Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam automatczną klimę i problem...

Dziś włączyłem automatyczny nadmuch na przednią szybę (padało...) i ten nadmuch automatycznie wzrasta...

Przy poziomie czwartym odczuwalny jest głośny hałas i wibracje (tego wcześniej nie było), natomiast na niższych poziomach wszystko cicho pracuje...

Może ktoś ma jakiś pomysł co to za zjawisko lub co może być przyczyną

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kipi

sprawdzę filtr ppyłkowy i dam znać czy to było przyczyną

nico44

 

[ Dodano: 2009-06-02, 22:14 ]

Sprawdziłem filtr przeciwpyłkowy, był troche zasyfiony, liście itd...

trochę go oczyściłem, ale drgania i hałąs nie ustąpiły....

z racji że filtr kabinowy ma już 10 miesięcy to chyba go wymienie na nowy i zobaczę jaki będzie rezultat może pomoże...

 

[ Dodano: 2009-06-08, 20:03 ]

Witam ponownie znalazłem taki przypadek opisany na elektrodzie.pl

W sumie pasuje do objawów mojego klimatronika (głośna praca na 3 oraz 4 biegu)

 

cytuję: Problem jaki się pojawił to ćwierkot wentylatora na III biegu dmuchawy <ok> ...

...

co do naprawy praktycznie zawsze jest spalony bezpiecznik termiczny - ponoć na 192 st.C.

U mnie np. bezpiecznik był sprawny - przytopione miałem złącze i musiałem wymienić cały moduł rezystora wraz z wtyczką, ale udało się

Oto jak dostać się do tego rezystora:

1. po otwarciu drzwi pasażera odgiąć boczek kokpitu, ten co na nim jest wyłącznik poduchy. Odgiąć tak jak sie otwiera drzwi dopiero później pociągnąć do siebie i wyjdzie, następnie wykręcić śrubkę. W zasadzie nie ma szans na połamanie zaczepów.

2. po otwarciu schowka pasażera wykręcić 3 śróbki co się znajdują u góry

3. na dole zaślepiona jest kolejna piąta śróbka. Wyjąć prostokątną zaślepkę i wykręcić śrubkę schowka.

4. należy delikatnie (bardzo delikatnie) dźwignąć ramkę mieszka od skrzyni biegów tak aby nie połamać zaczepów. Mnie się nie udało i połamałem zaczepy ^^

5. wykręcić z góry śrubki (chyba dwie) trzymające plastikową obudowę

6. wyjąć dwa (po jednym ze stron pasażera i kierowcy) zaczepy znajdujące się w nogach a trzymające obudowę lewarka skrzyni biegów. Znajdują się odpowiednio przy prawej stopie kierowcy oraz lewej stopie pasażera. Spokojnie nie ma obawy o ich wyłamanie.

7. Wyjąć plastikową obudowę przez lewarek skrzyni biegów do góry.

8.wykręcić 2 śrubki zaraz poniżej radia trzymające konsolę główną (być może trzeba będzie zdemontować radio (ja nie mam radia więc nie wiem).

9. Mając odkręcone śrubki z pkt. 8 od dołu delikatnie ale pewnie odchylić centralny panel tak aby pozwolił wykręcić ostatnią śrubkę trzymającą schowek pasażera.

10. Po otwarciu schowka ostatnia śrubka jest widoczna w okolicach prawego zawiasu pokrywy schowka.

Na koniec rzecz najboleśniejsza - trzeba wyrwać schowek ciągnąc go do siebie (siedząc na siedzeniu pasażera). Pamiętając aby odchylić zaczep w okolicy gdzie jest wyłącznik poduszki pasażera. Ja w końcu wyszarpałem ciągnąc od dołu. Siedzi pieron mocno, ale nie powinno się nic wyrwać.

Po wyciągnięciu schowka należy odłączyć dopływ przewodu chłodzącego schowek.

Co do dostępności do modułu rezystora (dla klimy manualnej jest rezystor, a dla klimatronika moduł elektroniczny) należy się położyć i widać go w górnej części kokpitu włożony jest do kanału którym przechodzi powietrze którym jest chłodzony.

 

Koniec cytatu. <ok>

 

Mam pytanie do bardzej doświadczonych kolegów o odniesienie się do cytowanego tekstu oraz o koszty samego modułu elektronicznego klimatronika oraz koszty wymiany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!