Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cos nie tak z hamulcami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy cos jest nie tak czy tak ma byc, ale jak wsiade i wcisne pedal hamulca na nieodpalonym silniku to slysze jakby cos sie pompowalo, jak w pompce recznej czy cos w tym stylu i jak kilka razy powciskam to dopiero sie robi "twardy" hamulec ze nie moge go wcisnac do dechy a nieraz tak mam ze mysle ze zaraz sie skonczy bo juz bardziej sie nie da wcisnac jak jade, czy sa zapowietrzone czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Just me a co masz na myśli pisząc "przepłukaj instalację"? Spuścić płyn z układu i ponownie go zalać nowym? Jeden z mechaników mówił mi że jak zapowietrzy się servo to można je już wyrzucić. Podobno nie da się serva po takiej operacji odpowietrzy. Wymiana płynu powinna polegać na spuszczaniu płynu z każdego zacisku/cylinderka koła osobno zaworkiem odpowietrzającym. W trakcie spuszczania należy dolewać NOWY płyn do zbiorniczka aby nie zapowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z mechaników mówił mi że jak zapowietrzy się servo to można je już wyrzucić.

Zmień mechanika, bo ten wygląda mi jakby był po szkole gastronomicznej. Serwo nie ma nic wspólnego z płynem hamulcowym. Układ hydrauliczny to zbiorniczek wyrównawczy, pompa, przewody metalowe i elastyczne, cylinderki w zaciskach lub rozpierające szczeki. W niektórych przypadkach jeszcze gdzieś po drodze pompa sterująca ABS-em. Serwo natomiast służy do pomocy w naciskaniu na hamulec/ pompę hamulcową i jest to ustrojstwo na powietrze a właściwie jego brak, podciśnieniowe.

No chyba, że mechanior miał na myśli rozszczelnienie serwa, a to już inna bajka i nie związana z wymiana płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może ja coś pomyliłem. Mechanik nie jest zły (to on wpadł na to że mam pokrzywione prowadnice przy hamulcach gdy inni chcieli wszystko od razu wymieniać). No to może ktoś mądrzejszy wyjaśni mi jak się powinno wymieniać płyn hamulcowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudu, w warunkach domowych, dwie osoby , dużo czasu i postępujesz jak przy odpowietrzaniu. Różnica polega na tym, że nie przestajesz odpuszczać płynu przy kołach gdy przestają lecieć bańki powietrza, bo ich nie ma ale gdy zobaczysz wylatujący nowy płyn. Można zaobserwować różnicę w kolorze. Oczywiście trzeba pamiętać o częstym dolewaniu do zbiorniczka by przez pompę nie zapowietrzyć układu. Wówczas cała robota od nowa. A i warto przed całą robotą najpierw ze zbiorniczka odessać stary płyn i zalać od razu nowym, by tego starego nie przepompowywać. Oczywiście odpuszczamy stary przy każdym kole, aż poleci nowy. Nie chcę Cię w błąd wprowadzać co do ilości potrzebnego nowego płynu ale coś gdzieś czytałem, że potrzeba ponad 1 litr.

Dobrze mi się zapamiętało, około 1 litr: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=70251#70251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

przykleje sie do waszej konwersacji ale ja mam troszeczke inny problem mianowice w czasie jazdy jak hamuje (przyhamowuje) to przy pierwszym nacisięciu na pedał hamulca jest ok - hamuje, ale gdy puszcze hamulec i przycisne ponownie hamowanie jest słabsze i tak moc hamowania zmniejsza sie przy każdym puszczeniu i ponownym przycisnieciu hamulca (pedał robi sie twardszy jakby zapowietrzony), hamulce odzyskuja swoją moc w momencie dodania gazu (przygazowania) czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DGR, Prawdopodobne kończy się serwo, lub jego zaworek. Po prostu vacupompa nie potrafi odpowiedniego podciśnienia wytworzyć w odpowiednio krótkim czasie i przy drugim i kolejnych naciśnięciach hamulca masz brak wspomagania. Zdejmij wężyk z vacu i sprawdź czy mocno zasysa. W moim dT jest to ustrojstwo na końcu wałka rozrządu na głowicy. Taka okrągła metalowa puszka i odchodzą od niej wężyki gumowe. Jeśli pompa chce wciągnąć przytkany palec do króćca, to zacznij myśleć o wymianie serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!