Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

temperatura i uszczelka pod głowicą


olo22

Rekomendowane odpowiedzi

1.od niedawna mam meganke 97r-1.6 v8 na gazie

zauważyłem że pod silnikiem jest plamka oleju na postoju -szybka wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika stwierdził że uszczelka pod głowicą-cieknie po bloku olej-czy planować głowice przy wymianie uszczelki? no i trochę ubywa oleju

sprawa 2

zauważyłem również że temperatura silnika w czasie jazdy po mieście wacha sie między 3 a 4 kreska a nieraz trzyma sie przy 4 - wentylator zaskakuje przy 4 kresce i w tedy opada lekko powyżej 3 w trasie jest podobnie utrzymuje sie lekko powyżej 3 kreski a przy wyższej prędkości ok 120 dochodzi do 4 . Na postoju jak włączę nawiew czuć jakby temperatura z komory przedostawała sie do środka - czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne, temp. w czasie jazdy powinna być stała, tzn jak Ci się ustawi pomiędzy 3-4 to tak ma być cały czas. Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodniczy, poczytaj na forum o strzelonej uszczelce od głowicą, termostacie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, Delikatne wahania są dopuszczalne jak termostat się otworzy i pójdzie w duży obieg to wskazanie deczko może opaść i potem po zamknięciu znowu wzrosnąć.

Przypatrz się dokładnie czy to oby aż takie duże wahania.

Takie coś może się dziać jak pada termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wahania sie utrzymują między 3 a 4 kreską nie przekracza 4 kreski piechociarz dzisiaj jak jeździłem po mieście to raz spadła minimalnie pod 3. Na postoju wentylator zaskakuje przed 4 pokręci z 5-8 minut i sie wyłącza a wskazówka opada delikatnie nad 3.układ jest drożny jak silnik chodzi to widze jak w zbiorniczku przelewa płyn- może te typy tak mają. Ale i tak wymieniam uszczelkę pod głowicą bo mechanik stwierdził wyciek spod uszczelki na wysokości kolektora wylotowego (w sumie to i ja też to zauważyłem - zostawia plame oleju) to termostat też wymienię .Czy wymieniać uszczelniacze na zaworach ? bo mechanik powiedział że jak oleju nie bierze i nie kopci na niebiesko to szkoda ruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, zgadzam się, delikatne wahania temp są normalne, ale olo22 napisał, że

a w czasie jazdy dochodzi do 4

a to jest nienormalne i nie powinno być takich objawów, po za oczywiście jazdą w korku.

Może to być związane z uszkodzeniem termostatu lub trzeba przeczyścić ukłąd chłodzenia, tym bardziej, że coś już było robione z głowicą.

Czy wymieniać uszczelniacze na zaworach

Trzeba to było robić jak miałeś zdjętą głowice, Teraz żeby to zrobić ponownie musisz wszystko zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz robił głowicę to wymień uszczelniacze, przy okazji zrób rozrząd z wymianą pompy wody. Zanim się za to weźmiesz wyczyść układ chłodzenia, są specjalne płyny które to ułatwiają. Weź też pod uwagę, że koszt takiej operacji to ok 1500-2000 zł.

Moim zdaniem objawy jakie u Ciebie występują mogą być spowodowane właśnie nieszczelnością uszczelki pod głowicą. To jest nienormalne, żeby jadąc ze stałą prędkością silnik się grzał. Może się grzać, ale jak jest obciążony, np przy długich pojazdach na 2-3 biegu, w korku, ale nigdy przy stałej prędkości nawet jak to jest 120-140 km/h. Może trochę wzrosnąć ale nie wiele od nominalnej temp. Poczytaj na forum ten temat był już wielokrotnie poruszany. Pisałem w którymś z nich jakie są objawy uszkodzonego termostatu. Ale wg mnie będzie on raczej w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znowu

Podszedłem do tej sprawy w ten sposób:

wymieniłem na nowe czujniki temperatury w obudowie termostatu ( wskazówka przestała dziwnie sie poruszać) na wszelki wypadek wymieniłem czujnik w chłodnicy do wentylatora , następnie wyjąłem chłodnice z auta zalałem odkamieniaczem i zalałem wrzątkiem ( 2 razy) poszedł syf z chłodnicy ,następnie wymyłem kerszerem chłodnice (zapchane były radiatory błotem aż strach). Efekt był taki że w czasie jazdy temperatura była równo na 3 kresce ( obojętnie czy jechałem 20 czy 120 ) natomiast na postoju temperatura wzrastała w ciągu 2 minut do 4 kreski - według mnie wina uszczelki-po zasugerowaniu P_r_z_e_m_o. Ale ze względu na wyciek oleju spod głowicy poszła do planowania , rozrząd kompletny do wymiany (chociaż był wymieniony 8 000 km do tyłu ). Auto odbiorę w czwartek to dam znać jak sie sprawuje

 

[ Dodano: 2009-06-29, 11:34 ]

Witam ponownie

auto po wymianie uszczelki pod głowicą i splanowaniu , wymianie uszczelniaczy i dotarciu zaworów oraz wymianie rozrządu i pompy wodnej. Na razie sprawuje sie dobrze , termostat otwiera sie w okolicach 3 kreski (przedtem 4 kreska) w trasie temperatura utrzymuje sie na 3 kresce , w mieście tak samo a na postojach rośnie do 3,5 i zaskakuje wentylator. Z rozrządem to mechanik powiedział że poprzedni mechanik to miał chyba narąbane w głowie . Mianowicie rolka była założona od clio 1.2 pompa wodna też nie wiadomo co ( w porównaniu z nową o połowę krótsze łopatki). W przyszłym tygodni jadę na diagnostykę , żeby było tip-top. A i wymieniłem czujnik temperatury wody i wentylatora. A koszty to

planowanie i reszta 120 zł ( kumpel po znajomości)

wymiana uszczlki i rozrządu (zdjęcie głowicy i założenie) 200 zł (znajomy mechanik)

plus części (uszczelki pod kolektory i głowice oraz uszczelniacze 180 rozrząd i pompa 260)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!