Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam automatczną klimę i problem...

Dziś włączyłem automatyczny nadmuch na przednią szybę (padało...) i ten nadmuch automatycznie wzrasta...

Przy poziomie czwartym odczuwalny jest głośny hałas i wibracje (tego wcześniej nie było), natomiast na niższych poziomach wszystko cicho pracuje...

Może ktoś ma jakiś pomysł co to za zjawisko lub co może być przyczyną

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kipi

sprawdzę filtr ppyłkowy i dam znać czy to było przyczyną

nico44

 

[ Dodano: 2009-06-02, 22:14 ]

Sprawdziłem filtr przeciwpyłkowy, był troche zasyfiony, liście itd...

trochę go oczyściłem, ale drgania i hałąs nie ustąpiły....

z racji że filtr kabinowy ma już 10 miesięcy to chyba go wymienie na nowy i zobaczę jaki będzie rezultat może pomoże...

 

[ Dodano: 2009-06-08, 20:03 ]

Witam ponownie znalazłem taki przypadek opisany na elektrodzie.pl

W sumie pasuje do objawów mojego klimatronika (głośna praca na 3 oraz 4 biegu)

 

cytuję: Problem jaki się pojawił to ćwierkot wentylatora na III biegu dmuchawy <ok> ...

...

co do naprawy praktycznie zawsze jest spalony bezpiecznik termiczny - ponoć na 192 st.C.

U mnie np. bezpiecznik był sprawny - przytopione miałem złącze i musiałem wymienić cały moduł rezystora wraz z wtyczką, ale udało się

Oto jak dostać się do tego rezystora:

1. po otwarciu drzwi pasażera odgiąć boczek kokpitu, ten co na nim jest wyłącznik poduchy. Odgiąć tak jak sie otwiera drzwi dopiero później pociągnąć do siebie i wyjdzie, następnie wykręcić śrubkę. W zasadzie nie ma szans na połamanie zaczepów.

2. po otwarciu schowka pasażera wykręcić 3 śróbki co się znajdują u góry

3. na dole zaślepiona jest kolejna piąta śróbka. Wyjąć prostokątną zaślepkę i wykręcić śrubkę schowka.

4. należy delikatnie (bardzo delikatnie) dźwignąć ramkę mieszka od skrzyni biegów tak aby nie połamać zaczepów. Mnie się nie udało i połamałem zaczepy ^^

5. wykręcić z góry śrubki (chyba dwie) trzymające plastikową obudowę

6. wyjąć dwa (po jednym ze stron pasażera i kierowcy) zaczepy znajdujące się w nogach a trzymające obudowę lewarka skrzyni biegów. Znajdują się odpowiednio przy prawej stopie kierowcy oraz lewej stopie pasażera. Spokojnie nie ma obawy o ich wyłamanie.

7. Wyjąć plastikową obudowę przez lewarek skrzyni biegów do góry.

8.wykręcić 2 śrubki zaraz poniżej radia trzymające konsolę główną (być może trzeba będzie zdemontować radio (ja nie mam radia więc nie wiem).

9. Mając odkręcone śrubki z pkt. 8 od dołu delikatnie ale pewnie odchylić centralny panel tak aby pozwolił wykręcić ostatnią śrubkę trzymającą schowek pasażera.

10. Po otwarciu schowka ostatnia śrubka jest widoczna w okolicach prawego zawiasu pokrywy schowka.

Na koniec rzecz najboleśniejsza - trzeba wyrwać schowek ciągnąc go do siebie (siedząc na siedzeniu pasażera). Pamiętając aby odchylić zaczep w okolicy gdzie jest wyłącznik poduszki pasażera. Ja w końcu wyszarpałem ciągnąc od dołu. Siedzi pieron mocno, ale nie powinno się nic wyrwać.

Po wyciągnięciu schowka należy odłączyć dopływ przewodu chłodzącego schowek.

Co do dostępności do modułu rezystora (dla klimy manualnej jest rezystor, a dla klimatronika moduł elektroniczny) należy się położyć i widać go w górnej części kokpitu włożony jest do kanału którym przechodzi powietrze którym jest chłodzony.

 

Koniec cytatu. <ok>

 

Mam pytanie do bardzej doświadczonych kolegów o odniesienie się do cytowanego tekstu oraz o koszty samego modułu elektronicznego klimatronika oraz koszty wymiany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!