na regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!