Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instrukcja wymiany żarówki H7 świateł mijani


Rekomendowane odpowiedzi

Zamieszczam instrukcję wymiany żarówki H7 światła mijania, od strony pasażera, w Scenicu II (2007, reflektory soczewkowe)

No to zaczynamy...

1. Rurkę wlewu płynu do spryskiwacza wysuń z plastikowego uchwytu (wypchnij ją w kierunku silnika), następnie odsuń gdzieś na prawo, aby nie przeszkadzała. Sam uchwyt proponuję osłonić szmatką, u mnie miał dość ostre krawędzie (łatwo pokaleczyć rękę).

2. W przypadku 'dużej ręki' proponuję dodatkowo odkręcić osłonkę od żarówki pozycyjnej.

3. Zdjąć/zsunąć gumową osłonkę bryzoszczelną z tylnej części reflektora.

4. Chwyć palcami kostkę elektryczną i przekręć ją (razem z żarówką) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czynność ta wymaga użycia nieco większej siły), w tym momencie żarówka uwolni się z mocowania... (nie ma tam żadnej sprężyny zapinającej żarówkę).

5. Wyciągnij kostkę z żarówką (kabelki są dość długie).

6. Usuń przepaloną żarówkę z kostki (można pomóc sobie płaskim wkrętakiem).

7. Nałóż nową żarówkę (pamiętając aby nie dotykać szklanej bańki)...przy okazji obejrzyj żarówkę na kołnierzu ma metalowe wypustki...mocowanie żarówki w kloszu też ma 2-uchwyty

8. Trzymając za kostkę umieść żarówkę w kloszu lampy. Następnie przekręć ją zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, tak aby ją zamocować w uchwytach.

9. Załóż osłonę bryzoszczelną, dokręć kapturek od żarówki pozycyjnej (jeżeli był zdejmowany), zamocuj rurkę spryskiwacza na pierwotnym miejscu.

10. Wydaj 150 zeta, które wydziera ASO za taką przysługę, na inne przyjemności. <ok>

Pozdrawiam,

Greg.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Opis kolegi gregorek bardzo dobry i dokładny dodam tylko że identycznie wymiana odbywa się w scenicu II z 2004 z tradycyjnymi reflektorami (nie soczewkowe).

Tak samo postępujemy po stronie kierowcy (wyjęcie akumulatora ułatwia dostęp).

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niechaj szlag trafi tego, kto zaprojektował taki dostęp do elementów eksploatacyjnych, które powinien być w stanie wymienić kierowca:D

Dziś byłem w ASO. Jako, że udało mi się żarówkę wyjąć razem z zatrzaskiem - tak po prostu wyszła, poinformowano mnie, że teraz trzeba zdjąć zderzak i wyjąć cały reflektor, aby włożyć na miejsce ów zaczep i założyć żarówkę.

No brawo normalnie!

W komplecie narzędzi do Scenic powinno znajdować się lusterko - to by znacząco pomogło przy wymianie:)

Pozdrawiam i czekam na koniec opadów.

Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie dla odmiany padła żarówka pozycyjna po stronie lewej - kierowcy. Jak się dostać, bo odłączać aku raczej nie chcę. Ktoś próbował już takiej sztuki?? Myślę, że jak padnie któraś główna żarówka to po prostu wymienię obie przy jednym ściągnięciu zderzaka. Może jakieś zdjątka tych spinek w nadkolu do zdjęcia zderzaka? Mam wersję polifcie z 2008 i parę rzeczy już nie pasowała wg. opisu z forum. A tak a propos narzekania na wymysły renault, to w fordzie też trzeba wymontować reflektory, w fieście mojej żony już to mam obcykane B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wcale nie jest taki typ jak podaje instrukcja, czyli W5W. Jest taka na trzonku metalowym 6W, typ chyba H6W, słabo widać opis. Z zewnątrz bardzo ładnie świecą, ale w instrukcji słowa nie ma o innym typie. Mam reflektory z soczewkowymi światłami drogowymi. Dzięki sprytowi, drobnym dłoniom i zręczności ginekologa udało mi się wyjąć żarówkę bez żadnych demontaży. Co prawda spadała mi osłonka i musiałem podnosić samochód, aby ją od spodu wyjąć. Oj ciasno w tej komorze silnika. W Megan I miałem więcej miejsca. Prawą pozycją znacznie łatwiej wymienić, a żarówkę kierunkowskazu bez kłopotów po prawej i lewej. Uf, jutro kupię żarówki i wymieniam. Pozdrawiam B)

 

[ Dodano: 2010-01-11, 20:33 ]

jak wymieniłem żarówkę pozycji z lewej i sprawdzałem czy świeci to padała z prawej. No wiec wymieniłem w sumie obie ( z prawej zdecydowanie łatwiej ). Wykazałem czujność i nabyłem trzy żarówki H6W. Na wymianę H7 w razie czego to chyba jednak do serwisu pojadę i obie wymienię. Pozdrawiam "konstruktorów" z renault B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 5 miesięcy temu...
  W dniu 14.06.2009 o 15:05, pawelp2008 napisał(a):

gregorek, toż to pikuś ;-)

Zrób to w Meg II <ok>

No właśnie :) W Megance II trzeba mieć dodatkowe przeguby w rękach. Po kilku wymianach mam już wypracowany kąt natarcia przez otwory w nadkolach a i tak po każdej wymianie mam ręce pozacinane od nadgarstka po łokieć :( A raz dla urozmajcenia wypadła mi blokada żarówki (drucik). Założenie go z powrotem ma ślepo... dużo ciepłych słów dla konstruktorów tego rozwiązania :[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  W dniu 14.06.2009 o 14:52, gregorek napisał(a):

4. Chwyć palcami kostkę elektryczną i przekręć ją (razem z żarówką) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czynność ta wymaga użycia nieco większej siły), w tym momencie żarówka uwolni się z mocowania... (nie ma tam żadnej sprężyny zapinającej żarówkę).

 

Od strony pasażera udało się wymienić żarówkę. Od strony kierowcy nie mogę przekręcić (z godz. 12 na 11). Używam więcej siły niż po przeciwnej stronie - żarówka ani drgnie. Naskórek już pozdzierany, a boję się abym czegoś nie urwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!