Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka EKG


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z pomarańczową kontrolką usterki elektrycznej.Gdy jeżdżę po mieście i nie przekraczam 100km/h to wszystko jest w porządku.Natomiast po przekroczeniu tejże prędkości zaświeca się ta nieszczęsna kontrolka i świeci dopóki nie zgaszę silnika.

Jeżeli zdejmę nogę z gazu na 5-tym biegu to chwilowe spalanie wynosi 1.9l gdy jest ona zaświecona,a normalnie jak sie nie świeci to spalanie wynosi 0.0l. Innego objawu nie zaobserwowałem.Czy ktoś wie co to może być? Mechanicy wielokrotnie kasowali błąd czujnika prędkości i układu wtryskowego.....nie pomogło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe objawy uszkodzonej sondy lambda są następujące:

 

- zwiększone zużycie paliwa (nawet do 15l/100 km),

- samoistne osady na rurze wydechowej,

- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej,

- nierównomierna praca silnika,

- zwiększona ilość CO i HC w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin.

 

Nie zaobserwowałem żadnego z wyżej wymienionych objawów .(Z artykułu o sondzie lambda)

 

A może spróbować wymienić ten czujnik prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przewód -wszytko wygląda ok.Kolejny objaw jaki zauważyłem to to,że przy zapalonej kontrolce obroty silnika na biegu jałowym są wyższe(ok 950 obr/min)a normalnie mam ok 750 obr/min.

Ostatnio wjeżdżałem pod stromą górkę i kontrolka zapaliła się przy prędkości 60km/h, więc chyba zaświeca się ona pod wpływem dużego obciążenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spotkał mnie podobny problem (megane, 2002, 1,9 dCi, 131000km) jechałem na piątym biegu około 120 km/h i miałem około 2500 obr/min, kiedy spadła moc silnika tak bardzo, że nawiększą prędkością było 60 km/h na trzecim biegu. równocześnie zapaliła sie żółta lampka świec/układu elektrycznego. Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika, odczekałem chwilę i uruchomiłem silnik. Chciałem sprawdzić auto i na każdym biegu robiłem dociskałem gazu.

 

Wszystko było w porządku do czasu, aż na piątym biegu osiągnąłem 120 km/h i problem sie powtórzył i znowu wyłaczenie silnika i ponowne uruchomienie sprawiło, że lampka zgasła, a auto odzyskało moc.

 

Dodam tylko, że zawór EGR był czyszczony jakiś miesiąc temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
chyba zaświeca się ona pod wpływem dużego obciążenia silnika.

u mnie było tak samo, kontrolka zaświecała się niezależnie od włączonego biegu, zawsze wtedy kiedy silnik był obciążony, przyczyną okazał się uszkodzony czujnik prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

RybCOK, mam ten sam problem, 120 km/h moc spada i itd. Odkręciłem tłumiki zaraz za katalizatorem, rozpędziłem auto do 160 i błąd nie wskoczył, moc była. Wywaliłem katalizator, przykręciłem tłumiki - błąd znów świeci i moc spada. Teraz odłączyłem czujnik ciśnienia (w komorze silnika taki mały płaski czujnik przyczepiony do ściany grodziowej) no i błąd świeci cały czas ale silnik nie traci mocy, ale jest trochę bardziej mułowaty.

Masz jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co wcześniej kombinowałem trochę sam i wymieniłem jeszcze filtr paliwa i wyczyściłem na cacy zawór EGR (a i musiałem trochę styki poprawić bo jakby nie stykały), potem myślałem że poruszyłem kolektor bo uciekały spaliny pod maskę (czuło się je pod maską i było słychać że gdzieś tu lecą - syczenie), ale się okazało że to katalizator zapchany i spaliny nie miały ujścia.

Teraz w weckend robiłem trasę i wyszło 3,9 l ropy na 100 km przy średniej prędkości 80 kmh, wiec jest wszystko w jak najlepszym porządku :) :) :) a kopa ma porządnego

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź cewki zapłonowe, świece. Miałem podobny problem, silnik pracował niczym traktor, a obroty wahały się w zakresie 500-600. Powodem był brak iskry na świecach nr 2 i 3, wymieniłem cewkę i problem z ikonką "EKG" zniknął (zapalała się dokładnie w momencie przekraczania prędkości 100 km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie silnik pracuje prawidłowo, wszystko jest ok aż do momentu gdy osiągnie 120 km/h później pokazuje się błąd i spada moc. To musi być jakiś czujnik, ale jaki?

Nie rozumiem dlaczego, mimo wywalenia katalizatora wskakuje ten błąd. Bez wydechu było ok, ale wiadomo że nie będę bez niego jeździł :) Czy jest możliwość żeby "zapchał się" czymś wydech? Wszystkie możliwe czujniki potraktowałem sprayem do styków elektrycznych i nic nie pomogło, EGR był czyszczony kilka razy i słychać że działa.

Aha, może ktoś wie w którym miejscu jest sonda lambda w M I ph II 1,9 dCi 102 KM?

tomekd, w dieslu są cewki zapłonowe i świece ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpadający się katalizator mogł zapchać tłumik i dlatego masz problem. pokombinuj z wydechem bo to u mnie było rozwiązaniem (zapchany układ wydechowy), ewentualnie to co wcześniej pisałem że zrobiłem.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!